اخبار داغ

در گفتگو با رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان عنوان شد؛

خواب زمستانی بازار طلای کرمان در تابستان/طلافروشان امنیت شغلی ندارند

خواب زمستانی بازار طلای کرمان در تابستان/طلافروشان امنیت شغلی ندارند
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان گفت : اکنون مردم قدرت خرید طلای گرم 300 هزار تومان را ندارند و بازار طلا خوابیده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود ثانی رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با مشکلات این صنف اظهار داشت : اکنون تنها مشکل ما قیمت دلار است و خرید در بازار منهای صفر شده و مردم قدرت خرید طلا را ندارند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , راه آرمان ,


وی با بیان این که اکنون مردم به خرید سکه رو آورده اند ، گفت : قیمت طلای هر سکه 2 میلیون و 300 هزار تومان است که در بازار 2 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد و روی هر سکه حداقل 500 هزار تومان حباب وجود دارد و اگر این حباب پایین بیاید مردم روی هر سکه مبلغ زیادی متضرر می شوند .

,
,


رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان افزود : مردم باید متوجه باشند که طلای ساخته شده خریداری کنند زیرا به نفعشان است ولی متاسفانه بیشتر طلای آب شده خریداری می کنند که هیچ سودی برای آن ها ندارد .

,
,


ثانی با اشاره به این که تا زمانی قیمت دلار تثبیت نشود ما با نوسانات قیمت سکه و طلا روبرو هستیم ، یادآور شد : اکنون مردم قدرت خرید طلای گرم 300 هزار تومان را ندارند و بازار طلا خوابیده است .

,
,


وی ادامه داد : بزرگترین مشکلی که در صنعت طلا وجود داشت مالیات بر ارزش افزوده بود ولی از آن جایی که طلا یک زینت و برای هر خانواده ایرانی یک سرمایه محسوب می شود پس بر سرمایه ارزش افزوده تعلق نمی گیرد .

,
,


رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان عنوان کرد : طبق سنت های قدیمی طلا به عنوان پشتوانه مالی هر خانواده ایرانی محسوب می شد اما اکنون مالیات بر ارزش افزوده و بالا بودن اجرت هر کارگاه و کارخانه سبب شده که مردم با خرید طلا خیلی ضرر کنند .

,
,


ثانی اضافه کرد : اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تمامی کارگاه ها و کارخانه ها در حال از بین رفتن هستند و کارگرانی که در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند متضرر می شوند و ما طلافروشان نیز اکنون امنیت کاری نداریم زیرا وقتی طلا را می فروشیم یک ساعت بعد نمی توانیم آن را خریداری کنیم .

,
,


وی در پایان گفت : صنف طلا فروشان با وجود این مشکلات اقتصادی کاملا از بین رفته و سازمان امور مالیاتی و دولتمردان باید یک فکر اساسی برای این صنعت انجام دهند زیرا این صنعت خود تولید کار است .

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه