اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار خبر داد؛

طرح مطالعاتی متروی قزوین- هشتگرد اجرا می‌شود

طرح مطالعاتی متروی قزوین- هشتگرد اجرا می‌شود
معاون عمرانی استاندار از اجرای طرح مطالعاتی پروژه متروی قزوین- هشتگرد در آینده نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرخزاد در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در اسرع وقت برای اجرای طرح مطالعاتی مترو که از ضروریات اجرای طرح است، با یکی از شرکت‌های مشاور مجرب در این زمینه مذاکره خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی همراهی شرکت مشاور در زمینه ساخت مترو را بسیار ضروری دانست و گفت: حضور یک مشاور با صلاحیت در کنار پروزه بی شک، باعث بهبود در روند اجرای پروژه خواهد شد.
,
معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: هزینه ساخت متروی قزوین- هشتگرد، برای هر کیلومتر به طور تقریبی 20هزار میلیون دلار خواهد بود. 
,
وی اذعان کرد: پروژه ساخت متروی قزوین – هشتگرد ، گرچه بسیار هزینه بر است اما دارای توجیه اقتصادی بوده و دارای سوداوری‌های پنهانی است که می‌بایست مورد توجه و مطالعه قرار گیرد. 
,
این مسئول کاهش استهلاک وسایط نقلیه و نیز کاهش تصادفات را از مزایای راه اندازی این خط برشمرد و افزود: خسارات وارده به اقتصاد ملی ناشی از آلودگی هوا بالغ بر میلیاردها ریال است که با توجه به سهم عمده منابع متحرک در آلودگی هوا ، توسعه سیستم حمل ونقل ریلی به عنوان روش بهینه انتقال مسافر، یک گزینه اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.همچنین با راه اندازی این مترو، سالیانه مقدار قابل توجهی از سوخت ذخیره خواهد شد. 
,
وی از اجرای طرح مطالعاتی پروژه متروی قزوین- هشتگرد در آینده نزدیک خبر داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه