اخبار داغ

دامداری به سبک نوین در بندرعباس؛

کوچه پس کوچه های بندرعباس چراگاه گوسفند/چهار دیواری های که آغل گوسفند می شوند!

کوچه پس کوچه های بندرعباس چراگاه گوسفند/چهار دیواری های که آغل گوسفند می شوند!
نگهداری دام و حیوانات در منازل آن هم در قطب پایتخت اقتصادی کشور از جمله مشکلاتی است که هنوز چاره ای اساسی برای رفع آن اندیشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ نگهداری دام و حیوانات در منازل آن هم در قطب پایتخت اقتصادی کشور از جمله مشکلاتی است که هنوز چاره ای اساسی برای رفع آن اندیشیده نشده و تاکنون هیچ نهاد مربوطه ای برخورد قانونی متولیان با افرادی که به نگهداری از دام در منزل اقدام نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

چند سالی است که شهروندان محله 600 دستگاه بندرعباس بدون توجه به فرهنگ شهروندی اقدام به نگهداری احشام در منازل خود کرده اند که به محله « گلدونی» معروف است و این موضوع مشکلاتی را از لحاظ بهداشتی برای برخی از اهالی این منطقه به وجود آورده است.

,

اهالی محله 600 دستگاه به نوعی از این امر ناراضی هستند و در مقابل تذکری که به شخص نگه دارنده دام و طیور می دهند با جمله «چهاردیواری اختیاری است» روبه رو می شوند .

,

پس کوچه های بندرعباس چراه گله های گوسفند

, پس کوچه های بندرعباس چراه گله های گوسفند, پس کوچه های بندرعباس چراه گله های گوسفند,

طبق‌ بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها جلوگیری از ایجاد و تاسیس مکان‌هایی که موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرها باشد، تخلف محسوب می شود و شهرداری مکلف است از تأسیس اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و به‌طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که تولید عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران کند، جلوگیری نماید.

,

هر‌گاه تاسیسات مذکور قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باشد، آنها را تعطیل می‌کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال می‌دهد و براین اساس دامپزشکی بندرعباس به‌ عنوان متولی اصلی این امر با نظارت ماموران بهداشتی باید پاسخگوی این مشکل باشند زیرا سلامت شهروندان بیش از هر موردی حائز اهمیت است.

,

از این رو حضور و نگهداری حیوانات در مناطق مسکونی محله 600 دستگاه شهرستان بندرعباس علاوه بر شیوع بیماری‌های دامی و انتقال آن به انسان‌ها، بوی نامطبوعی را در فصل گرما بوجود آورده است.

,

, ,

چهار دیواری های که آغل گوسفند می شوند

, چهار دیواری های که آغل گوسفند می شوند, چهار دیواری های که آغل گوسفند می شوند,

زهرا اکبریان، یکی از اهالی محله 600 دستگاه بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: بوی تعفن نگهداری دام و حیوانات خانگی دیگری مانند مرغ و خروس و... خصوصا در فصل تابستان سبب سلب آرامش ما شده و وقتی به آنها تذکر می دهیم اعتنایی نمی کنند و می گویند چهار دیواری اختیاری.

,

این شهروند بندرعباس بیان کرد: تحمل بوی تعفن ناشی از فضولات این حیوانات و هجوم مگس و دیگر حشرات موذی به داخل خانه ها مسئله ای عذاب آور برای ماست و اکنون چاره ای جز سوختن و ساختن نداریم و مسئولان شبکه بهداشت بندرعباس هم نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

,

اکبریان با بیان اینکه نگهداری احشام در منازل باعث بیماری مشترک بین انسان و دام می شود، گفت: نگهداری احشام در منازل مسکونی و رفت و آمد اهالی به خصوص کودکان این نگرانی را ایجاد می کند که هر لحظه احتمال ابتلا به بیماری های پوستی و دیگر مریضی های خطرناک وجود دارد.

,

وی تصریح کرد:باور کنیدما نمی‌دانیم که در روستا زندگی می‌کنیم یا در شهر، چرا مسئولان مربوطه بندرعباس به این افراد تذکر نمی دهد و به آنها بگوید محل نگهداری گوسفند در منزل مسکونی و در کنار خانواده نیست.

, وی تصریح کرد:باور کنیدما نمی‌دانیم که در روستا زندگی می‌کنیم یا در شهر، چرا مسئولان مربوطه بندرعباس به این افراد تذکر نمی دهد و به آنها بگوید محل نگهداری گوسفند در منزل مسکونی و در کنار خانواده نیست.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه