اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان خبر داد؛

افتتاح اولین کتابخانه دیجیتالی گویا ویژه روشندلان در کرمان

افتتاح اولین کتابخانه دیجیتالی گویا ویژه روشندلان در کرمان
مراسم افتتاح کتابخانه دیجیتال گویاروشندلان استان با حضور مدیر عامل و قائم مقام انجمن نابینایان کشور، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان شرکت سامسونگ، در محل سالن اجتماعات باستانی پاریزی واقع در کتابخانه مرکزی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ محمد جوادحسین زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در آیین افتتاحیه کتابخانه دیجیتالی گویا ویژه روشندلان به فعالیت بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی کرمان از سال 84 اشاره کرد و اظهار داشت: طی ماه های گذشته با انعقاد تفاهم نامه میان انجمن نابینایان ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شرکت سامسونگ در خصوص راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه ویژه نابینایان، این بخش مرمت و در دو  بخش کودکان و بزرگسالان ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه موجود در میان جامعه نابینایان گفت: تلاش و انتظار ما بر این است که کتابخانه نابینایان مرکز ثقلی برای این قشر از جامعه باشد و برنامه‌‌های متعدد آموزشی، کارآفرینی، گردهمایی و فرهنگی در آن اجرا گردد.

,

علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حسین زاده مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در فراهم اوردن  زیر ساخت این فرصت فرهنگی، عنوان  کرد: سرانه مطالعه برای کودکان و نوجوانان نابینا به دلیل محدودیت امکانات در جامعه پایین می باشد.

,

منصورشادکام بیان داشت: زیربنای فرهنگ هر کشور مقوله کتاب و کتابخوانی است و ما باید به مسئولیت اجتماعی خودمان عمل کنیم و می بایست شهرداری و شورای شهر وظیفه فرهنگی خودشان را انجام دهند.

,

زهرا موسی‌پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان  خواستار تشکیل دبیرخانه فعالی در انجمن نابینایان استان کرمان به منظور طرح، بررسی و انتقال مسائل و مشکلات جامعه نابینایان به مسئولان مربوطه شد.

,

وی ادامه داد: نابینایان ما استعدادهای باارزش و ظرفیت بسیار متراکمی دارند که باید به کار گرفته شوند و شرکت‌های خصوصی می‌توانند زمینه اشتغالزایی این قشر از جامعه را نیز فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه