اخبار داغ

فرماندار دامغان:

آب ورودی با سد شاهچراغی دامغان ۷۰ درصد کاهش‌یافته است

آب ورودی با سد شاهچراغی دامغان ۷۰ درصد کاهش‌یافته است
فرماندار دامغان بابیان اینکه آب ورودی با سد شاهچراغی دامغان ۷۰درصد کاهش‌یافته است، گفت: آب پشت این سد با کاهش ۱۱ میلیون مترمکعبی روبرو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی‌اصغر مجد ظهر امروز در نشست شورای حفاظت از آب‌های استان سمنان با اشاره به کاهش شدید آب پشت سر شهید شاهچراغی دامغان، تأکید کرد: ۷۰درصد آب ورودی با سد کاهش‌یافته و این امر باعث شده تا آب پشت سد نیز به میزبانی ۱۱ میلیون مترمکعب کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت، ,

وی بابیان اینکه برداشت بی‌رویه و نامتعارف از بالادست سد یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش ورودی آب است، افزود: میزان ورودی آب به سد شاهچراغی با خروجی آن‌هم خوانی ندارد و این امر باعث شده تا سطح آب کاهش یابد.

,

فرماندار دامغان بابیان اینکه در سد شهید شاهچراغی دامغان فقط ۱۰ میلیون مترمکعب آب باقی‌مانده است، بیان داشت: گرمای شدید هوا و تبخیر آب در کنار برداشت بی‌رویه از منابع آبی باعث شده تا آب این سد کاهش داشته باشد.

,

مجد بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف آب و مدیریت منابع دو اولویت فرمانداری دامغان در مواجهه با مشکل کم‌آبی است.

,

وی نصب کنتورهای هوشمند را یک‌راه تعادل بخشی و هم‌چنین مدیریت منابع آبی دانست و افزود: ۶۰ رصد از چاه‌های آب کشاورزی دامغان مجهز به کنتور هوشمند هستند و باید در آینده نزدیک مابقی چاه‌ها را نیز به این کنتورها مجهز شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه