اخبار داغ

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان:

درمانگاه تامین‌اجتماعی در بخش دندی به زودی کلنگ زنی می‌شود/ اجرای 100 درصدی حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی استان زنجان

درمانگاه تامین‌اجتماعی در بخش دندی به زودی کلنگ زنی می‌شود/ اجرای 100 درصدی حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی استان زنجان
مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: درمانگاه تامین‌اجتماعی در بخش دندی به زودی کلنگ زنی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علی محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سطح کشور، 42 میلیون نفر بیمه شده تامین‌اجتماعی داریم، اظهار کرد: حدود 53 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند و این سازمان در حوزه درمان به غیر بیمه‌شدگان نیز خدمات ارائه می‌دهد. همچنین در سطح کشور، 6 میلیون نفر مستمری‌بگیر وجود دارد و پارسال در حوزه درمان، 140 میلیون نفر ویزیت سرپایی شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بخش بزرگ و مهمی از خدمات درمانی بر عهده سازمان تامین‌اجتماعی است، ادامه‌ داد: خدمات درمانی در دو حوزه مستقیم و غیرمستقیم ارایه می‌شود و سالانه دو سوم از اعتبارات استانی به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شود. در همین راستا طی پارسال در  هفت مرکز درمانی تامین‌اجتماعی استان زنجان، یک میلیون و 50 هزار ویزیت سرپایی، 21 هزار بستری، 1850 مورد عمل جراحی و 6200 مورد موالید ثبت شده است .

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه درصد بالایی از موالید بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان، غیر سزارین بوده است، افزود: هدف مدیریت درمان، ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در مراکز درمانی است و در صورت نیاز، توسعه کمی نیز مد نظر قرار می‌گیرد. در راستای ارتقای کیفیت، طرح نظام ارجاع داخلی حدود سه سال است که فقط در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی اجرایی شده و خوشبختانه زمینه را برای کاهش قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های درمان فراهم کرده است .

محمدی همچنین با اشاره به اینکه حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی، صد درصد اجرا شده است، خاطرنشان کرد: پارسال بیمارستان امید ابهر رتبه اول اعتبار بخشی در بیمارستان‌های استان را کسب کرد. در خصوص ترویج زایمان طبیعی نیز دو سال پیاپی بیمارستان امام حسین (ع) جزو رتبه‌های برتر بوده است؛ در واقع افزایش درصد زایمان‌های طبیعی جزو شاخص‌های توسعه کشور به شمار می‌رود و طی پارسال 71 درصد از زایمان‌های بیمارستان امام حسین (ع) به صورت طبیعی و 29 درصد با روش سزارین به انجام رسیده است .

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه دستگاه های زباله سوز بیمارستان امام حسین (ع) با تکنیک‌های پیشرفته، زباله‌های عفونی را بدون دود نابود می‌کند، یادآور شد: کسب رضایت‌مندی در حوزه درمان کار خیلی سختی است. با این وجود سیستم پکس در حوزه رادیولوژی بیمارستان امام حسین (ع) مستقر شده است. همچنین تخصصی کردن درمانگاه شهدای خرمدره، شفای ابهر و سهروردی قیدار در دستور کار قرار دارد و در پی افزایش تعداد تخت برای بیمارستان‌های امید ابهر و امام حسین (ع) زنجان هستیم.

وی در پایان افزود: درمانگاه تامین‌اجتماعی در بخش دندی به زودی کلنگ زنی خواهد شد و تا پایان سالجاری بشرط تامین زیر ساختها نسخ  کلیه مراکز درمانی طرف قرار داد نیز به صورت الکترونیکی خواهد شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمدی شماره پیامک 10001420241 آسان‌ترین راه برای انتقال انتقادات مردم به مدیریت درمان تامین اجتماعی اعلام و تصریح کرد:  همه پیامک‌ها دقیقاٌ بررسی و پاسخ داده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه