اخبار داغ

آب بد طعم سهم مردم در آلوده ترین شهر جهان/ رئیس آبفا زهک: مشکل لوله های رسوب گرفته شده است

آب بد طعم سهم مردم در آلوده ترین شهر جهان/ رئیس آبفا زهک: مشکل لوله های رسوب گرفته شده است
در حالی گلایه مردم آلوده ترین شهر جهان از بوی بد و تعفن آمیز آب شرب منطقه سیستان ادامه دارد که به گفته رئیس آبفا زهک مشکل آلودگی آب به لوله های رسوب گرفته شده بر می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، طی چند روز گذشته شاهد گلایه مردم بخش های مختلفی از سیستان در مورد تغییر رنگ و بوی آب در این منطقه هستیم.
این گلایه در حالی است که بنابر گفته اهالی در این روزها که هوا در آلوده ترین شهر جهان هر روز گرم تر از روز گذشته می شود علاوه بر وجود بادهای 120 روزه که امان آنها را بریده طعم بد آب و بوی نامطبوع آن به ویژه آب شیرین در هر پنج شهر منطقه سیستان حس می شود و این امر باعث گلایه و نارضایتی اهالی ساکن در منطقه شده است.
جهانتیغ یکی از شهروندان شهرستان زهک در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری بو و مزه آب شرب در این شهرستان، تغییر کرده به گونه ای که کسی پاسخگوی درد این مردم نیست و بدون تصفیه نمی توان آب موجود را مصرف کرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, ,

وی در گفت وگو با سفیر شرق بوی آب را متشابه به بوی ماهی دانست و افزود: در سال گذشته نیز این چنین تغییراتی در مزه آب شاهد بودیم که با شست وشوی مخازن تصفیه آب این موضوع بهبود یافت.
بوی بد طعم آب تنها مختصی به شهرستان زهم نیست و اهالی سایر شهرهای منطقه سیستان نیز گزارشاتی از مزه و بوی نامطبوع آب داده اند که دو سال پیاپی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.
 
مشکل آلودگی آب مربوط به استهلاک لوله های شبکه آبرسانی است
غلام حسین لکزائیان پور رییس اداره آب و فاضلاب زهک در خصوص مشکلات کیفیت آب روستایی زهک گفت: تمامی مراحل گندزدایی، تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی آب در تصفیه خانه شهرستان زهک انجام می شود و آب گل آلود به شبکه ارسال نمی شود و احتمالاَ مشکل آلودگی آب مربوط به استهلاک لوله های شبکه آبرسانی و یا  لوله های رسوب گرفته باشد.
 
,
,
,
,
, مشکل آلودگی آب مربوط به استهلاک لوله های شبکه آبرسانی است,
,
,
, ,

لکزاییان افزود: مشکل دیگر، افت فشار آب در برخی  روستاهاست که علت آن برداشت بی رویه آب در روستاهای ابتدای خط انتقال، برداشت غیرقانونی و استفاده برخی روستاییان از آب شرب برای کشاورزی و دامداری است.
وی ادامه داد: صاحبان شرکت های طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار اراضی منطقه هم گاهی امور هماهنگی با اداره آب و فاضلاب زهک را انجام نمی دهند که در مواردی موجب شکستن خطوط انتقال آب و قطعی آن در روستاها می شوند.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه