اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار کارگزاران حج و زیارت استان؛

برای حفظ عزت پول ایرانی را برای موارد ضروری در مکه خرج کنید/ مردم همراه با تصمیمات بعثه رهبری در حج و زیارت باشند

برای حفظ عزت پول ایرانی را برای موارد ضروری در مکه خرج کنید/ مردم همراه با تصمیمات بعثه رهبری در حج و زیارت باشند
امام جمعه تبریز گفت: حجاج برای تجارت به مکه نمی‌روند و باید عزت ایرانی حفظ شود و پول ایرانی تنها برای موارد ضروری خرج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار با کارگزاران حج و زیارت در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بهترین خدمت و محل برای پاداش الهی خدمت به زائران خداست، بسیاری از افراد صاحب مقام و مسئولیتند اما در تلاشند به عنوان خدمتگزار کاروان‌ها ثبت‌نام کنند و بدون منتی به زائران خدمت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: باید حج تامین کننده منافع تمام مسلمانان باشد و تنها به فکر خودمان نباشیم، نکته بعدی این است که حج باید به صورت طبیعی عامل و منادی وحدت بین مسلمانان و زمینه بر طرف کردن مشکلات مسلمانان باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه اگرچه مراسم برائت از مشرکین محدود شده است، عنوان کرد: با این حال اما حج همان حرف واحد مسلمانان برای برائت از دشمنان است، جای بهتری از از حج برای اعلام مواضع مسلمانان و اعلام انزجار از دشمنان نیست پس باید چیزهایی که بعثه رهبری در حج در خصوص مسائل تصمیم می‌گیرند مردم با آن همراه باشند.

,

وی افزود: حج باید باعث نزدیکی دلهای مسلمانان شود، درست است که آل سعود اجازه نمی‌دهد برائت و حجی که مد نظر ماست  انجام شود ولی هر حجی که انجام می‌شود غنیمت است.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: سال گذشته شاهد بودیم که با مدیریت و برخلاف مسائلی که چندین سال قبل رخ داد و باعث شهادت تعدادی از هموطنان شد حج آبرومندانه برگزار شد اما چیزی که مسلم است با مشکلات اقتصادی امروز کشور حجاج توجیه شوند و به مقداری که نیاز است خرج کنند.

,

وی تصریح کرد: حجاج برای تجارت به حج نمی‌روند و باید عزت و احترام ایرانی آنجا حفظ شود و پول ایران تنها برای موارد ضروری مانند رفت‌وآمد و اقامت و مسائل واجب خرج شود.

,

امام جمعه تبریز با بیان اینکه توجه به مسائل عبادی حج و معنویت عرفات و ما بسیار مهم است، گفت: این وظیفه مدیران و روحانیون کاروانهاست که دلها را به سمت خدا هدایت کنند، متاسفانه خیلی‌ها در سفر حج به این فکر هستند که کی سفر تمام می‌شود و یا در پاساژها چه چیزی وجود دارد! مخصوصا اینکه وقت توقف در مدینه کم شده و دیگر فرصت اینچنینی برای حجاج پیش نمی‌آید.

,

وی اذعان داشت: کسی که به مکه می‌رود باید بعد از بازگشت تغییری در او ایجاد شود در غیر این صورت تنها یک اسم برایش می‌ماند کسی که به حج می‌رود باید از گذشته توبه کند، اینچنین حجی مورد قبول است البته تمام مسائل دینی اینگونه است.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ابراز کرد: نمازی ستون دین است که تمام جوارح متوجه خدا باشد و حج هم اینگونه است در تمام اعمال مذهبی باید با توجه و حضور در پیشگاه خداوند حاضر شویم.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: وقتی به زیارت بیت خدا می‌روید تنها خواسته‌های شخصیتان را مطرح نکنید بلکه از خدا توجه بخواهیم و جامعه اسلامی، رهبرمان و مسلمانان جهان را دعا کنیم زیرا اگر با توجه قلب دعا کنیم خداوند دعایمان را استجابت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه