اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با دانا؛

برجام همه چیز ما نیست/ به شرایط تحریم عادت کرده ایم/ آیندگان درباره ایستادگی ما قضاوت خواهند کرد

برجام همه چیز ما نیست/ به شرایط تحریم عادت کرده ایم/ آیندگان درباره ایستادگی ما قضاوت خواهند کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سیاسیون اروپایی هرچه سریعتر باید تصمیم خودشان را که برای آن ها نوعی راستی آزمایی محسوب می شود بگیرند و مشخص کنند که آیا تک قطبی بودن دنیا را انتخاب می کنند یا حاکمیت و حق آزادی کشورها در اجرای سیاست هایی که خودشان متعهد شدند.
[

شهروز برزگر کلشانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بیانیه صادر شده توسط اتحادیه اروپا اظهار داشت: موضوعی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است، اجرای مفاد برجام هم توسط اتحادیه اروپا و هم کشور های متهد به برجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی تصریح کرد: در این خصوص بحث هایی که ایران دنبال می کند، موضوع وضعیت سیستم بانکی و پول هایی که ایران در اروپا دارد و شرایط وضعیت موجود است، اما در آن طرف آمریکا به دنبال به هم زدن تمام معادلات اقتصادی، سیاسی و همچنین تمام موضوعات مندرج در معاهده برجام است.

,

اروپا منتظر اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است

, اروپا منتظر اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس خاطر نشان کرد: اگر اتحادیه اروپا دنباله رو سیاست آمریکا باشد این بدان معناست که حرف، حرف آمریکا است و دنیا تک قطبی است و آن وقت حاکمیت، استقلال، حاکمیت کشورها و حاکمیت ملت ها را در سیاست خارجی زیر سوال برده است.

,

برزگر ابراز داشت: اتحادیه اروپایی که به هر حال آینده جهان و قطب سیاسی جهان به شمار می آید  می تواند برای خودش حرفی داشته باشد و می تواند مستقل عمل کند و به چیزی که پایبند آن بوده عمل کند.

,

وی افزود: در این خصوص جهان قضاوت خواهد کرد، فقط بحث برجام و ایران نیست و ما چندین سال است که تحریم هستیم و در واقع برنامه جامع اقدام مشترک برای ما همه چیز نیست.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس مطرح کرد: ما به این شرایط عادت کردیم و بعد از این نیز باید دید که آیا اتحادیه اروپا می تواند از اقدامات بعدی آمریکا جلوگیری کند و آیا می تواند جلوی زیاده خواهی های آمریکا را در معاهدات بعدی در موضوعات دو طرفه را بگیرد یا نه.

,

باید در برابر آمریکا ایستاد

, باید در برابر آمریکا ایستاد,

برزگر بیان داشت: باید دنیا در برابر این همه زیاده خواهی آمریکا متحد باشد، اگر دنیای امروز می خواهد در برابر عدم تعهد آمریکا به برجام متحد باشد، در واقع باید جلوی زیاده خواهی های آمریکا را بگیرد.

,

وی در ادامه عنوان کرد: آیندگان قضاوت خواهند کرد که در برابر این ظلم ایستادگی کرده ایم این خصوصیت و فرهنگ مردم ایران است که همیشه ظلم ستیز بوده اند، هستند و خواهند بود.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا هم دنباله رو سیاست آمریکا باشد پیش بینی می شود که ما در آینده نه چندان دور شاهد دوباره بحران های شدید اقتصادی، آشوب های اجتماعی و نا آرامی ها در اروپا خواهیم بود، چون آمریکا در حوزه اقتصاد، اروپا و همچنین چین و هند را بعنوان رقبای اقتصادی خودش در آینده تصور می کند.

,

برزگر اظهار داشت: آمریکا از حالا با همراه کردن این کشورها توسط سیاست هایی که دارد در صدد این است که حرف خودش را به کرسی بنشاند.

,

وی در پایان گفت: سیاسیون اروپایی هرچه سریعتر باید تصمیم خودشان را که برای آن ها نوعی راستی آزمایی محسوب می شود بگیرند و مشخص کنند که آیا تک قطبی بودن دنیا را انتخاب می کنند یا حاکمیت و حق آزادی کشورها در اجرای سیاست هایی که خودشان متعهد شدند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پایان گفت: در این خصوص می توانند یا آمریکا را در رابطه با برجام منزوی کنند یا اینکه دنباله رو سیاست های استعماری آمریکا باشند که مطمئناً این سیاست ها یک روزی گریبان گیر همین کشورهای اروپایی و همین کشورهایی که با آمریکا شریک بودند را خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه