اخبار داغ

در جلسه شورای ایثارگران زنجان مطرح شد؛

9سال تاخیر در احداث باغ موزه، زیبنده زنجان نیست/موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند

9سال تاخیر در احداث باغ موزه، زیبنده زنجان نیست/موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: 9 سال تاخیر در اجرای مرکز فرهنگی و باغ موزه استان زنجان زیبنده زنجان با سابقه ایثارگری درخشان زیبنده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،"سردار علی آزادی"،فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان عصر امروز در جلسه شورای ایثارگران استان زنجان ، اظهار داشت: چهل درصد جمعیت  80 میلیونی کشور،دوران دفاع مقدس و جنگ را ندیده و نمی دانند رزمندگان چه ایثارگری ها کرده و شهدا چه الگوهایی برای صبر و مقاومت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از موج رسا،, موج رسا, "سردار علی آزادی"،فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان عصر امروز در جلسه شورای ایثارگران استان زنجان ، اظهار داشت: چهل درصد جمعیت  80 میلیونی کشور،دوران دفاع مقدس و جنگ را ندیده و نمی دانند رزمندگان چه ایثارگری ها کرده و شهدا چه الگوهایی برای صبر و مقاومت هستند.,

وی گفت: یکی از راهکارها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت،احداث پارک موزه دفاع مقدس است و زیبنده استان زنجان نیست که 9 سال از کلنگ زنی یک مجموعه بگذرد و احداث نشود.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی در اجرای این پروژه همکاری کنند و آنچه در توان داریم حمایت می کنیم تا چنین الگوهایی برای آیندگان ارائه شود.

,

در ادامه این جلسه،  غلامحسین احمدی،معاون شهردار زنجان اظهار داشت: شهرداری در اجرای مصوبات با لایحه ای که به شورای شهر ارائه می کند، اقدام می کند.

,

 

,

*شهرداری در حد توان به باغ موزه کمک می کند

, *شهرداری در حد توان به باغ موزه کمک می کند, *شهرداری در حد توان به باغ موزه کمک می کند,

وی با بیان اینکه شهرداری در حد توان نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام می کند و امیدواریم در باغ موزه نیز اتفاقی که برای پل سید الشهدا افتاد، نیفتد،افزود: در احداث این پل قرار بود یک سوم اعتبار را شهرداری و دو سوم را سایر دستگاه های اجرایی پرداخت کنند که در نهایت شهرداری متهم شد.

,

فرماندار زنجان نیز در این جلسه برضرورت توجه ویژه برای احداث باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ضوابط بودجه ای در سال جاری اجازه نداد تا اعتباری برای احداث این پروژه در نظر گرفته شود.

,

وی گفت: باید کمک شود تا این پارک موزه احداث شود و همه تلاش خود را به کار می بریم تا نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

,

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: جلسه حضوری در محل باغ موزه برگزار شود تا ظرفیت ها برای کمک به احداث این مجموعه احصا شود.

,

سرهنگ طهماسبی برضرورت استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای احداث این باغ موزه تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم این ظرفیت ها را به روز کنیم،گام های مطلوبتری برداشته می شود.

,

 

,

*جلسات باغ موزه مرتب برگزار نمی شود

, *جلسات باغ موزه مرتب برگزار نمی شود, *جلسات باغ موزه مرتب برگزار نمی شود,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت: برای برگزاری جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان با مشکلاتی مواجه هستیم در حالی که در استان های دیگر این جلسات به موقع برگزار می شود.

,

قاسم محمدی اظهار داشت: جلسه هئیت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان باید هر شش ماه برگزار شود که در استان اینگونه نبوده است.

,

وی بیان داشت: مرکز فرهنگی از سال 89 کلنگ زنی شد و با حمایت اعضا و پیگیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان فعالیت های آن انجام می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: فاز نخست این مرکز در سال آینده به بهره برداری می رسد که در حال حاضر دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای راه اندازی این مرکز تاکید کرد و گفت: کمیسیون زیربنایی و شهرسازی استان دستور صدور مجوز ساخت این مرکز را صادر کنند.

,

محمدی با اشاره به کمک مالی استانداری ها و شهرداری برای احداث پارک موزه دفاع مقدس، گفت: استان های همجوار زنجان در این زمینه کمک های خوبی از استانداری دریافت می کنند.

,

وی افزود: تا کنون 3 میلیارد تومان برای احداث این مجموعه هزینه شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه 20 پارک موزه دفاع مقدس در کشور احداث شده است،افزود: امسال نیز پنج مرکز راه اندازی می شود در حالی که با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه در زنجان،سال 98برای افتتاح فاز نخست در نظر گرفته شده است.

,

 

,

*موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند

, *موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند, *موزه های جنگ اثرگذارترین در جهان هستند,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: اثرگذارترین موزه ها در جهان، موزه های جنگ است و از شی محور بودن گذر کرده اند.

,

موزه های محتوا و قصه محور بوده و در قالب قصه مطالب را به مخاطب ارائه کرده و موزه محلی برای آموزش محسوب می شوند.

,

وی برضرورت ارائه محتوای این موزه به دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: طرح محتوایی موزه از سوی مشاور ارائه شود.

,

"مهرداد سلطانی"،معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: اینکه باغ موزه دفاع مقدس باید احداث و تکمیل شود شکی نیست.

,

وی با بیان اینکه محدودیت منابع یکی از مشکلات در این زمینه است، افزود: اگر سایر استان ها توانسته اند،در سال های گذشته این محدودیت بودجه را نداشته اند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در چند گام مصوبات باید برای احداث این باغ موزه اجرایی شود که گام نخست اعتبارات ملی است.

,

معاون امور عمرانی استاندار زنجان افزود: گام دوم مشارکت است که باید دستگاه های اجرایی بر اساس معیارها در این پروژه مشارکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه