اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز:

خاموشی‌ها در البرز ادامه دارد

خاموشی‌ها در البرز ادامه دارد
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: مصرف برق در این استان دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر اسکندری، 27تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مشکل اصلی قطعی برق در البرز، اظهارکرد: متاسفانه به علت کاهش بارندگی آب پشت سد نیروگاه‌های آبی کاهش یافته است و این نیروگاه‌ها که باید با ظرفیت 11 هزار مگاوات برق تولید کنند با کمبود مواجه شده و تنها پنج تا شش هزار مگاوات برق تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی هم‌چنین به وقوع گرمای کم‌سابقه در فصل تابستان امسال اشاره کرد و گفت: این گرما موجب افزایش مصرف برق و فشار مضاعف به شبکه‌های توزیع انرژی کشور و به تبع استان البرز شده است .

,

این مسئول از ادامه قطعی و نوسان برق در البرز خبرداد و گفت: تا زمان کاهش دما در کشور و استان البرز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

,

اسکندری بیان کرد: بر این اساس مراکز اداری، بیمارستانی و خدماتی باید به خرید و نصب سیستم‌های ذخیره برق اقدام کنند و همچنین بر اساس دستور العمل ابلاغی دولت، این مراکز باید برای خود ژنراتور داشته باشند.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز هم‌چنین از نحوه پرداخت خسارات به آسیب‌دیدگان ناشی از قطعی برق سخن به میان آورد و افزود: اگر مشکلاتی از جانب شرکت توزیع  برق استان البرز یا خسارت بر اثر افزایش ولتاژ و نوسان برق بوده باشد؛ خسارت دیدگان با اسناد مربوطه به مراکز برق استان مراجعه کنند و پس از بررسی در صورت صحت خلل در شبکه برق پرونده تکمیل می‌شود، که از دو طریق شرکت توزیع و بیمه‌ها مبالغ پرداخت می‌شود.

,

این مسئول در ادامه با بیان این‌که متاسفانه میانگین رشد مصرف برق در البرز بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: رشد مصرف برق در سایر استان‌های کشور 6 درصد گزارش شده ولی نرخ افزایش مصرف برق البرزی‌ها هشت درصد بوده است که البته تازه تاسیس بودن استان در این روند افزایشی تاثیر بسزایی دارد.

,

وی در پایان مهم ترین راه برون رفت از مشکل قطعی برق را اجرای فراگیر طرح بهره‌مندی از انرژی خورشیدی دانست و گفت: وزارت نیرو برای اجرای گسترده این طرح با مشارکت مردم اعلام آمادگی کرده و مجریان حمایت ویژه خواهند شد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه