اخبار داغ

حاجی بابایی:

آقای بطحایی! صادقانه پاسخ فرهنگیان را بدهید/ زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل معلمان در احکام بازنشستگی

آقای بطحایی! صادقانه پاسخ فرهنگیان را بدهید/ زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل معلمان در احکام بازنشستگی
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر در اطلاع‌رسانی کج‌راهه می‌روید، همه امور کشور را روابط عمومی شما پیگیری می‌کند، و الا پیگیری مشکل فرهنگیان که وظیفه ذاتی شماست و باید پاسخ این قشر را بدهید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کاهش حقوق معلمان اگر براساس رأی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی است چرا صرفاً برای فرهنگیان قابلیت اجرایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با طرح این سؤال از آقای بطحایی که آیا 6 سال فرصت کافی برای دفاع از حقوق قانونی معلمان نبود، اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود گفته که بعد از چندین بار تذکر دستگاه‌های نظارتی ناچار به کسر مزایای فرهنگیان شده‌اند، مگر ایشان در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان معاون پشتیبانی و وزیر آموزش و پرورش حضور نداشتند؟ پس چرا اقدام به اخذ مصوبه از دولت و شورای توسعه مدیریت نداشتند، آیا 6 سال زمان کمی است؟

,

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به قسمت دیگری از سخنان آقای بطحایی که افزایش حقوق معلمان در دولت دهم طی نکردن مراحل قانونی اعلام کرده بودند، تأکید کرد: فوق‌العاده سختی کار فرهنگیان براساس بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس بخشنامه شماره 200/50795 مورخ 89/10/5 معاون توسعه مدیریت و مصوبه مورخ 89/9/29 شورای توسعه مدیریت که به تایید رئیس جمهور رسیده است.

,

وی توضیح داد: حق عائله‌مندی زنان مجرد نیز به موجب بند4  ماده 68 مدیریت خدمات کشوری، به استناد قانون تفسیر بند 4 ماده 68 ابلاغی در 90/12/16، بخشنامه مورخ 90/11/29 معاون حقوقی رئیس جمهور اجرا شده است.

,

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: چرا به جای پیگیری حقوق قانونی معلمان، فرافکنی به قبل می‌شود، مگر در آن زمان، دیوان محاسبات وجود نداشت؟ مگر نهادهای نظارتی نبودند؟ چرا این مزایا برقرار شدند و شاهد افزایش حقوق معلمان بودیم، چراکه پیگیری و مصوبه گرفته می‌شد، ادله بیان می‌شد و دولت موافقت می‌کرد.

,

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش اگر نمی‌تواند برای افزایش حقوق تلاش و از حق قانونی معلمان دفاع کند، حداقل برای کاهش آن جلوتر از دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری حرکت نکند.

,

حاجی‌بابایی ادامه داد: وضعیت بند سختی کار و سایر مزایایی که حذف و کاهش آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، در سایر دستگاه‌های اجرایی چگونه است؟ چرا مزایای دستگاه‌های دیگر قطع نشده است؟ اینها باید در جلسات با دستگاه‌های قانونگذار و نظارتی بیان شود.

,

زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می‌شود

,

وی تبیین کرد: در حالی که در مجلس برای همسان‌سازی حقوق معلمان قانون مصوب شده است، زمزمه‌های قطع فوق‌العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می‌شود.

,

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه باید آموزش و پرورش برای حل این مشکل نیز پیشقدم شود و اجازه ندهد به هیچ عنوان این مشکل ایجاد شود، گفت: اگر می‌توانید مشکل را حل کنید بفرمایید و اگر نمی‌توانید اعلام کنید.

,

حاجی‌بابایی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر! در اطلاع‌رسانی کج‌راهه می‌روید، همه امور کشور را روابط عمومی شما پیگیری می‌کند، و الا پیگیری مشکل فرهنگیان که وظیفه ذاتی شماست و باید پاسخ این قشر را بدهید.

,

وی بیان کرد: براساس قانون بودجه 97 و استفساریه‌ای که تقدیم مجلس شد، باید میانگین افزایش حقوق فرهنگیان در سال 97، حدود 15 درصد باشد چرا وزیر در دولت فریاد نمی‌زند؟

,

حاجی‌بابایی ادامه داد: آقای وزیر! فراکسیون فرهنگیان آمادگی دفاع از حقوق قانونی معلمان در کنار شما را دارد، همه باید بدون مقصرتراشی از حق معلمان دفاع کنیم و دست از سیاسی‌بازی و فرافکنی برداریم.

,

وزیر آموزش و پرورش تیم سیاسی را به تیم آموزشی و پرورشی تغییر دهد

,

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید تیم سیاسی را به تیم آمورشی و پرورشی تغییر دهد، گفت: در حال حاضر نعمت حساس شدن مردم به تیم اقتصادی دولت و فضای موجود جامعه شما را در امان نگه داشته است، فرصت را غنیمت بشمارید.

,

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش باید تمام‌قد از فرهنگیان دفاع کند، صرفه‌جویی در آموزش و پرورش را مساوی با نابودی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: سند تحول بنیادین یعنی معلم عزتمند، استخدام رسمی و نبود آن یعنی معلم روزمزه.

,

وی در پایان با بیان اینکه باید به داد مدارس رسید، گفت: واگذاری مدارس به بخش خصوصی فریاد مردم را درآورده است؛ همین هفته قبل بود که واگذاری مدرسه دخترانه معصومیه منطقه 11 فریاد اعتراض‌های مردم را به دنبال داشت.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه