اخبار داغ

در گفت و گو با اروم نیوز مطرح شد؛

موفقیت کودکان استثنایی در گرو مشارکت والدین و معلمان/ روحیه بالا و سعه صدر بسیار ویژگی خاص معلمان استثنایی است

موفقیت کودکان استثنایی در گرو مشارکت والدین و معلمان/ روحیه بالا و سعه صدر بسیار ویژگی خاص معلمان استثنایی است
مدیر مدرسه استثنایی رحمت موفقیت دانش موزان استثنایی را در گرو مشارکت والدین و معلمان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مرضیه قره گوز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به بخشی از سوابق کاری خود، اظهار می کند: اکنون مدیر مدرسه استثنایی رحمت ارومیه دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی هستم که در سال ۷۰ وارد دانشگاه تربیت معلم باهنر تهران در رشته آسیب دیدگی شنوایی شده و سپس از سال ۷۲ به مدت ۳ سال به عنوان معلم استثنایی، ۲ سال به عنوان سرپرست آموزشی مدرسه و از سال ۷۷ به عنوان مدیر مدرسه فعالیت خود را آغاز کردم، از سال ۷۷ تا سال ۸۲ در مدرسه آمادگی شکوفه مدیر مدرسه بودم اما پس از سال ۸۲ که مدیریت آموزش استثنایی با مدارس عادی تجمیع شد، همراه بادانش آموزان خود وارد مدرسه رحمت شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی از دلیل انتخاب و فعالیت در این رشته می گوید: در آن سال ها دختر عمه من معلم استثنایی بود و با درک عشق او در تربیت دانش آموزان استثنایی با وجود قبولی همزمان در رشته ادبیات به این حوزه علاقه مند و آن را برای ادامه مسیرم برگزیدم.

,

مدیر مدرسه استثنایی رحمت ارومیه با اشاره به ۲۴ سال سابقه مدیریت مدارس استثنایی ابراز می کند: مدرسه استثنایی دخترانه رحمت از سال ۷۳ کار خود را به عنوان مدرسه دخترانه شروع و در سال تحصیلی ۹۷ ـ ۹۶ دارای ۲۱۱ دانش آموز است که شامل پایه های آمادگی و ابتدایی است.

,

قره گوز می افزاید: این مدرسه به ۶ گروه استثنایی ارائه خدمات می کند از جمله آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی حرکتی با هوش بر عادی که این قشر از دانش آموزان در مدارس عادی نیز قادر به ادامه تحصیل هستند، گروه کم توان ذهنی، اختلال رفتاری یا اتیسم و چند معلولیتی که یکی از معلولیت های آن ها کم توان ذهنی است، در سال های گذشته گروه های مادر کودکی هم که شامل گروه سنی ۴ تا ۶ هستند وجود داشتند در گروه کم توان ذهنی، از ۱۸ ماهگی به بعد در گروه های آسیب دیده شنوایی که همراه مادر اشتغال به تحصیل دارند، از جمله این گروه ها است.

,

وی ابراز می کند: با توجه به اینکه از سال ۷۵ به بعد کم کم تعداد جذب معلمان استثنایی متخصص کمتر شدند، هم اکنون نیروی متخصص در این رشته کمتر هستند، اما در حال حاضر ۲۸ کلاس درسی در مدرسه رحمت دایر است که علاوه بر حضور ۲۸ معلم، ۱ نفر سرپرست آموزشی که هدایت تحصیلی این معلمان را بر عهدده دارد، ۱ نفر نیروی خدماتی، یک نفر معلم ورزش و من که مدیر هستم جمعا ۴۱ کادر آموزشی در این جا فعالیت دارند.

,

مدیر مدرسه استثنایی رحمت ارومیه عنوان می کند: معلمانی بیشتز در این حوزه موفق هستند که رشته استثنایی را در تربیت معلم طی کرده باشند، سایر معلمان باید قبل از ورود به این نوع مدارس باید حتما دوره های ضمن خدمت خاص کودکان استثنایی را طی کنند.

,

قره گوز می گوید: دانش آموزان استثنایی در مدارس استثنایی علاوه بر دریافت خدمات آموزشی خدمات توانبخشی را نیز دریافت می کنند.

,

وی با اشاره به بخشی از مشکلات معلمان استثنایی می افزاید: تفاوت معلمان استثنایی با معلمان دانش آموزان عادی بالابودن سعه صدر این گروه از معلمان است مثلا برخی از دانش آموزان اتیسم در برخی موارد به معلم خود آسیب وارد می کنند در حالی که از نظر دریافت حقوق و مزایا تفاوتی بین معلم استثنایی با عادی نیست بنابراین معلمان این مدارس برای پیشرفت در کار خود باید انگیزه برای تحمل مشکلات دانش آموزان استثنایی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه