اخبار داغ

۸ مردادماه نخستین پرواز حجاج آذربایجان غربی

۸ مردادماه نخستین پرواز حجاج آذربایجان غربی
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: برای هر فرد برای حج سال ۹۷ حدود ۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده است که زائرین ۵ روز به پرواز مانده می توانند ارز خود را از بانک ملی تهیه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمدرضا ندیری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به تاریخ پرواز زائران حج تمتع، اظهار داشت: پرواز زائران آذربایجان غربی به سرزمین وحی از ۸ تا ۱۱ مردادماه از فرودگاه شهید باکری ارومیه به مقصد جده صورت می پذیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، در خصوص تعداد زائران آذربایجان غربی، افزود: حدود ۲ هزار و ۸۴۵ زائر بوده و همچنین حدود ۱۰۴ نفرازعوامل و روحانیون و معاونین و خدمه دراین سفرهمراه کاروان ها خواهند بود.

,

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی، با اشاره به پروازهای حجاج، بیان کرد: زائران با ۱۰ پرواز در قالب ۲۱ کاروان که ۱۰ کاروان آن برای اهل تسنن و ۱۱ کاروان آن برای اهل تشیع در نظرگرفته شده عازم سرزمین وحی می شوند.

,

وی، افزود: مدت زمان سفر زائران به سرزمین وحی حدود ۳۰ تا ۳۱ روز خواهد بود و بازگشت حجاج نیز از ۸ تا ۱۱ شهریور از مدینه به مقصد ارومیه انجام می شود.

,

ندیری، تصریح کرد: تمام مقدمات سفر زائرین فراهم شده و یک هزار و ۴۶۹ زائر مرد و یک هزار و ۳۷۵ زائرزن امسال به حج اعزام می شوند.

,

وی، افزود: کم سن و سال ترین زائر این کاروان ها ۲۲ ساله و مسن ترین فرد نیز پیرمرد ۹۶ ساله است.

,

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی، در خصوص داروهای ممنوعه در سفر حج، گفت: لیست ۱۰ قلم داروهای غیرمجاز و ممنوعه ای که زائران نباید در موسم حج ۹۷ به همراه داشته باشند به حجاج اعلام شده است.

,

وی، ادامه داد: داروهایی که مواد مخدر در آن ها استفاده شده همچون متادون، ترامادول، استامینوفن و هیدرومرفین اعم از قرص و آمپول و شربت های این داروها ممنوع اعلام شده و در صورتی که زائران بخواهند دارو همراه خود داشته باشند حتما با مدیر کاروان ها هماهنگی های لازم را صورت دهند تا دچار مشکل نشوند.

,

ندیری، در خصوص ارز تخصیص یافته به حجاج سال ۹۷، گفت: برای هر فرد در حج سال ۹۷ حدود ۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده که زائرین ۵ روز به پرواز مانده می توانند ارز خود را از بانک ملی تهیه کنند.

,

وی، افزود: اولین پرواز استان روز ۸ مردادماه از فرودگاه شهید باکری ارومیه صورت خواهد گرفت.

,

ندیدی، ابراز داشت: از زائران خواسته می شود که در کلاس های آموزشی حضور داشته باشند تا در انجام مناسک حج دچار مشکل نشوند و همچنین سعی کنند خرید هدایا و سوغات های خود را در داخل کشور انجام دهند تا هم ارز از کشور خارج نشود و هم اینکه از تولید داخل حمایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه