اخبار داغ

مدیر اجتماعی ، ورزش و سلامت سازمان منطقه ازاد ماکو خبر داد:

اجرای چهار طرح زنجیره کامل تولید در منطقه آزاد ماکو

اجرای چهار طرح زنجیره کامل تولید در منطقه آزاد ماکو
مدیر اجتماعی ، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت :چهار زنجیره کامل تولید( فرش و دست بافتها محصولات دامی، محصولات باغی و گیاهان دارویی، جنگل کاری) به صورت پایلوت در ۳۰ روستای منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  حسین ولی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص عملکرد سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه اجتماعی اظهار داشت: کارهای زیادی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه اجتماعی صورت گرفته است که می توان از جمله آنها به کسب و کارهای خرد خانگی اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با اشاره به ۴ زنجیره کامل تولید به عنوان کارهای انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه اجتماعی گفت: چهار زنجیره کامل تولید( فرش و دست بافتها محصولات دامی، محصولات باغی و گیاهان دارویی، جنگل کاری) با همکاری اندیشکده سازمان منطقه آزاد ماکو و در خارج از سازمان با همکاری کمیته امداد و یکی از بانک های قرض الحسنه در مرحله اجرا می باشد .

,

وی از اجرا شدن این طرح در ۳۰ روستا خبر داده و گفت: این طرح در سه شهرستان و برای ۳۰ روستا به صورت پایلوت اجرا خواهد شد لذا برای اینکه زنجیره کامل تولید به راه بیافتد جامعه محلی باید توانایی پذیرش آن را داشته باشد.

,

وی تصریح داشت: ۱۰۰ نفر در ۳۰ روستا به عنوان توسعه دهنده ی تسهیلگر آموزش داده خواهد شد.

,

مدیر اجتماعی ، سلامت و ورزش سازمان منطقه ازاد ماکو  افزود: سازمان در این طرح محور تمامی فعالیت ها بوده و هماهنگی لازم بین نهادها و ارگانها و تمامی ظرفیت‌های حاکمیتی را انجام خواهد داد  .

,

ولی زاده از اشتغال ۱۵۰۰ خانوار خبر داد و گفت: اگر این زنجیره ها تا دو سال آینده جا بیافتد حداقل پیش بینی ما برای ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ خانوار می باشد و علاوه بر آن این طرح باعث افزایش در امد افرادی خواهد بود که از قبل در این ۴ زنجیره اشتغال داشته اند  و باید درآمد آن به طوری باشد که تامین کننده نیاز خانوار باشد به دلیل اینکه بزرگترین آسیب اجتماعی حال حاضر بیکاری است.

,

وی با تاکید براینکه باید در تمامی زمینه ها به خودکفایی رسید افزود: تولید الیاف مصنوعی از پشم قوچ نژاد ارمنی و تولید رنگ طبیعی از گیاهان مستعد آذربایجان و منطقه آزاد ماکو و در نهایت بازار یابی و فروش و توزیع آن در طرح تکمیل زنجیره تولید پیگیری می شود.

,

مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو از تشکیل مرکز دانش بنیان هر زنجیره تولید خبر داده و گفت :برای هر زنجیره تولید مرکز دانش بنیان وجود خواهد داشت تا به روز ترین نقشه ها در این مرکز طراحی و تکنولوژی های مرتبط شناسایی و هر زنجیره از لحاظ علمی تغذیه شود و هدف ، ایجاد زنجیره کامل تولید می باشد.

,

ولی زاده در تشریح وضعیت فیزیکی اجرای این طرح با بیان اینکه این طرح در مرداد ماه اجرا خواهد شد گفت: زنجیره های تولید وارد فاز اجرا شده اند و قبل از فاز اجرا مطالعات اولیه انجام شده، هماهنگی های لازم با سایر ارگان ها صورت گرفته، حمایت کننده های مالی طرح مشخص گشته و با برخی از مشتریان طرح ، مذاکره شده است و آماده همکاری می باشند و فاز اجرای این طرح در مرداد ماه کلید خواهد خورد و به صورت پایلوت در ۳۰ روستا به اجرا گذاشته خواهد شد.

,

ولی زاده از اجرا شدن طرح ۱۰ زنجیره کامل تولید تا سال ۱۴۰۰ خبر داده و گفت: زنجیره های دیگر در دست اقدام و بررسی می باشد که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ ده زنجیره به صورت کامل راه‌اندازی شود و تمامی تلاش ها این است که تمامی روستاهایی که ظرفیت پذیرش این طرح را دارند از این زنجیره ها بهره مند شوند.

,

مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو افق سال ۱۴۰۰ را مهاجرت معکوس از شهر به روستا پیش بینی کرده و گفت: بیشترین حاشیه نشینی ها از فقر و بیکاری نشأت گرفته است لذا امید داریم با اجرا شدن این طرح در تمامی روستاهای سه شهرستان توسعه پایدار صورت گرفته و چشم انداز تمامی روستاها در افق ۱۴۰۰ درگیر زنجیره‌های تولید شده و مهاجرت معکوس محسوس شود و توسعه متوازن منطقه ای رخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه