اخبار داغ

گزارش؛

سریال خاموشی ها در آذربایجان غربی ادامه دارد/ نارضایتی مردم از تعطیلی ادارات و مراکز خدمات عمومی

سریال خاموشی ها در آذربایجان غربی ادامه دارد/ نارضایتی مردم از تعطیلی ادارات و مراکز خدمات عمومی
اروم نیوز از وضعیت بی برقی در شهر و گلایه های مردم از این شرایط گزارش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با شروع فصل گرما مشکل خاموشی برق هم در سرتاسر کشور آغاز شد، حال با گذشت بیش از ۲۰ روز از آغاز فصل گرما شهروندان به ویژه کسبه بازار همچون سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که محصولات خود را باید در یخچال نگهداری کنند تا فاسد نشود با مشکلات بزرگی روبه‌رو شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این خاموشی ها چندین ساعته که بنابه تدابیری جهت صرفه جویی در مصرف برق صورت می گیرد تقریبا بیش از نیمی از زندگی روزانه هر فردی را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری را دچار مشکل می کند.

,

با توجه به اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات تمامی امورات دولتی، اداری ، بازاری و حتی روزمره گی های مردم وابسته به انرژی برق است بسیاری از مردم روزانه تحت تاثیر قطعی برق از انجام امورات باز مانده و بسیاری نیز در این شرایط اقتصادی خسارات قابل توجهی را متحمل می شوند.

,

اگر روزانه هر کدام از شهرواندان اقدام به خروج ازمنزل کند از همان ابتدای راه اتفاقات بسیاری را در پی این خاموشی های متداول متوجه می شود ترافیک و قطعی برق در چهارراه ها یکی از این اتفاق ها بوده که روزانه ۲ و یا حتی ۴ تا ۵ ساعت از برق یک منطقه ای قطع بوده و ترافیک هایی را به بار می آورد.

,

* تغییر ساعات کاری ادارات

, * تغییر ساعات کاری ادارات,

ساعات کار کلیه دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهردار‌‌ی‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی آذربایجان غربی همچون دیگر استان‌های دیگر کشور تا پایان تیرماه برای تمامی روزهای هفته از ساعت ۶٫۳۰ تا ۱۳٫۳۰ اعلام شد

,

این تصمیم که از ۲۵ تیرماه به مدت یک هفته در آذربایجان غربی اعمال می شود نه تنها کمکی در بهبود روند ارائه خدمات ادارات تاثیر داشته بلکه کارمندان دولتی طبق ساعات گذشته در ادارات حاظر شده و زودتر از روزهای قبل محل کار خود را ترک می کنند که البته قطعی برق نیز در ساعات اداری رقم خورده و همان چند ساعت حضور در ادارات نیز عملا به حاشیه کشیده می شود

,

* خاموشی ادارات و نارضایتی مردم

, * خاموشی ادارات و نارضایتی مردم,

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز می گوید: امروز از ۶/۳۰ صبح طبق زمان اعلام شده دریکی از ادارات خدماتی شهر حاضر کشیده ام تا قبل از قطعی برق امورات خود را به اتمام برسانم اما با کمال تعجب به هنگام ورود به اداره با ساختمانی خالی مواجه شده و تعجب نگهبانی را از حضور من در آن ساعت از روز در اداره به دنبال داشت که پس از یک ساعت معطلی در این واحد یکی از کارمندان پس از حضور به مشکل من رسیدگی کرده است.

,

وی، ادامه می دهد: مشکل تنها به ادارات ختم نمی شود بلکه ترافیک سنگین در بسیاری از چهارراه ها به دلیل قطعی برق عامل دیر رسیدن به امورات دیگر است که چند روز متوالی قادر به انجام امورات بانکی خود نشده ام و تنها علت این اتفاق قطعی برق در این واحد های اداری است.

,

* نان هایی که به جای سفره مردم سر از طبیعت در می آورند

, * نان هایی که به جای سفره مردم سر از طبیعت در می آورند,

رئیس اتحادیه نانوایان در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در تمام مناطق شهر وجود دارد که این روزها به دلیل قطعی چندین ساعته برق با مشکلات قابل توجهی مواجه می شوند.

,

عسگراوغلی، ادامه می دهد: مهمترین مشکلات این نانوایان نداشتن برق مستقل است که با قطعی برق هر منطقه برق این واحد ها نیز قطع شده و خمیرهای این واحد فاسد شده و ازبین می رود که باتوجه به اینکه نانوایان شرایط معیشتی مناسبی ندارند مجبور به رها کردن خمیرهای روزانه خود در طبیعت می شوند.

,

* تعطیلی زود هنگام اصناف و بازاریان

, * تعطیلی زود هنگام اصناف و بازاریان,

اصناف و بازاریان که در روزهای گرم تابستان در پی به دست آوردن معاش روزانه خود هستند این روزها آنان نیز از این خسارات و خاموشی ها در امان نمانده اند.

,

اگر هر کدام از ما به هنگام خاموشی برق در بازاردر آن مکان حاضر شویم برخلاف تصورمان از مغازه های رنگارنگ و متنوع با کرکره هایی کشیده رو به رو می شویم.

,

* بانگ نارضایتی بازاریان از خاموشی های پی در پی

, * بانگ نارضایتی بازاریان از خاموشی های پی در پی,

یکی از این اصناف در بازار ارومیه که مشغول جمع کردن مغازه و بستن کرکره خود است به خبرنگار اروم نیوز، می گوید: از اوایل تابستان که قطعی برق آغاز شده است دخل روزانه هرکدام از اصناف نصف را نیز رد کرده است چراکه قطعی برق در بازار ارومیه دقیقا در زمانی اتفاق می افتد که دمای هوا و روزمرگی ها اجازه حضور مردم در بازار را می دهد.

,

وی، ابرازمی کند: این روزها شرایط اقتصادی و نقدینگی مردم اجازه خرید نمی دهد و مردم به خرید های خرد و ارزان قیمت اکتفا می کنند که این موضوع تاکنون خسارات زیادی را به اصناف وارد کرده است چراکه هیچ کدام قادر به فروش کالاهای خود نیستند اما با این وجود بازهم قادر به بدست آوردن دخل و خرج روزانه بودیم اما قطعی برق به کلی بازار را راکد وبازاریان را خسته از شرایط کرده است.

,

این فروشنده، تاکید می کند: امیدواریم مسئولین چاره ای برای حل این مشکل بیاندیشند و یا حداقل این خاموشی های بیش از ۳ ساعته را به ساعاتی از روز محول کنند که مردم و خرید و فروش بازار در حالت راکد خود قرار دارد نه در ساعات پررونق که همگان را دچار مشکلاتی کنند.

,

امید داریم با توجه به گفته های مردم و نارضایتی های آنان اداره برق در راستای حل مشکلات موجود گام های اساسی برداشته و مشکلات بله وجود آمده در این راستا را حل کند چراکه مردم به دلیل این قطعی برق های مکرر کلافه شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه