اخبار داغ

تلویزیون سوریه :

ساکنان فوعه و کفریا به صورت کامل از این دو شهرک خارج شدند+تصاویر

ساکنان فوعه و کفریا به صورت کامل از این دو شهرک خارج شدند+تصاویر
تلویزیون سوریه صبح امروز پنجشنبه در راستای اجرای توافق فوعه و کفریا، اعلام کرد که اتوبوسهای حامل ساکنان این دو شهرک، از فوعه و کفریا خارج شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع خبری  بامداد امروز پنجشنبه از آغاز فرایند تخلیه شهرک‌های «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه خبر دادند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شبکه الاخباریه سوریه صبح امروز اعلام کرد که اتوبوسها به طور کامل از فوعه و کفریا واقع در شمال ادلب خارج شده و بدین ترتیب این شهرکها از وجود افراد غیر نظامی خالی شد.

,

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که 121 اتوبوس و دهها آمبولانس وارد شهرکهای شیعه‌نشین فوعه و کفریا شد تا ساکنان این شهرکها را از طریف گذرگاه «تله العیس» واقع در حلب خارج کند.

,

پایگاه خبری معارض «عنب» مدعی شد که این توافق خروج، پس از تهدید گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» مبنی بر آغاز عملیات نظامی علیه ساکنان فوعه و کفریا حاصل شده است.

,

خبرگزاری «اباء» وابسته به تحریر الشام هم ادعا کرد که بر اساس این توافق همه افراد حاضر در فوعه و کفریا خارج می‌شوند و در مقابل هزار و 500 نفر از تروریستهایی که در زندانهای سوریه حضور دارند، نیز آزاد خواهند شد.

,

تحریر الشام همچنین مدعی شد که این توافق به خاطر «مطالبات پیاپی از سوی گروههای مدنی و نهادهای نظامی در ادلب و ریف آن برای حل نظامی یا مسالمت آمیز پرونده فوعه و کفریا بوده است».

,

منابع معارض حاضر در ادلب اعلام کردند که این توافق مخصوص تحریر الشام است و شامل گروههای تروریستی دیگر نمی‌شود.

,

«عماد الدین مجاهد» مدیر روابط عمومی تحریر الشام در همین خصوص ادعا کرد که «دور کردن خطر فوعه و کفریا نخستین گام از طرح دفاع از ادلب است».

,

تروریستها از چند روز پیش با تبلیغات  گسترده، اعلام کردند که قصد دارند عملیات خود را در این منطقه آغاز کنند و هیئة تحریر الشام که جبهه النصره رکن اصلی آن است، نیز فرماندهی آن را بر عهده خواهد داشت.

,

فوعه و کفریا در شش کیلومتری شهر ادلب قرار دارد و گروههای تروریستی این شهرکها را از سه سال پیش محاصره کرده‌ بودند.

,

در همین راستا، پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» و خبرگزاری اباء تصاویر زیر را از خروج ساکنان فوعه و کفریا منتشر کرده است:

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه