اخبار داغ

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان:

افزایش 15 درصدی کرایه های تاکسی در کرمان/تاکسی های اینترنتی تا کنون پروانه بهره برداری دریافت نکرده اند

افزایش 15 درصدی کرایه های تاکسی در کرمان/تاکسی های اینترنتی تا کنون پروانه بهره برداری دریافت نکرده اند
مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان گفت : میانگین نرخ تمام خطوط سطح شهر کرمان با میانگین 15 درصد افزایش محاسبه شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی‌نژاد مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با افزایش قیمت تاکسی ها در کرمان اظهار داشت : افزایش نرخ کرایه های تاکسی در تاریخ 27 خرداد سال جاری در کمیسیون بودجه شورای شهر مطرح شد و به تصویب رسید و بعد از ابلاغ به فرمانداری در تاریخ 16 تیرماه به تصویب کمیسیون تطبیق فرمانداری رسید و از آن پس در تاریخ 17 تیرماه  نرخ ها لازم اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : میانگین نرخ تمام خطوط سطح شهر کرمان با میانگین 15 درصد افزایش محاسبه شده است و نرخ تاکسی گردشی تا 3 کیلومتر برابر با 10 هزار ریال و اضافه بر آن به ازای هر کیلومتر 1500 ریال تعیین شده است .

,

مهدی نژاد خاطر نشان کرد :  نرخ کرایه های تاکسی های پایانه مسافربری هم حدود 13.5 درصد افزایش داشته است و برای تاکسی های برلیانس و آریو مخصوص فرودگاه علاوه بر این 13.5 درصدی افزایش 15 درصد اضافه بر آن تعیین و محاسبه شده است .

,

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان عنوان کرد : نرخ آژانس های تاکسی تلفنی ورودی و کنسلی 1200 تومان محاسبه شده است و به ازای هر دقیقه معطلی 150 تومان و کوتاهترین مسیر تا 5 کیلومتر با احتساب ورودی 4500 تومان وضع شده است .

,

وی اضافه کرد : در کل میانگین افزایش نرخ تاکسی تلفنی ها نیز حدود 13 درصد بوده است و از ساعت 22 الی 6 بامداد این نرخ ها با 50 درصد افزایش محاسبه می شود .

,

مهدی نژاد در رابطه با تاکسی های هوشمند و الکترونیکی اظهار کرد :  ما حدود یک سال دغدغه ادغام سازمان تاکسیرانی ، سازمان اتوبوسرانی و پایانه را داریم و طبق دستور وزارت کشور این ادغام باید در سراسر کشور صورت بگیرد .

,

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان بیان کرد : حدود چند هفته پیش سرپرست سازمان حمل و نقل  بار و مسافر که باید خاتمه سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی باشد معرفی شده است و با توجه به این که جمعیت شهرکرمان زیر یک میلیون نفر می باشد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر یک سازمان جدید تاسیس و زیر نظر شهرداری است باید روال قانونی گذرانده شوند .

,

وی تشریح کرد :  با توجه به یکسری زیر ساخت هایی که در سازمان اتوبوسرانی در خصوص پرداخت الکترونیکی وجود دارد حدود 50 درصد کار انجام شده است و ما می توانیم از کرمان کارت یا کارت شهروندی استفاده کنیم .

,

مهدی نژاد با بیان این که تاکسی های اسنپ و تپسی یکسری مشکلات برای راننده های حمل و نقل عمومی ایجاد کرده اند ؛ گفت : این تاکسی ها مجوز خود را از وزارتخانه صنعت و معدن در خصوص کسب و کار اینترنتی دریافت کرده اند و تاکسی های اینترنتی می بایست پروانه بهره برداری از شهرداری و یا اتحادیه دریافت کنند که تا کنون این امر محقق نشده است .

,

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان در ادامه افزود : مردم باید در خصوص استفاده از این تاکسی ها دقت نظر لازم را داشته باشند زیرا راننده هایی که آن ها جذب می کنند از لحاظ قانونی تایید صلاحیت شهرداری که وظیفه حمل و نقل را بر عهده دار را ندارند و ما از طریق نامه ای که به شواری شهر ارسال شده است امیدواریم جلسه ای با حضور نماینده دادگستری، شورای شهر و نماینده این تاکسی ها برگزار شود و پیگیری های لازم به عمل آید .

,

وی در پایان گفت : مردم می توانند از طریق شماره تلفن 33342214 ، سامانه پیام کوتاه 10001798 و یا صندوق صوتی سازمان به شماره 33352774 شکایات و تخلفات را گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه