اخبار داغ

مردم چوب ندانم کاری شوراها را می‌خورند/ اعضای شورا به وعده‌هایشان عمل کنند

مردم چوب ندانم کاری شوراها را می‌خورند/ اعضای شورا به وعده‌هایشان عمل کنند
اختلاف نظر بین برخی اعضای شورای اسلامی شهر لردگان و نیز مخالفت با شهردار این شهر به کلاف سردرگمی تبدیل شده است که به نظر می‌رسد مردم بیشترین زیان را از آن می‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سال‌ها است که در صدها گزارش، مقاله، یادداشت و... از وضعیت محله‌های شهر لردگان از دغدغه‌های ساکنان این مناطق، کم‌مهری برخی از اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و مسئولان نسبت به بافت‌های فرسوده سخن به میان آمده است.

مردم عنوان می‌کنند که کاندیداهای شورای شهر و مجلس فقط در زمان تبلیغات به این مناطق که بیشترین رای‌دهندگان را هم دارند، می‌آیند و پس از کسب رای، متاسفانه این مناطق به فراموشی سپرده می‌شود و تا دور بعدی انتخابات از این محله‌ها سراغی گرفته نمی‌شود.
 
شهروندان انتظار دارند کسانی که  وارد گود شورای شهر شدند، مردم را رها نکنند به محله‌های شهر رفت و آمد داشته باشند، مسائل و مشکلات‌شان را از نزدیک ببینند، در صحن شورا مسائل مطرح شود، از شهردار بخواهند مشکلات‌شان را برطرف کند و در واقع به وعده هایی که به مردم داده‌اند، وفادار بمانند.
 
یکی از شهروندان لردگان گفت: شهرستان لردگان، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب  کرده و همواره مدافع نظام و درخط ولایت بوده‌اند و در تمام صحنه‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، انتخابات، راهپیمایی‌هاو ... در خط مقدم قرار دارند، اما باز آنگونه که حق‌شان است از امکانات فرهنگی، رفاهی، تفریحی، ورزشی و... بهره‌مند نشده‌اند.

کودکان، نوجوان و جوانان شهر لردگان همواره از کم‌مهری‌ها و تبعیض‌ها گلایه‌مند بوده‌اند. مردم و ساکنان این مناطق از نبود و کمبود پارک و فضای سبز، اماکن فرهنگی، ورزشی، کوچه‌های زیبا و روشن و... گلایه‌مند هستند و مسئولان هم کمتر در این مناطق حضور یافته و به خواسته‌هایشان رسیدگی می‌کنند.

موضوع دیگر این است که گاهی شنیده می‌شود، در برخی ادوار بدلیل ضعف نظارتی شورا؛ شهرداری یا خود اعضای شورا در برخی بخش‌ها تخلفاتی را انجام می‌دهند که اگر اعضای شورا برای خدمت به شهروندان وارد شورا می‌شوند، بطور یقین می‌دانند که نظارت بر عملکرد شهرداری مهم‌ترین وظیفه آن‌هاست و شهرداری هم موظف است که پاسخگوی شورا باشد؛ پس باید نظارت لازم را در این زمینه داشته باشد، اما اگر اهدافی دیگر داشته باشند و منافع مردم را فدای منافع شخصی، گروهی، سیاسی و جناحی کنند، آنگاه نخواهند توانست بر عملکرد شهرداری نظارت کنند و بطور یقین تخلفات هم رخ می‌دهد و شهرداری هم خود را پاسخگوی شورا به‌عنوان نماینده مردم نمی‌داند.
 
موضوع دیگر، در بخش‌های مختلف شهری ازجمله عبور و مرور و ترافیک، آسفالت  و روشنایی خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر، حمل و نقل عمومی، خودروهای شهر، ورود فاضلاب به کوچه‌ها و خیابان‌ها، کمبود پارکینگ‌های عمومی، ساخت و سازها، تغییر کاربری از فضای سبز به تجاری مسکونی و...، کمبود اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی و...، بی‌توجهی به حاشیه‌نشینان و...، مشکلات فراوانی وجود دارد و  مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، اما چه باید کرد؟
 
از طرفی دیگر مقام معظم رهبری بر تحقق شعار "ما می‌توانیم"در بخش‌های مختلف بارها تاکیدات فراوانی داشته‌اند و بایستی این شعار را در شورای شهر هم محقق نمود. بایستی شورای شهرِ مطالبه‌گر داشته باشیم. ما می‌توانیم شهری آباد و زیبا داشته باشیم. ما می‌توانیم از حقوق شهروندان‌مان دفاع کنیم. ما می‌توانیم به نیازهای کودکان، نوجوانان و جوانان محلات حاشیه‌ای پاسخ دهیم. ما می‌توانیم شرایط اشتغال جوانان‌مان را فراهم کنیم و باید بخواهیم که اولویت اشتغال، با جوانان شهرمان باشد. ما می‌توانیم با تعامل و قانون، حق شهر را مطالبه کنیم. ما می‌توانیم برای بانوان شهرمان اماکن تفریحی اختصاصی فرهنگی، تفریحی، ورزشی و... داشته باشیم. ما می‌توانیم... .
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه