اخبار داغ

چرا پوتین سفرای روسیه را به مسکو فراخوانده است؟

چرا پوتین سفرای روسیه را به مسکو فراخوانده است؟
در سایه تشدید رویارویی بین مسکو و واشنگتن، سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج از کشور در مسکو گردهم جمع شده‌اند تا وظایف آتی برای تقویت مواضع مسکو در عرصه بین‌المللی را از زبان "ولادیمیر پوتین" بشنوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو، نوشته است: کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه برای سفرای این کشور سخنرانی خواهد داشت. سفرا و نمایندگان دائمی روسیه در خارج از کشور ۱۹-۲۰ جولای (۲۸ و ۲۹ تیرماه) در مسکو گردهم جمع می‌شوند تا وظایف اصلی دیپلماسی روسیه و تعیین گام‌های آتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی این کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گردهمایی سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج از کشور، هر دو سال یکبار انجام می‌شود و این نهمین بار است که چنین گردهمایی صورت می‌گیرد. در این نشست وزرای کابینه و نمایندگان شورای فدراسیون و و نمایندگان جامعه کارشناسی و علمی روسیه نیز دعوت شده‌اند.

,

در جریان این نشست، اولویت‌های روسیه در عرصه اقدامات سیاست خارجی تجزیه و تحلیل شده و گام‌های آتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی روسیه، از جمله وظایف پیشروی نمایندگی‌های سیاسی این کشور در سراسر جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

طبق اطلاعات کرملین، مهمترین وظایف پیش روی سفرا، ادامه تقویت نقش روسیه در عرصه بین المللی، دفاع از منافع ملی، ایجاد شرایط مناسب خارجی برای توسعه اقتصاد کشور و بالا بردن سطح زندگی شهروندان و همچنین تامین حقوق و آزادی شهروندان روسی در خارج از کشور می‌باشد.

,

مسکو خود را برای رویارویی با واشنگتن در عرصه بین المللی آماده می‌کند

,

یک مقام آگاه در وزارت خارجه روسیه به این روزنامه توضیح داده که سیاست خارجی در سه جهت‌گیری اصلی مبتنی بر تقویت استقلال، تامین امکانات دفاعی و تهاجمی و حمایت از منافع ملی در خارج از سرحدات روسیه است. به گفته وی، به همین دلیل اصلی‌ترین موضوعات مورد بررسی در نشست سفرا، اوضاع در سوریه، اوکراین، تامین امنیت ملی، مقابله با تروریسم بین المللی و حمایت از منافع اقتصادی کشور در جهان است.

,

به عقیده کارشناسان، باتوجه به رویارویی کنونی بین روسیه و آمریکا، اختلافات دو کشور به عرصه بین‌المللی کشیده شده است. روسیه بر دفاع از منافع ملی خود در سیاست خارجی تاکید دارد و این مسئله مغایر با نظام تک قطبی در جهان است که آمریکا به آن عادت کرده و این مسئله پایه و اساس اختلافات بین دو کشور است.

,

ضمن اینکه سیاست اعمال تحریم‌ها از سوی واشنگتن، مسکو را بر آن داشته تا به دنبال شرکایی در خارج از غرب بگردد؛ بنابراین دیپلمات‌های روسیه باید انتظار داشته باشند که رئیس جمهوری روسیه امروز دستوراتی درباره حضور موثرتر در منطقه خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین دریافت کنند.

,

 

,

منبع: تسنیم

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه