اخبار داغ

امام جمعه میاندوآب:

پرداخت زکات، سبب فقرزدایی در جامعه می شود/ زکات، یک وظیفه اجتماعی است

پرداخت زکات، سبب فقرزدایی در جامعه می شود/ زکات، یک وظیفه اجتماعی است
امام جمعه میاندوآب گفت: پرداخت زکات، یکی از راه های فقرزدایی از جامعه بوده و فلسفه پرداخت زکات این است که فاصله بین غنی و فقیر کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در آئین جشن خرمن در روستای نادرگلی میاندوآب با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پرداخت زکات، اظهار کرد: زکات یکی از تاثیرگذارترین فروعات دین در مسائل اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پرداخت زکات، یکی از راه های فقرزدایی از جامعه است، افزود: فلسفه پرداخت زکات این است که فاصله بین غنی و فقیر کاهش یابد.

,

وی با اشاره به اینکه اسلام بهترین دستورات را برای ما طراحی کرده است، گفت: اگر به دستورات الهی به درستی عمل شود، فاصله غنی و فقیر کاهش می یابد.

,

حسن زاده با بیان اینکه برای جلوگیری از مشکلات باید به دامن دین و قرآن پناه ببریم، تصریح کرد: زکات دستور خداوند و سهم فقرا در اموال اغنیا است و مسلمانان باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه درآمد زکات هر روستا در خود آن روستا هزینه می شود، اظهار کرد: باید به عبادات و وظایف اجتماعی خود مانند عبادات فردی توجه داشت.

,

هم چنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، اظهار کرد: همه موظف به تبلیغ زکات بوده و باید مبلغ و عامل زکات باشند.

,

حجت الاسلام سید حامد ساجدی نژاد گفت: اگر می خواهیم رضایت الهی را جلب کنیم و جامعه را از فقر دور سازیم، باید به پرداخت زکات اهمیت دهیم.

,

بخشدار بخش باروق میاندوآب هم در این مراسم با اشاره به دستورات دین اسلام در زمینه های مختلف، گفت: اسلام دین جامع و کاملی بوده و برای همه شئون زندگی ما دستوراتی ارائه کرده است.

,

علی ابراهیم نژاد به نقش دهیاران در پرداخت زکات اشاره و اظهار کرد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، بازوان اجرایی زکات بوده و در راستای اجرای این فریضه تلاش می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه