اخبار داغ

1200 معلول در پیشوا / در حال شناسایی تمام افراد معلول هستیم

1200 معلول در پیشوا / در حال شناسایی تمام افراد معلول هستیم
رئیس اداره بهزیستی گفت:1200معلول در سطح شهر و روستاهای شهرستان پیشوا شناسایی شده است و تسهیل گرانی به عنوان رابط اداره بهزیستی با معلولان برای شناسایی تمام افراد معلول در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجمه اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بهزیستی نهاد تخصصی است و بیشترین خدمات بهزیستی در هر شهرستانی برای معلولان است چرا که بیشترین جامعه اماری را معلولان تشکیل می دهند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: 1200معلول در سطح شهر و روستاهای شهرستان پیشوا شناسایی شده است و تسهیل گرانی به عنوان رابط اداره بهزیستی با معلولان برای شناسایی تمام افراد معلول در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند تا با شناسایی افراد معلول ، آموزش های لازم برای کنار آمدن با معلولیت و در اختیار گذاشتن کمک وسایل توان بخشی یا مناسب سازی از بار معلولیت آنها کم شود.
رئیس اداره بهزیستی پیشوا در خصوص مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی با وضعیت معلولان بیان داشت: کمیته ای با حضور بخشداران و دهیاران در فرمانداری به منظور مناسب سازی ادارات تشکیل شده است تا معلولان مانند افراد عادی به هر نقطه از شهر بروند.
وی اظهار کرد: تسهیلات مسکن برای معلولانی که مسکن به نام خودشان است در نظر گرفته شده است ،همچنین تمام خانواده هایی که دو سه معلول دارند از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند.

اسماعیلی در خصوص فعالیت های بهزیستی در سطح شهرستان بیان نمود:در چند ماه اخیر در سطح شهرستان کمیسیون پزشکی مستقل از شهرستان ورامین تشکیل شده است و 388 نفرتا کنون کمیسیون پزشکی شده اند و تیم تخصصی از قبیل روانپزشک ، پزشک ، کار درمان، گفتار درمان و شنوایی سنج برای ارزیابی معلولان در حال فعالیت هستند.
وی افزود :از دیگر فعالیت های اداره بهزیستی تشکیل شورای سالمندان در پیشوا با هدف حفظ صیانت از سالمندان است تا شان و حرمت سالمند در خانواده و اجتماع حفظ شود.
رئیس اداره بهزیستی گفت: 240 پرونده ی زنان بد سرپرست و بی سرپرست به کلینیک ترنم یاری واگذار شده است و بهزیستی خدمات لازم از قبیل کمک مالی و معیشتی ارائه می دهد،همچنین مجوز 95 مورد وام اشتغال زایی 15 میلیون تومانی برای کمک به مددجویان در نظر گرفته شده است.
اسماعیلی در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان بیان داشت:اورژانس اجتماعی در بهمن سال 96 افتتاح شد و 38 پرونده مداخله در بحران و 34 پرونده خدمات سیار را داشته است و ساماندهی و مشاوره های لازم صورت گرفته است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در پایان گفت:در حوزه مشارکت نیاز به حمایت مردمی داریم و بدین منظور هیات امنا برای اولین بار در شهرستان برای رفع مشکلات مددجویان تشکیل شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه