اخبار داغ

همت جوان رودانی برای تحقق اقتصادمقاومتی/پرورش مرغ بومی با سود زیاد و سرمایه کم

همت جوان رودانی برای تحقق اقتصادمقاومتی/پرورش مرغ بومی با سود زیاد و سرمایه کم
پرورش مرغ بومی جزو عرصه های تولیدی است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی با هدف تولید محصول ارگانیک و اشتغالزایی مورد حمایت قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛پرورش مرغ بومی نیاز به تجهیزات آنچنانی ندارد هرچند اگر در پرورش مرغ بومی یا همان مرغ محلی از تجهیزات مدرن استفاده شود سود بیشتری نصیب پرورش دهنده می شود اما با خلاقیت می توان تجهیزات پرورش شامل آبخوری،دانخوری، لانه تخم گذاری و … را با وسایل ساده ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

, ,

مرغ خانگی همانطور که از اسمش پیداست، در خانه نگهداری می شود ولی به خاطر اینکه سروصدای زیادی دارند و همچنین در تعداد زیاد ممکن است آن برای همسایه ها مزاحمت ایجاد کند، البته با تمهیداتی می توان واحد پرورشی خود را در یک منطقه روستایی دایر کرد.

,

پرورش مرغ‌بومی در سطح صنعتی و مرغداری‌های بزرگ توجیه اقتصادی ندارد و در نتیجه تولیدکنندگان باتجربه و بزرگ قادر به رقابت با بازار کوچک نیستند.

,

مرغ بومی در مقایسه با طیور صنعتی مقاوم تر است

,

مرغ بومی یا همان مرغ‌های‌محلی ایران، نوعی نژاد بسیار مقاوم به‌شمار می‌آیند، آنها در مقابل بیماری‌ها، گرما و سرما تحمل بالایی دارند و این مزیت باعث می‌شود که ایجاد یک واحد تولیدی مرغ‌بومی نه‌تنها هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهد بلکه شما را با ضرر و زیان کمتری ناشی از تلفات هم مواجه می‌کند.

,

مقاومت نژاد بومی در مقابل تغییرات دما سبب می‌شود که شما بتوانید در هر نقطه از کشور یک مرغداری کوچک و کم‌هزینه ایجاد کنید این درحالی است که واحدهای صنعتی و بزرگ پرورش مرغ در برخی اقلیم‌ها مانند مناطق گرم و کویری زیان‌دهی بالایی دارند.

,

پرورش مرغ بومی جزو عرصه های تولیدی است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی با هدف تولید محصول ارگانیک و اشتغالزایی مورد حمایت قرار گرفته است.

,

در شهرستان رودان بسیج سازندگی با فعالیت در زمینه محرومیت زدایی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان با طرح ها ی مختلف اقتصاد مقاومتی حرکتی روبه جلو را شروع کرده که پرورش مرغ های محلی توسط یک فعال اقتصاد مقاومتی در حومه شهر رودان از جمله این اقدامات به شمار می رود.

,

, ,

درآمد پنج میلیونی با سیصد مرغ محلی

,

محمدحسین رضوانی نیا فعال حوزه اقتصاد مقاومتی که با پرورش مرغ محلی در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته است در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد:با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و  سابقه قبلی در بحث پرورش طیور، در عرصه پرورش مرغ محلی تشکیل پرونده داده و تسهیلات دریافت نموده ام.

,  رودان نیوز,

رضوانی نیا افزود: پرورش مرغ بومی پیشنهاد بسیج سازندگی بود و با دریافت وام توانستم این واحد پرورش مرغ محلی را ایجاد کنم البته من نیز از سال های قبل با کار پرورش مرغ آشنا بودم.

,

, ,

رضوانی نیا ادامه داد : در حال حاضر سیصد مرغ محلی پرورش می دهم که از این تعداد دویست عدد تخم گذار هستند، هرکدامشان اگر  روزی یک عدد تخم بزارند وبا قیمت۷۰۰ تومان بفروشیم تقریبا روزانه صدوچهل و هزار تومان و ماهی ۴میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارد.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: توصیه من به دیگر جوانان جویای کار راه اندازی پرورش مرغ محلی است چرا که نیازی به تجهیزات آنچنانی هم ندارد و با سرمایه کم هم می توانند شروع کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه