اخبار داغ

مصری:

دولت نقشه‌ راه اقتصادی ندارد /تصمیمات اقتصادی دولت تزریق پول به پول‌دارهاست

دولت نقشه‌ راه اقتصادی ندارد /تصمیمات اقتصادی دولت تزریق پول به پول‌دارهاست
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه دولت نقشه‌ اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد، گفت: تصمیمات اقتصادی دولت تزریق پول به پول‌دارهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور و همچنین فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیشتر در راستای روحیه دادن به تیم اجرایی کشور بود چون ایشان فرمودند مسئولین در عرصه‌های مختلف از روحیه‌ای قوی، انگیزه، شجاعت و عزم برخوردار باشند و همه مدیران دولتی باید در برابر مشکلات تحرک بیشتری داشته باشند و احساس مسئولیت مضاعفی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

وی بیان محورهای اساسی از سوی معظم له که فرمودند تیم اقتصادی دولت باید میاندار ومحور اصلی کار و تحرک باشد را به نوعی روشن‌‌تر کردن مسئولیت‌های دولت عنوان کرد و گفت: محور دوم فرمایشات ایشان  به برخورد جدی با متخلین بود اعم ازوارد کنندگان خودرو و سایر مسائل که در واقع نقشه راه اقتصاد باثبات توصیه معظم‌له بود.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد:باید نقشه راه اقتصاد باثبات داشته باشیم  و مردم و فعالان اقتصادی بر اساس آن نقشه ببینند چه کمکی می‌توانند به دولت و ثبات بازار انجام دهند؛ این امر بسیار مهمی است.

,

مصری بیان داشت: ایشان به مسائل اخیر سکه و ارز اشاره داشتند که هرکسی در هر سطحی که تخلف کرده باید با آن برخورد کنند؛ آن تخلف ممکن است ابعاد مختلفی داشته باشد همچنین باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود و ایشان علاج قبل از واقعه چه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر موارد را عنوان کردند و نباید منتظر وقوع اتفاق باشیم بعد راجع به آن صحبت کنیم، وظیفه ما این است نگذاریم این اتفاقات رخ دهد بلکه ما باید پیشگیری کنیم.

,

وی افزود: یک نکته اساسی در بیانات رهبری در توصیه به دولت و مسئولین این بود که با مردم صحبت و مسائل کشور را برای مردم بازگو کنند نقشه‌های دشمن را بازگو و مردم بدانند آنچه در جامعه رخ می‌دهد از کجا است و چگونه باید با آن مقابله کنند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت در زمینه ارز و سکه که در نهایت منجر به توزیع ناعادلانه سود حاصله بین عده‌ای خاص می‌شود، گفت: وقتی دولت اعلام کند که هرکسی می تواند برود در صف بانک سکه بخرد، عده ای فکر می کنند خرید سکه کمک به دولت است شروع می کنند به خرید سکه تا جایی که 7 هزار میلیارد تومان گیر عده‌ای می افتد و عده ای 40، 50 میلیاردتومان سکه خریدند و یک شبه معادل پول سکه سود کردند پاسخ این پول‌های باد آورده را چه کسی باید بدهد.

,

مصری تصریح کرد: اگر بنا به توزیع ثروت بود باید دولت به بازنشسته ها و کارگران سکه می‌داد و به افرادی که در طبقات اجتماعی پایین تری از نظر درآمدی بودند این سود برسد نه اینکه عده‌ای یک شبه ثروت نجومی پیدا کنند.

,

وی افزود: مجلس، دولت و همه موظف هستند برای شرایط موجود نقشه راه اقتصادی مبارزه با دشمن که مصمم به اجرای آن است را تدوین و مشخص کنند، برنامه دولت برای مقابله با شرایط  تحریم چیست تا همه ملت ایران به آن کمک کنند اما تاکنون آنچه اعلام شده نقشه پولدار کردن عده‌ای است؛ از دادن ارز به عده‌ای تا توزیع سکه برای پولدار کردن عده‌ای، این نقشه مبارزه با جنگ اقتصادی با آمریکا نیست این تسلیم بودن در مقابل آن جنگ است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تصمیمات اقتصادی دولت باید تصمیمات مقابله با استکبار باشد نه تزریق پول به پولدارها؛ مردم از تبعیض نگران هستند چون می‌بینند برای عده‌ای در شرایط تحریم یک شبه به یکی 50 میلیارد می رسد، در زمان قطع و وصل شدن ثبت سفارشات خودرو هزار میلیارد گیر عده‌ای و در زمان توزیع سکه 7 هزار میلیارد تومان به عده‌ای می‌رسد.

,

مصری با تصریح اینکه در این شرایط و وضعیت ارزی کشور سفرهای خارجی چه لزومی دارد، افزود: آژانس های مسافرتی در حال حاضر با سودهای کلان به خاطر مابه‌التفاوت بالای ارز فعالیت بیشتری پیدا کرده‌اند، این حال چرا باید به مسافرتهای خارجی و تفریحی ارز اختصاص یابد.

,

وی افزود: تصمیمات اقتصادی دولت در عرصه سکه، ارز مسافرتی و ارزی که قبل از سکه توزیع شد و نیز ثبتنام خودرو همگی غلط است، اگر ارزی داریم باید برای نیازهای اساسی مردم بگذاریم و دولت هرچه زودتر نقشه اقتصادی مقابله با تحریم‌های آمریکا را اعلام کند الان دولت آمریکا علیه ما فعالیت دارد دولت هم باید یک پارچه با ملت فعالیت کند اما بدون تعارف الان برنامه‌ای از دولت سراغ نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه