اخبار داغ

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

مدرن‌ترین کشتارگاه کشور در کوهپایه افتتاح شد/ اشتغالزایی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای 80 نفر در شرق اصفهان

مدرن‌ترین کشتارگاه کشور در کوهپایه افتتاح شد/ اشتغالزایی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای 80 نفر در شرق اصفهان
کشتارگاه تمام‌اتوماتیک مجتمع زنجیره‌ای طیور حلال اسپادانا با ظرفیت 2 هزار تن مرغ صبح امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهر کوهپایه از توابع شرق اصفهان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مدرن ترین کشتارگاه کشور صبح امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهر کوهپایه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

* کشت برنج متوقف شود

, * کشت برنج متوقف شود, * کشت برنج متوقف شود,

حجتی با اشاره به بحران آبی اخیر در شرق اصفهان ابراز کرد: با توجه به وضع موجود در رابطه با مشکلات حوضه آبی و کشاورزی، در هماهنگی با معاون اول، میزان حداقل یک مترمکعب آب بر ثانیه برای شرق اصفهان پیش‌بینی شده است.

,

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید در خصوص استفاده از آب، کشت محصولات ارزشمند را در دست کار قرار داد، گفت: برای ایجاد حداقل اشتغال در شرق اصفهان باید آب را به سمت کشت فشرده و گلخانه ای هدایت کرد و در این خصوص راه اندازی مجتمع گلخانه ای در مساحت یک هزار کیلومتر مربع در شرق اصفهان در دستور کار است.

,

وی با تاکید بر اینکه نباید برنجی در این مناطق کشت شود، خاطرنشان کرد: باید کشاورزان به این مساله توجه داشته باشند و اگر برنجی کشت می شود متوقف کنند زیرا در کمبود آب، لزوم کشت محصولاتی که ارزش غذایی بیشتری را دارد، در اولویت است.

,

* تکمیل زنجیزه غذایی بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی

, * تکمیل زنجیزه غذایی بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی, * تکمیل زنجیزه غذایی بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی,

نماینده مردم اصفهان در مجلس در حاشیه این مراسم با ابراز خوشحالی از افتتاح کشتارگاه طیور در منطقه شرق اصفهان گفت: تکمیل و بهره برداری از زنجیره غذایی بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است و امنیت غذایی نیز در گرو تکمیل این زنجیره از مزرعه تا فرآورده خواهد بود.

,

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه استانداردسازی غذای حلال در میان کشورهای اسلامی، توسط جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، افزود: سازمان استاندارد مرجع استانداردسازی غذای حلال است در حالی که عربستان با این امر کاملا مخالف بود.

,

وی با اشاره به برداشت های غیر قانونی از زاینده رود، اظهار کرد: با وجودی که شورای هماهنگی زاینده‌رود چهار میلیون متر مکعب آب برای باغات استان چهار محال و بختیاری و 2,5 میلیون متر مکعب برای باغات اصفهان در نظر گرفت اما متاسفانه 50 میلیون متر مکعب برداشت غیرقانونی انجام شد.

,

فولادگر تاکید کرد: از این رو به کشاورزان اصفهانی ظلم شد و این در حالی است که اصفهان در تامین آب شرب نیز با مشکلات بسیاری رو به رو شده است.

,

* برخی احکام گم می شود

, * برخی احکام گم می شود, * برخی احکام گم می شود,

نماینده دیگر مردم اصفهان در این مراسم با بیان اینکه مجلس در نظارت بر برخی احکام ضعیف عمل می کند، گفت: ژئوپولتیک غذا بسیار حائز اهمیت است ولی متاسفانه علیرغم احکام خوبی که وجود دارد مجلس در این خصوص ضعیف عمل کرده و گویی احکام گم می شود.

,

حسن کامران ابراز کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، ایجاد یک شغل به معنای مبارزه با آمریکا است و در این خصوص احداث کشتارگاه‌هایی با استفاده از سیستم قناتی در مناطق خشک جای تقدیر و تشکر دارد.

,

وی تاکید کرد: با وحدت باید کار را جلو برد و همه می دانیم که مشکلات در این مسیر وجود دارد.

,

* حمایت مسئولان باعث دلگرمی تولیدکنندگان بخش خصوصی می شود

, * حمایت مسئولان باعث دلگرمی تولیدکنندگان بخش خصوصی می شود, * حمایت مسئولان باعث دلگرمی تولیدکنندگان بخش خصوصی می شود,

بخشدار بخش کوهپایه در حاشیه این مراسم، با تاکید بر اینکه باید از سرمایه گذارانی که هدف مهمی در اشتغالزایی منطقه شرق اصفهان دارند حمایت کرد، گفت: افتتاح کشتارگاهی با این ظرفیت عظیم در تولید، افتخار منطقه شرق اصفهان به خصوص منطقه کوهپایه است و می طلبد تا مسئولان بخش و شهرستان حمایت بیشتری از این افراد داشته باشند.

,

سید محمد قاضی عسگر، افزود: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و پیگیری مشکلات پیش روی آنها، می تواند در روند جذب سرمایه گذار برای راه اندازی تولیدات سالم در مناطقی نظیر شرق اصفهان که سال هاست با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است، کمک شایانی کند.

,

وی خاطرنشان کرد: بخشداری آماده برگزاری جلسات متعدد و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حاضر در بخش کوهپایه و انتقال آن به مسئولان شهرستانی و استانی است.

,

* 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه در کشتارگاه طیور کوهپایه

, * 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه در کشتارگاه طیور کوهپایه, * 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه در کشتارگاه طیور کوهپایه,

سرمایه گذار و رئیس هیئت مدیره کشتارگاه طیور کوهپایه در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: مزیت اصلی این کشتارگاه کاهش آب مصرفی به میزان نصف کشتارگاه های دیگر بوده که در این خصوص به دلیل وضع آبی موجود از جایگاه خوبی برخوردار است.

,

محسن محسنی با اشاره به مشخصه بارز این کشتارگاه با خط تمام اتوماتیک بدون دخالت دست، افزود: وجود دستگاه ارچیتر در خنک کردن مرغ و همچنین پایین بودن بار میکروبی در تولید مرغ به نسبت دیگر کشتارگاه های کشور، از دیگر مشخصات بارز این کشتارگاه است.

,

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این کشتارگاه بالغ بر دو هزار تن مرغ در آینده نزدیک است، تاکید کرد: کشتارگاه مجهز به سیستم خط دو و اسکالدر دو مرحله‌ای و مجهز به دستگاه ترانسفر (انتقال‌دهنده مرغ از خط یک به خط دو) با ظرفیت چهار هزار قطعه در ساعت و همچنین سه تونل انجماد به ظرفیت 36 تن در هر شیفت کاری و سردخانه به ظرفیت دو هزار تن و دارای سه سالن پیش‌سرد است.

,

این سرمایه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه فاز دوم کشتارگاه در آینده نزدیک کلید می خورد، گفت: در این کشتارگاه 80 نفر نیروی کار از جوانان منطقه شرق اصفهان شاغل هستند که با افزایش تولید، این میزان اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

,

وی با بیان اینکه میزان 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه در بهره برداری از کشتارگاه بوده است، خاطرنشان کرد: میزان 3,3 میلیارد تومان این سرمایه به صورت تسهیلات بانکی و مابقی از منابع شخصی هزینه شد.

,

محسنی اذعان کرد: مسئولان سال هاست نگران امنیت غذایی جامعه هستند و در این خصوص تمام تلاش را در حمایت ویژه روا داشته اند تا بتوان این مجموعه منحصر به فرد در شرق اصفهان را به بهره برداری برسانیم ولی مبلغ هفت میلیارد تومان هزینه برای ایجاد سه سن گله مادر که در مساحت پنج هکتار در دو سن 2,5 هکتاری به ظرفیت هر سن 35 هزار قطعه، براورد می شود که در حال حاضر درخواست تسهیلات به مبلغ سه میلیارد تومان در حال پیگیری است.

,

به گزارش صاحب نیوز، وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح کشاورزی به شرق اصفهان از جمله شهر کوهپایه و نائین سفر کرده است.

,

وی همچنین قرار است عصر امروز برای افتتاح چند طرح کشاورزی وارد اردستان شود.

,

کوهپایه شهری در 65 کیلومتری شرق شهر اصفهان و از بخش های شش گانه شرق اصفهان است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه