اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی:

ایران رتبه هشتم جهان در تولید مرغ و پرورش طیور را دارد/ سیاستی برای ارائه تسهیلات توسعه واحدهای مرغداری گوشتی نداریم

ایران رتبه هشتم جهان در تولید مرغ و پرورش طیور را دارد/ سیاستی برای ارائه تسهیلات توسعه واحدهای مرغداری گوشتی نداریم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: فعلا سیاستی برای ارائه تسهیلات توسعه واحدهای مرغداری گوشتی نداریم زیرا عرضه مرغ گوشتی بیشتر از تقاضا است ولی در رابطه با ایجاد زنجیره‌ها، تسهیلاتی را پیش بینی کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمود حجتی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه کشور در شهر کوهپایه با اشاره به اهمیت ارتقاء صنعت مرغداری در کشور اظهار کرد: حذف واسطه ها در کاهش و تنظیم قیمت مرغ نقش بسزایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: در این خصوص ایجاد زنجیره های تولید به ویژه در محصولات پروتئینی نظیر مرغ، باعث ارائه خدمات مناسب در بخش کشتارگاه های مدرن، سردخانه، بازاریابی، بسته بندی و توزیع خواهد شد.

,

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید در زمینه محصولات غذایی به سمت برند سازی حرکت کنیم هماهنگونه که در بخش های دیگر شاهد برندسازی هستیم.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ گوشتی با افزایش خوبی همراه بوده است، گفت: فعلا سیاستی برای ارائه تسهیلات توسعه واحدهای مرغداری گوشتی نداریم زیرا عرضه مرغ گوشتی بیشتر از تقاضا است ولی در رابطه با ایجاد زنجیره‌ها، تسهیلاتی را پیش بینی کرده ایم.

,

حجتی با بیان اینکه سلامت غذایی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تولید مرغ در کشتارگاه به مراتب از نظر بهداشتی بالاتر و عاری از میکروب و یا بیماری است و با بسته بندی سالم به دست مصرف کننده می رسد.

,

وی با اشاره به اینکه بازار خارجی نیز متقاضی مرغ داخلی ایران است، افزود: عرضه مرغ سالم و باکیفیت با توجه به ظرفیت های موجود داخلی وجود دارد و این را باید مد نظر قرار داد که امروز دشمن عزم خود را جزم کرده که در جنگ اقتصادی حتی کشور را برای تامین مواد غذایی با مشکل رو به رو کند.

,

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ایران رتبه هشتم در تولید مرغ و پرورش طیور در جهان را دارد به گونه ای که سالانه 2,5 میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود.

,

وی در پایان بر لزوم خریداری مرغ با قیمت منطقی و قابل قبول در بازار برای جلوگیری از نوسان تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه