اخبار داغ

در نشست نماینده مردم نطنز با رئیس بهزیستی این شهرستان مطرح شد؛

بررسی مشکلات مددجویان نطنز با حضور رئیس سازمان بهزیستی/ راه‌اندازی مرکز سالمندان بادرود منوط به کسب استانداردهای بهزیستی است

بررسی مشکلات مددجویان نطنز با حضور رئیس سازمان بهزیستی/ راه‌اندازی مرکز سالمندان بادرود منوط به کسب استانداردهای بهزیستی است
نماینده نطنز گفت: در جلسه ای که به زودی با دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد همه مشکلات مربوط به مددجویان و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بررسی و پیگیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در اداره بهزیستی شهرستان نطنز با کارکنان این اداره دیدار و گفت و گو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مشکلات مددجویان و کارکنان بهزیستی نطنز با حضور رئیس سازمان بهزیستی بررسی می شود

, مشکلات مددجویان و کارکنان بهزیستی نطنز با حضور رئیس سازمان بهزیستی بررسی می شود, مشکلات مددجویان و کارکنان بهزیستی نطنز با حضور رئیس سازمان بهزیستی بررسی می شود,

مرتضی صفاری نطنزی با تبریک هفته بهزیستی، خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه را نوعی عبادت خواند و اظهار کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در مجلس به تصویب رسید، بر تامین مسکن معلولان تاکید کرده است و همه ادارات و نهادهای مربوطه باید با بهزیستی در این زمینه همکاری کنند.

,

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر مناسب سازی و تسهیل حضور معلولان در جامعه را ضروری و مورد توجه برای همه ادارات و نهادهای دولتی و عمومی به ویژه شهرداری ها دانست و افزود: در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی همه دستگاه های دولتی و عمومی موظف هستند تا اقدامات و فعالیت های لازم را انجام دهند و بهزیستی هم باید در خصوص تامین امکانات و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقاء آگاهی عمومی افراد جامعه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.

,

وی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که به زودی با دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد همه مشکلات مربوط به مددجویان و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بررسی و پیگیری خواهد شد.

,

راه اندازی مرکز سالمندان در بادرود منوط به مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز آن است

, راه اندازی مرکز سالمندان در بادرود منوط به مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز آن است, راه اندازی مرکز سالمندان در بادرود منوط به مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز آن است,

در ادامه حسین عراقی رییس دفتر نماینده به همراه رییس، کارشناس و مددکار واحد توانبخشی اداره بهزیستی در منازل سه نفر از معلولان تحت پوشش حضور یافته، آن ها را مورد تفقد قرار دادند و از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفتند.

,

رئیس بهزیستی نطنز با بیان این که این اداره در موضوع درمان اعتیاد، خدماتی را در کمپ سپیده دم رهایی به طور مستمر و در طول سال ارائه می دهد، افزود: در هفته بهزیستی به صورت ویژه بحث اختصاص کمک هزینه درمان و مشاوره های خانوادگی، تحصیلی و فردی به دو مرکز راه فردای نطنز و آفتاب امید بادرود وجود داشته و به آن ها رایانه و کمک هزینه داده شده است.

,

وی تصریح کرد: در بحث مهم مشاوره های ژنتیک که متاسفانه مرکز مشاوره آن در شهرستان ما وجود ندارد و این نوع مشاوره یکی از راهکارهای پیشگیری از معلولیت است، با اختصاص یارابرگ به افراد متقاضی و همچنین معرفی پزشکان عمومی و کارشناسان ارشد ژنتیک که متقاضی راه اندازی مرکز ژنتیک در نطنز باشند وارد عمل خواهیم شد.

,

مهدی محبی ادامه داد: همچنین در خصوص خانواده هایی که سابقه معلولیت در آن ها وجود دارد تا مرحله نهایی مشاوره ژنتیک، تمام هزینه های آن ها پرداخت می شود.

,

رئیس بهزیستی نطنز گفت: مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان نطنز در حوزه اجتماعی و توانبخشی منحصر به شهرستان نیست و حتی از شهرهای دیگر و استان های دیگر پذیرش وجود دارد.

,

وی در پاسخ به دلایل عدم تاسیس مرکز سالمندان بادرود و عدم پذیرش سالمندان مرد در مرکز نطنز خاطر نشان کرد: مرکز سالمندان ما مرکز جامع است که سالمندان زن و مرد را پذیرش می کند اما مشکل آسانسور در طبقه فوقانی باعث عدم پذیرش سالمندان مرد بوده است.

,

محبی افزود: یک سری کمک هایی از طرف خیران برای راه اندازی آسانسور شده است که همچنان تقاضای کمک های بیشتر به این مرکز سالمندان را با توجه به هزینه بالای نگهداری سالمندان و هزینه‌های جاری خود مرکز داریم چرا که این مرکز با توجه به سرمایه شخصی دو تن از معتمدان اداره می شود.

,

رئیس اداره بهزیستی نطنز با بیان این که در بادرود هم متقاضی تاسیس مرکز سالمندان وجود دارد، خاطر نشان کرد: راه اندازی این مرکز منوط به این است که کسانی که موافقت اصولی آن را دریافت کردند بحث مشخص کردن محل ساختمان و تجهیز و رساندن آن به استاندارد مد نظر بهزیستی و اماکن و غیره را نیز حاصل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه