اخبار داغ

در نشست هم‌اندیشی حجاب، رسانه و فضای مجازی مطرح شد؛

خبازیان: در موضوع بدحجابی تقاضا از سوی مردان جامعه وجود دارد/ قاسم‌پور: تناقض در رفتار و گفتار مسئولان حجاب و عفاف را به ناهنجاری تبدیل کرد/ دهقان‌نژاد: دولت‌ها برای رای در حوزه حجاب ورود نمی‌کنند

خبازیان: در موضوع بدحجابی تقاضا از سوی مردان جامعه وجود دارد/ قاسم‌پور: تناقض در رفتار و گفتار مسئولان حجاب و عفاف را به ناهنجاری تبدیل کرد/ دهقان‌نژاد: دولت‌ها برای رای در حوزه حجاب ورود نمی‌کنند
مشکلات عفاف و حجاب در جامعه اسلامی در نشست هم‌اندیشی حجاب، رسانه و فضای مجازی مطرح و بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نشست هم‌اندیشی حجاب، رسانه و فضای مجازی با همت بسیج رسانه استان و با حضور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، فعالین حوزه زنان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این نشست اعظم وایانی با بیان اینکه برای نسل جوان الگویی باید معرفی شود، توضیح داد: حجاب و عفاف از موضوعات چالشی ماست و کم کاری‌ نهادهای دولتی و نا آگاهی نسل‌های بعدی باعث شده دچار تعارض و تناقض در یک ارزش دینی شویم.

,

وی ادامه داد: بزرگترین خلا ما این است که هیچگاه پژوهش منسجم در حوزه حجاب و عفاف رخ نداده و اگرچه پایان‌نامه‌هایی به وفور کار شده و مساله حجاب جزء دغدغه‌هاست اما تنها برای نمره و گزارش عملکرد کار انجام شده و کاربردی نبوده است.

,

این فعال حوزه زنان تاکید کرد: به دلیل عدم اعتماد به نفس دختران ما شل حجابی و آرایش‌های غیرمتعارف زیاد شده است و ادارات نیز متاسفانه آزادی کامل به زنان کارمند داده شده تا به هر نحوی که دوست دارند بر سر کار حاضر شوند.

,

وی افزود: دین برای برخی‌ها سخت بیان شده است اگرچه باید اذعان کنیم که حجاب و عفاف و حرکت به سوی خدا سخت است اما این سختی‌ها را به خاطر یک اعتقاد قبول می‌کنیم، با این حال نتوانسته‌ایم این نظریه را به جوانان القا کنیم و از نسل چهارم انقلاب فاصله گرفته‌ایم.

,

وایانی با اشاره به اینکه زبان مشترک بین نسل‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: باید این حلقه گمشده و زبان مشترک را پیدا کنیم که یکی از راه‌های پیدا کردن این حلقه گمشده رسانه است و پیشقدم پیدا کردن چنین زبان مشترک رسانه‌های ارزشی هستند.

,

وی تاکید کرد: 36 نهاد ما متولی حجاب و عفاف هستند اما فقط نیروی انتظامی در این حوزه کار کرده است، بسیار بد است که در حوزه عفاف و حجاب فقط بگیر و ببند داریم، متولی مساله حجاب ما حوزه علمیه می‌باشد اما برای دینداری جوانانمان چه کار کرده‌ است.

,

خبازیان:تقاضا از سوی مردان دلیل عرضه بدحجابی در جامعه است

, خبازیان:تقاضا از سوی مردان دلیل عرضه بدحجابی در جامعه است,

جمیله خبازیان نیز در این نشست عنوان کرد: شهرداری‌ها در کنار وظایف خدماتی سالهاست که به مسائل فرهنگی ورود پیدا کرده‌اند و دو هزار و 760 برنامه در مناطق ده گانه برگزار شده که در حوزه توانمندسازی بانوان خود سرپرست و برنامه‌های تفریحی مخصوص دختران بوده است.

,

وی تاکید کرد: حجاب و عفاف مستلزم برنامه ریزی صحیح در فرد، خانواده و جامعه است و در مساله حجاب تنها خانم‌ها را مد نظر قرار ندهیم زیرا اگر عرضه‌ای هست تقاضایی هم وجود دارد، متاسفانه خانمی که در اداره‌ای کار می‌کند احساس می‌کند اگر زیبا جلوه کند کارش بهتر پیش خواهد رفت و باید این تقاضا از مردان قطع کنیم و بعد در مورد خانم‌ها کار کنیم.

,

مسئول امور بانوان شهرداری تبریز افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با قاعده پیش رود و از نسل جوان این مساله را شروع کنیم، رسانه‌ها اگر ایده‌ای دارند و حتی نقد و اعتراضی وجود دارد این موضوع را اطلاع دهند تا کارهای مشارکتی انجام دهیم.

,

قاسم‌پور: تناقض در رفتار و گفتار مسئولان حجاب و عفاف را به ناهنجاری تبدیل کرد

, قاسم‌پور: تناقض در رفتار و گفتار مسئولان حجاب و عفاف را به ناهنجاری تبدیل کرد,

در ادامه این نشست عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه دلایل متعدد باعث تبدیل حجاب و عفاف به ناهنجاری است، گفت: عوامل متعددی دلیل این مساله است اما اصلی‌ترین دلیل تناقض در رفتار و حرف‌های ماست مخصوصا در خصوص متولیان امر.

,

وی توضیح داد: ما به جوانان می‌گوییم حجاب را حفظ کنید در حالیکه آنان می‌بینند کسی که این موضوع را مطرح می‌کند خانواده‌اش موضوع را رعایت نمی‌کند، ما فقط به برخی آمار و ارقام تکیه کرده و برای رفع تکلیف کار می‌کنیم که خروجی آن رفتار جوانان ماست.

,

قاسم‌پور با اشاره به پوشش برخی مجریان صدا و سیما اذعان داشت: جوانان وقتی فردی در رسانه ملی با حجاب می‌بیند و مورد الگو قرار می‌دهد و به ناگاه دو سال بد این خانم را در شرایط بدی که حتی افراد بی دین در آن قرار نمی‌گیرند می‌بینند تاثیر بسیاری بدی بر روی آنها می‌گذارد.

,

وی خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه در این خصوص بسیار کم کار کرده است، وقتی در خانواده، مدرسه و دانشگاه چیزی به جوان ارائه نمی‌شود و جوان نمی‌داند چه باید بکند وظیفه حوزه علمیه است که ورود پیدا کرده و در این خصوص کار کند.

,

در ادارات با خانم‌های بدحجاب رفتار مناسب‌تری می‌شود

, در ادارات با خانم‌های بدحجاب رفتار مناسب‌تری می‌شود,

در این نشست معصومه درخشان خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص وضعیت حجاب و عفاف گفت: مردان تقاضا دارند که خانم‌ها با این وضعیت در جامعه حضور داشته باشند زیرا در در ادارات دولتی احترام به خانم‌های بی حجاب بیشتر است در حالیکه خانم‌های با حجاب با رفتار مناسبی مواجه نمی‌شوند.

,

وی ادامه داد: با ادامه این روند قطعا وضعیت حجاب روز به روز بدتر نیز خواهد شد.

,

زهرا حیدری خبرنگار خبر آنلاین نیز با انتقاد از نوع برخورد با افراد کم حجاب اذعان داشت: چرا بین زنان با حجاب و بی حجاب دنیا دنیا فاصله افتاده است؟ تا زمانیکه در تلویزیون ما تنها در زمان انتخابات قشر بی حجاب را نشان می‌دهند وضعیت اینچنینی ادامه دارد.

,

وی ادامه داد: باید زنان بی‌حجاب را با آغوش باز قبول کنیم، نیروی انتظامی نباید با نگاه قهری به این مساله ورود پیدا کند زیرا باعث می‌شود مردم در مقابل آنان گارد بگیرند.

,

حمیده عبدالعلی زاده دیگر فعال عرصه خبر نیز تصریح کرد: دیگر حجاب وجود ندارد و تنها در بین خانواده‌های مقید و یا کارمندان حجاب دیده می‌شود در حالیکه این کارها باید از رده‌های بالا حل شود.

,

وی افزود: کدام پست و مقام به خانم‌های با حجاب داده شده است؟در ادارات و نهادها تنها امور بانوان را به بانوان می‌سپارند و ارزشی قائل نیستند تا پست ریاست را به زنان بسپارند زیرا هنوز بسیاری معتقدند که جای زن تنها در خانه است.

,

دهقان‌نژاد: دولت‌های برای رای در حوزه عفاف و حجاب ورود پیدا نمی‌کنند

, دهقان‌نژاد: دولت‌های برای رای در حوزه عفاف و حجاب ورود پیدا نمی‌کنند,

روح الله دهقان‌نژاد نیز با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در خصوص حجاب و عفاف تاکید کرد: بیشترین پهنای باند در اختیار تلگرام است اما افراد معتقد فضای تلگرام را ترک کردند و راه برای فعالیت علیه حجاب و عفاف در این فضا باز شده است.

,

وی ادامه داد: بزرگتربن جنگ علیه بانوان است و دشمنان نظام برنامه‌ریزی کرده اند که چیزی به نام مادر وجود نداشته باشد و در سال 1420 مردان زنانشان را آرایش کرده به بیرون از خانه بفرستند!

,

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خاطرنشان ساخت: در بحث حجاب با کلمات درگیر هستیم هیچگاه دولت‌ها در حوزه عفاف و حجاب به جایی نمی‌رساند زیرا به رای نیاز دارند، پس باید رسانه‌ها و متولیان فرهنگ مصداق سازی کار را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه