اخبار داغ

کارشناسان مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

FATF راهی برای نفوذ اندیشه‌ای دشمن در ایران/نمایندگان مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار خود قرار دهند

FATF راهی برای نفوذ اندیشه‌ای دشمن در ایران/نمایندگان مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار خود قرار دهند
کارشناسان مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای FATF در ایران راهی است برای اینکه اطلاعاتی که استکبار برای اهدافش مدنظر دارد از ایران به دست می‌آورد و خاطرنشان کردند: علاوه‌براین نفوذ در دستگاه‌ها یکی دیگر از مواردی است که با تصویب این لایحه ایجاد می‌شود و این همان نفوذ پسابرجام است، نه فقط نفوذ انسانی بلکه نفوذ اندیشه‌ای.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ به نظر می رسد انقلاب اسلامی ایران مسیر واقعی خود را طی نموده و مسائل پیرامونی جهان کنونی این واقعیت را به خوبی درک کرده است.

پرواضح است در طی این مسیر مشکلات عدیده بیشماری از طرف معاندان، حسودان و جاهلان بر دولت و ملت و نظام حاکمیتی مان تحمیل شده است و در سال‌های ابتدای انقلاب نوپا جنگ تحمیلی و ترورهای مسئولین و بعضاً مردم بی گناه نقشه راه دشمنان ما قرار گرفته و از آنجا که این حربه ها نیز کارگر واقع نشد، تحریم‌های متعدد و ظالمانه را بر مردم نجیف و شریف تحمیل نمودند و به لطف الهی در سایه پیشرفت های بیشمار در همه عرصه ها حاصل شد و دشمن اینبار نیز از پای ننشت و از نقشه و حربه دیگری جهت جلو گیری از متوقف کردن موتور محرکه عزم و اراده ملت ما استفاده نمود و آنهم حربه مذاکره در خصوص مسائل پیشرفتی مان بود که از آن بعنوان حق مسلم خود یاد می کنیم.

طرف نبستن از این حربه هم به بهانه های واهی مجالی شد تا مسیر را که به حق و به لطف الهی پیموده ایم و انقلاب اسلامی مان را صادر کرده ایم با نقشه ای دیگر سد شود و اینبار با FATF یا همان « مبارزه با منافع مالی تروریسم » که در ظاهر شعاری زیبا و کارگشاست ولی در عمل می بینیم که معنی و مفهوم و شناخت آنها از تروریسم آن چیزی نیست که ما امروز در غزه، عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان و... شاهد هستیم؛ بلکه آن چیزی است که حماس، حزب الله و حشدالشعی و بدر، قدس و انصار و... می آفرینند و آنها بخوبی به این درک واقعی و حقیقی رسیده اند که راه جلوگیری از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از گروه های فدایی اسلام ناب و عدالت گستر تصویب چنین معاهده هایی است که در سایه آن همه اطلاعات سری و بکلی سری و... افشاء و برملاء شود و یا به نوعی نظارت های مستمر و فراگیر و سرکوب کننده اعمال خواهد شد.

آری گویا بعضی از مسئولین بی بصیرت در حوزه های اجرایی و قانون گذاری کمتر از دشمنان می فهمند که البته حق هم همین است که گفته شد و کمتر می فهمند و درصددند که این لایحه استعماری و ننگین را با خوش رقصی به تصویب برسانند. که اینبار هم البته خداوند متعال و هوشیاری مردم با امربه معروف و ایمان خود لایحه مسکوت شده و این ننگ از دامانمان شاید پاک گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,


اجرای FATF به‌نوعی اجرای سیاست‌های آمریکا در داخل کشور است

,
, اجرای FATF به‌نوعی اجرای سیاست‌های آمریکا در داخل کشور است, اجرای FATF به‌نوعی اجرای سیاست‌های آمریکا در داخل کشور است,


محسن خسروی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: FATF را نباید یک قرارداد محسوب کرد، بلکه یک سازمان بین دولتی با عنوان «گروه ویژه اقدام مالی» است که در سال ۱۹۸۹ به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی ۷» تشکیل شد تا وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی در سراسر جهان را موردبررسی‌ قرار دهد و نتیجه آن را به اطلاع کشورهای عضو برساند تا براساس این اطلاعات کشورهای عضو بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را موردتوجه و کنترل قرار داده و احتیاط‌های لازم در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند انجام دهند.

وی تصریح کرد: ازاین‌جهت وظیفه‌ای که از ابتدا برای گروه ویژه اقدام مالی در نظر گرفته شد، «بررسی روند پول‌شویی» در دنیا بود تا براساس آن بتوانند برای نظارت بر نحوه اجرای قوانین و فعالیت‌های مالی کشورها در سطح ملی و بین‌المللی و استانداردهایی را برای مبارزه با پول‌شویی طراحی و تعیین کنند. قوانین مبارزه با پول‌شویی، اشخاص و شرکت‌ها را موظف می‌کند در مورد نحوه کسب درآمدشان به دولت‌ها توضیح دهند. بر این اساس پول‌هایی که از راه‌های نامشروع، مانند قاچاق، رشوه و تخلف‌های مالی کسب می‌شوند، نمی‌توانند وارد بازارهای مالی شوند و از این طریق سلامت نظام مالی و اقتصادی تضمین‌ و تأمین خواهد شد.

خسروی بیان داشت: گزارش‌های رسمی و نظرات مشورتی کارشناسان FATF در مورد شفافیت مالی، قوانین مالیاتی و سایر مسائل مالی کشورهای مختلف و ازجمله ۴۰ توصیه در مورد پول‌شویی و ۹ توصیه در مورد تأمین مالی تروریسم، مورد استناد سرمایه‌گذاران بین‌المللی در مورد میزان ریسک سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: وظیفه دیگری که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک در سال ۲۰۰۱ به عهده کارشناسان این سازمان گذاشته شد این‌ بود که «بازارهای هدف برای سرمایه‌گذاری را ازنظر وجود امکان تأمین مالی تروریسم» بررسی کنند. تاریخچه‌ی آغاز پول‌شوئی را از اوایل قرن بیستم می‌دانند و بنا به نظر برخی از اقتصاددانان پول‌شوئی ریشه در مالکیت مافیا بر شبکه‌ای از رختشوی‌خانه‌های ماشینی در ابتدای دهه ۱۹۳۰ در آمریکا دارد.

خسروی در ادامه بیان داشت: طی این سال‌ها، همزمان با بحران اقتصادی آمریکا، دزدان و گانگسترها، پول‌های کلان به دست آورده از اخاذی، فحشاء، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی، کازینوها و قمارخانه‌ها که منشأ غیرقانونی داشتند به طریق مختلف مشروع و قانونی جلوه می‌دادند، یکی از راه‌های مشروعیت بخشیدن به این درآمدها، ایجاد کسب‌وکار و اشتغال برای عده‌ای از افراد بیکار جامعه بود که سرمایه‌گذاری در رختشوی‌خانه‌ها یکی از کارهایی بود که در جهت قانونی نشان دادن پول‌های نامشروع صورت گرفت.

وی افزود: اما عده‌ای دیگر از کارشناسان اقتصادی و مالی عقیده دارند که انتسابِ منشأ پدیده‌ی پول‌شوئی به گروه‌های گانگستری و مافیائی دهه‌ی ۱۹۳۰ نمی‌تواند واقعیت داشته باشد و رواج اصطلاح پول‌شوئی را به جریان رسوایی سال ۱۹۷۳ و اترگیت و حادثه خلیج خوک‌ها به نیکسون رئیس‌جمهور گذشته آمریکا نسبت می‌دهند این واژه نخستین بار در سال ۱۹۸۲ در چارچوب روابط حقوقی و قضایی در دادگاهی در آمریکا مطرح گردید و ازآن‌پس در سطح گسترده‌ای به کار گرفته شد و به اصطلاحی متداول در سراسر جهان تبدیل شد.

خسروی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حال حاضر رشد اقتصادی و رونق بازارهای مالی و همچنین تغییر و تحولات پولی و رشد اقتصادی در کشورهای اروپائی باعث گسترش جرائم سازمان‌یافته مانند سرقت، قاچاق مواد مخدر، آدم‌ربائی و دیگر اعمال خلاف شده است. سازمان‌های به وجود آمده، کلیه‌ی عملیات خلاف سودآور را نشانه رفته‌اند و یکی از فعالیت‌های مهم این سازمان‌ها پول‌شوئی می‌باشد.

وی اظهار داشت: پدیده پول‌شویی برای توصیف فرآیندی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در آن پول غیرقانونی یا کثیفی که حاصل فعالیت‌های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی، کلاه‌برداری و... است، در چرخه‌ای از فعالیت‌ها و معاملات مالی و‌ با گذر از مراحلی، شسته شده و به‌عنوان پول تمیز تبدیل می‌شود.

خسروی بیان کرد: درواقع اجرای FATF به‌نوعی اجرای سیاست‌های امریکا در داخل کشور است و در این صورت بعید است که مسائل و مشکلات اقتصادی کشور حل‌وفصل شوند و همکاری ایران با FATF حتی در صورت گستردگی نیز منجر به اینکه بانک‌های خارجی در حال حاضر که با ما همکاری نمی‌کنند از این طریق همکاری کنند نمی‌شود.

وی در پایان گفت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد اینکه با توجه به سابقه بد غرب در قبال و مواجه با ایران اسلامی بدعهدی کرده و همچون برجام بی‌محابا از قراردادهای بین‌المللی خارج‌شده است لذا نباید درب تازه‌ای به روی غرب گشود لذا مخالفت با FATF از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


FATF نقش منطقه‌ای ایران را محدود می‌کند/ نمایندگان مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار خود قرار دهند

,
, FATF نقش منطقه‌ای ایران را محدود می‌کند/ نمایندگان مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار خود قرار دهند, FATF نقش منطقه‌ای ایران را محدود می‌کند/ نمایندگان مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار خود قرار دهند,


منوچهر خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در این شرایطی که دشمن بدعهدی خود را ثابت کرده و از برجام خارج شده است، همچنین کشورهای اروپایی هیچ ضمانتی برای پایبندی به برجام، به کشور نداده‌اند، کارشکنی‌های بسیاری در این باره دارند و ما هر روز شاهد زیاده‌خواهی آن‌ها هستیم بررسی FATF در صحن علنی مجلس به معنای چراغ سبز نشان دادن به دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مطرح شدن مسائلی چون FATF در مجلس کشور را از اصولی چون اقتصاد مقاومتی و... دور می‌کند، افزود: اینکه نمایندگان به جای مطالبه حقوق مردم از کشورهای خارجی اقدام به محدود کردن کشور می‌کنند سوالی است که در ذهن بسیاری از مردم نقش بسته است.

خلیلیان ادامه داد: به موجب FATF باید کلیه تعاملات مالی و تجاری ایران از کانال کشورهای غربی و خصوصا آمریکایی‌ها صورت بگیرد و این یعنی کنار گذاشته شدن کلیه اولویت‌های کشور.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم نمایندگان را به مجلس فرستادند تا پیگیر مشکلات‌شان باشند ولی متاسفانه مجلس حرکت در پازل دشمن را بر وضع قوانینی برای کمک به رفع بیکاری جوانان، رفع مشکلات مراکز صنعتی و تولیدی، رفع مشکلات اقتصادی و... ترجیح داده است.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها و استکبار جهانی به دنبال ایجاد محدودیت هسته‌ای، محدودیت موشکی و محدودیت‌های نظامی برای کشور هستند ادامه داد: با تصویب FATF ما باید در راستای خواست دشمن قدم برداریم و این یعنی تضعیف کشور از نظر نظامی و روابط منطقه‌ای.

خلیلیان ضمن اشاره به اینکه FATF دست و پای کشور را می‌بندد، درحالی که اسکتبار جهانی در حال تقویت گروه‌های تروریستی تکویری و داعش است ما را از حمایت از جبهه مقاومت منع می‌کند بنابراین به راحتی اهداف شوم خود را در منطقه محقق می‌سازد تاکید کرد: متاسفانه مجلس ما از این موضع غافل است که در شرایط فعلی الهام گرفتن از فرامین مقام معظم رهبری بهترین راه‌گشا است.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسکوت ماندن بحث FATF به مدت دو ماه نشان از آن دارد که در مجلس هم نمایندگانی مانند مردم مخالف با تصویب آن به‌عنوان قانون مخالف هستند و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس این موضوع را در نظر داشته باشند که محدود ساختن ایران از قبل در دستورکار کشورهای غربی بوده است که متاسفانه امروز این موضوع توسط نمایندگان ملت و در خانه ملت مورد بررسی قرار گرفته است.

FATF راهی برای نفوذ اندیشه‌ای دشمن در ایران/نمایندگان مُصِر بر تصویب لوایح استکباری صادق نیستند

,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, FATF راهی برای نفوذ اندیشه‌ای دشمن در ایران/نمایندگان مُصِر بر تصویب لوایح استکباری صادق نیستند, FATF راهی برای نفوذ اندیشه‌ای دشمن در ایران/نمایندگان مُصِر بر تصویب لوایح استکباری صادق نیستند,


احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید قانون‌شناس باشند، و قانون‌گذاری را براساس نگرش دینی که داریم انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید قوانین کلی در دین و مذهب را بشناسند و از درون آن‌ها قوانین مورد نیاز کشور را بیرون بکشند اضافه کرد: بنابراین اگر چنین عمل شود، هیچ نماینده‌ای نباید خلاف آنچه حق تعالی فرمودند انجام دهد.

بسیج با بیان اینکه اگر خلافی در عمل یا وضع قوانین توسط نمایندگان مجلس صورت بگیرد دو احتمال وجود دارد تاکید کرد: یکی اینکه فرد متخلف قانون‌شناس نیست و غصب جایگاه نمایندگی کرده و تصور می‌کند که باید قانون بنویسد.

این استاد دانشگاه در شهرکرد احتمال دوم در این زمینه را این دانست که آن نماینده قوانین را می‌شناسد اما یا از بیگانگان می‌ترسد و یا اینکه دچار لغزش شده باشد و اضافه کرد: در هر دو صورت کلام نماینده خلاف قانون و دین خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص که مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یاس و ناامیدی باشد بیان داشت: از همین‌روست که نمایندگان باید قانون‌شناس باشند و اجازه ندهند مجلس با عملکرد نامناسب به توانایی‌های داخلی مایوسانه نگاه کند.

بسیج خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری با صراحت نمایندگان مجلس را ملزم به پرداختن به مسائل مهم برای کشور می‌کنند دیگر پرداختن به مسائلی چون FATF معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد.

این استاد دانشگاه در شهرکرد با بیان اینکه اگر بعد از تذکر رهبر انقلاب به مجلس درخصوص پیگیری امور مهم کشور، فردی از نمایندگان مُصِر به تصویب لوایحی که به ضرر کشور است باشند انسان به صداقت و آن فرد شک می‌کند.

بسیج با اشاره به خطراتی که FATF می‌تواند برای کشور داشته باشد ادامه داد: اولین خطری که تصویب این قوانین برای کشور دارد این است که ما با زبان بی‌زبانی اعلام می‌کنیم که مذهب ما، فرهنگ ما و کشور ما این قابلیت را ندارد که با بیان و طرح قوانین جامعه را اداره کند و ما نیازمند این هستیم که از قوانین دیگران بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اکثر این قوانین در اتاق فکرهایی نوشته می‌شوند که که مدیریت آن‌ها با استکبار جهانی است و با تدوین قوانین اینچنینی به دنبال سلطه بر جهان هستند که به آن "استعمار فرانور" گویند و به معنای سلطه برخی از جوامع بشری به واسطه قوانین است.

این استاد دانشگاه در شهرکرد گفت: اگر کسی تاریخ را به خوبی بخواند و استکبار را بشناسد متوجه خواهد شد چه مسائل و تفکری پشت این قوانین وجود دارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای FATF در ایران راهی است برای اینکه اطلاعاتی که استکبار برای اهدافش مدنظر دارد از ایران به دست می‌آورد و خاطرنشان کرد: علاوه‌براین نفوذ در دستگاه‌ها یکی دیگر از مواردی است که با تصویب این لایحه ایجاد می‌شود و این همان نفوذ پسابرجام است، نه فقط نفوذ انسانی بلکه نفوذ اندیشه‌ای چون وقتی ریشه‌ها نفوذ پیدا کرد خودبه خود انسان‌ها را گرفتار کرده و فرهنگ جامعه را به سمت و سویی که استکبار می‌خواهد می‌برد.

انتهای پیام /

,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه