اخبار داغ

پیوستن به FATF اقدامی غیرعقلانی و دور از منطق است/ لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیازمند تدوین نسخه بومی

پیوستن به FATF اقدامی غیرعقلانی و دور از منطق است/ لایحه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیازمند تدوین نسخه بومی
نمایندگان مردم شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی معتقدند که طراحی و تدوین نسخه بومی لایحه مبارزه با پولشویی و نیز مبارزه با تامین مالی تروریسم جزو ضروریات امروز جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، نمایندگان مردم شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی نظرات خود در مورد لایحه FATF و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این لایحه را ارائه دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

* تدوین قانون ملی در حوزه FATF الزامی است

, * تدوین قانون ملی در حوزه FATF الزامی است,

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص سرنوشت قانون FATF پس از این اقدام اروپایی‌ها، خاطرنشان کرد: بحث عزت ملی و مصالح منطقه‌ای و جهانی در این میان مطرح است که قطعا ایران اسلامی به دلیل برخورداری از محور مقاومت و حضور میدانی در کشورهای آزادیخواه محدود نخواهد شد.

,

وی، همچنین اذعان داشت: هرگونه محدودیت در منابع مالی حمایت از گروه‌های مقاومت قطعا به ضرر ایران بوده و موجب لطمه به نظام اسلامی است. بنابراین نباید فراموش کنیم که محور مقاومت خط قرمز در میدان مذاکرات و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

,

این نماینده عضو لیست امید مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشورها را دلیل اصلی حضور ایران در صحنه مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز در کشورهای همسایه نفوذ آمریکا را از بین برده‌ایم و همین امر موجب لطمه خوردن این کشور و هم‌پیمانانش شده است. بنابراین مقابله با قدرت ایران در کشورهای آزادیخواه امری عادی است.

,

وی، تدوین قانون مدنظر رهبری برای مقابله با پولشویی و نیز مبارزه با حمایت مالی تروریسم را امری الزامی و مورد نیاز در شرایط فعلی دانست و تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی باید در این خصوص با نظرات کارشناسان روشنگری کرده و قوانین در مجلس تدوین شود تا به این ترتیب ضمن برخورداری از عزت ملی در برابر قوانین نامناسب و نادرست اروپا نیز ایستادگی داشته باشیم.

,

بهادری، در پایان سخنان خود، ابراز داشت: نباید تحت لوای اروپا و کشورهای دیگر باشیم و بهترین زمینه برای این امر برخورداری از قوانین داخلی است. ما به عنوان نمایندگان مردم با هر قانونی که به ضرر محور مقاومت باشید مخالف هستیم و اجازه اجرای چنین قوانین را در کشور نمی‌دهیم.

,

* FATF در واقع ترکمنچای دوم است

, * FATF در واقع ترکمنچای دوم است,

نادر قاضی پور دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، لایحه مبارزه با پولشویی و نیز قانون مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را به ضرر نظام اسلامی دانست و گفت: لایحه FATF در واقع ترکمانچای دوم است.

,

وی، اضافه کرد: ابهامات موجود در این لایحه موجب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات و تحریم‌های غرب و آمریکا ناتوان بوده و در نتیجه آلت دست سازمان ملل و کشورهای غربی شود.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه جدی مسئولین دولتی و نمایندگان به موضوع FATF و بررسی های مجدد این لایحه در مجامع رسمی و مرتبط شد.

,

* نسخه بومی لایحه طراحی و تدوین شود

, * نسخه بومی لایحه طراحی و تدوین شود,

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این زمینه اظهار داشت: بر اساس فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی این لایحه باید در داخل کشور طراحی و تدوین شود و بر اساس نسخه بومی آن اقدامات لازم انجام گیرد.

,

وی، افزود: با توجه به اینکه امکان نفوذ غرب و آمریکا با چنین لوایحی وجود دارد بنابراین باید هشیار بوده و با همکاری دولت و مجلس به دنبال تدوین لایحه بومی و منطبق با جامعه خودمان باشیم.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هرگونه تحقیق در مورد لایحه مبارزه با پولشویی و نیز لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم باید با هماهنگی نیروهای امنیتی و کمیسیون امنیت ملی مجلس باشد و به همین دلیل تدوین لایحه بومی لازمه ادامه چنین تحقیقاتی است.

,

* پیوستن به FATF برای ایران عقلانی و منطقی نیست

, * پیوستن به FATF برای ایران عقلانی و منطقی نیست,

عین‌الله شریف پور نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه این‌گونه ابراز داشت که

,

متاسفانه در جهانی که آمریکا صحنه گردان زورگویی‌ست و با اتکا به اذناب خودش در مناطق مختلف از جمله در خاورمیانه می‌خواهد منافعی برای خودش ایجاد کند، پیوستن ایران به این کنوانسیون منطقی و عقلایی نیست.

,

این نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه حرکت در محور حاکمیت امری ضروری است، گفت: عدم صداقت آمریکا برای همگان امری طبیعی است و باید در این برهه از تاریخ به خوبی نشان دهیم که در برابر این عدم صداقت ایستادگی می‌کنیم.

,

* فعالیت در محور مقاومت خط قرمز ایران است

, * فعالیت در محور مقاومت خط قرمز ایران است,

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این زمینه معتقد است که در شرایطی که نام محور مقاومت در لیست گروه های تروریستی قرار گیرد و ایران بر اساس لایحه FATF از حمایت این محور دست بردارد باید در پذیرش آن تجدید نظر شود.

,

وی، افزود: دولت و موافقان این طرح باید نسبت به دغدغه مخالفین حساس باشند و اجازه اظهار نظر را از آن‌ها نگیرند چراکه بحث امنیت ملی و حمایت از گروه‌های مقاومت است.

,

* باید در تمام موارد خیرخواه مردم باشیم

, * باید در تمام موارد خیرخواه مردم باشیم,

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرد: نه‌تنها در این زمینه  بلکه در سایر امور نیز باید خیرخواه ملت باشیم و برای کسب منافع ملی ایران تلاش کنیم.

,

وی، ادامه داد: ما باید از ظرفیت‌های موجود در جوامع بین‌المللی نهایت بهره را ببریم و در راستای ایجاد ارتباط جهانی تلاش کنیم که یکی از همین پل‌های ارتباطی بین‌المللی پذیرفتن کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است.

,

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: فتنه‌های آمریکا و غرب در برابر ایران اسلامی تمامی ندارد و به همین دلیل موضوع لوایحی نظیر FATF باید با دقت نظر مطرح شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه