اخبار داغ

دودی که به چشم همه می رود؛

آذین بندی پارک های یاسوج با قلیان/سلب آسایش خانواده ها در سایه قانون گریزی کاسبان و بی تفاوتی مسئولان

آذین بندی پارک های یاسوج با قلیان/سلب آسایش خانواده ها در سایه قانون گریزی کاسبان و بی تفاوتی مسئولان
حضور جوانان قلیان به دست و کرایه دادن این قلیان ها در پارک های یاسوج زنگ خطری برای خانواده و مسئولان است چرا که قلیان میوه ای میانبری برای ورود به سایر مخدرهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس،این روزها پارک های شهر یاسوج به ویژه پارک ساحلی مملو از جوانانی است که قلیان به دست گوشه ای دور هم نشسته اند و دود می کنند و می خندند غافل از اینکه با این دود کردن ها هزاران ماده سمی وارد بدنشان می کنند و ممکن است در آینده دچار بیماری های عفونی و بیماری سرطان شوند و دیگر راه بازگشتی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

به دلیل آب و هوای تابستانه در یاسوج جوانان معمولا  تا  پاسی از شب را بیرون هستند و برخی از آنها در طول چند ساعت بارها قلیان می کشند آن هم قلیان با طعم تنباکو میوه ای؛ ماده خطرناکی که به مراتب از شیشه و کراک خطرناک تر است، این تنباکو های میوه ای که با طعم های مختلف وارد بازار شده اند از بدترین و پست ترین نوع توتون تهیه می شود و جوانان ما غافل از این موضوع و با این خیال که بی ضرر هستند هر روز مصرف می کنند.

,

 

,

در پارک ساحلی یاسوج هر شب شاهد حضور جوانانی هستیم که قلیان در دسترس دارند و راحت مصرف می کنند، در این پارک  به دلیل وجود تعداد زیادی قلیان در کنار هم و بویی که ایجاد کرده اند جوانان را به سمت خودشان می کشند و وسوسه می کنند که قلیان را به مدت چند ساعت کرایه کنند در حقیقت این قلیان ها به منبع درامدی برای برخی ها تبدیل شده است.

,

 

,

حال که می گوییم قلیان حتما خیلی ها می گویند بگذارید مردم به کسب روزی شان برسند؛ درست است هیچکس مانع کسب روزی حلال توسط جوانان نیست اما کرایه دادن قلیان های میوه ای به جوانان و وجود آنها در پارک های یاسوج که مکانی عمومی برای حضور خانواده هاست کمی جای تامل دارد، این کسب و کار، جوانان این شهر را به سمت اعتیاد پیش می برد و اثر مفیدی ندارد، وقتی در پارک های یاسوج هر سرگرمی که وجود دارد از جمله فوتبال دستی یا سایر موارد پولی باشد باید هم قلیان به سرگرمی برای جوانان تبدیل شود.

,
, ,

 دود حاصل از این قلیان های میوه ای نه تنها فرد مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه همه افرادی که این بو را استشمام می کنند در معرض خطر و مبتلا شدن به بیماری های خطرناکی چون سرطان و هپاتیت هستند و کوچک و بزرگ نمی شناسد، با مصرف قلیان بیش از 600 ماده سمی و مهلک وارد ریه فرد مصرف کننده و اطرافیان خواهد شد.

,

 

,

استفاده از قلیان های میوه ای در حقیقت راهی برای ورود به دیگر مواد مخدر است جوانی که در طول شبانه روز یک یا دو بار قلیان میوه ای مصرف می کند در حقیقت به این ماده سمی اعتیاد پیدا کرده است معتاد شدن شاخ و دم ندارد همین که وقتی مصرف نکنی بی قراری امان نمی دهد یعنی اعتیاد.

,

 

,

در حالی که وجود و عرضه قلیان های میوه ای و سایر قلیان ها در پارک ها و مکان های عمومی حتی قهوه خانه ها ممنوع است اما در پارک های یاسوج به راحتی عرضه می شوند و در اختیار جوانان قرار می گیرد که این کار نیازمند برخورد مسئولان است چرا که در این پارک ها خانواده ها به همراه کودکانشان حضور دارند و این چنین موادی کودکان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد انتظار می رود مسئولان به ویژه شهرداری  یاسوج ضمن جمع آوری چنین موادی در سطح پارک های این شهر وسایل و تجهیزات سرگرم کننده برای جوانان نیز نصب کند و صرفا همه چیز پول نباشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه