اخبار داغ

اقدام جهادی دانشجویان برای ساخت یک منزل مسکونی در مناطق محروم بویراحمد+تصاویر

اقدام جهادی دانشجویان برای ساخت یک منزل مسکونی در مناطق محروم بویراحمد+تصاویر
گروه جهادی رهپویان خاکی دانشکده فنی یاسوج از یکشنبه 17 تیر به مدت 10 روز به روستای محروم بنستان باهدف ساخت و تکمیل یک باب منزل مسکونی اعزام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس گروه جهادی رهپویان خاکی دانشکده فنی یاسوج از یکشنبه 17 تیر به مدت 10 روز به روستای محروم بنستان باهدف ساخت و تکمیل یک باب منزل مسکونی اعزام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

 روستای بنستان از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا دارای جمعیت تقریبی 1204 نفری و شغل عمده ساکنان این روستا نیز کشاورزی و باغداری  است. جوانان روستا عمدتاً به دلیل نبود بازار کار  به استان‌های هم‌جوار بوشهر، اصفهان یا فارس می‌روند تا با کارگری شاید بتوانند کمکی به معیشت خانواده خود کنند.

,

, ,

حامد ارجمند مسئول گروه جهادی رهپویان خاکی دانشکده فنی یاسوج گفت: گروه جهادی اعزامی شامل 14 نفر آقا و 1 طلبه است که با هدف ساخت و تکمیل منزل مسکونی یکی از نیازمندان این روستا و همچنین انجام برنامه های فرهنگی به روستا اعزام شد.

,

 

,

وی افزود: گروه جهادی ما با داشتن این مزیت که اکثریت جهادگرانش به صورت عملی و تجربی در قسمت های مختلف عمرانی فعالیت داشته اند، همه‌ مراحل ساخت و تکمیل منزل مسکونی نظیر آرماتوربندی، سقف بندی، بتون‌ریزی و ... را خودشان انجام دادند.

,

, ,

ارجمند بیان کرد: از کارهای فرهنگی صورت گرفته نیز می‌توان به برگزاری کلاسهای آموزشی، آموزش قرآن، آموزش احکام، غبارروبی و سرکشی از گلزار شهدای روستا،جلسات آسیب شناسی و بررسی مشکلات مردم با اهالی و بزرگان روستا اشاره کرد.

,

 

,

ارجمند ابراز داشت: عمده مشکلات مردم روستا را کمبود آب، آنتن دهی خطوط تلفن همراه، اشتغال و اعتیاد در برمی‌گیرد.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم روستا کمبود آب است که فصل تابستان و گرما نیز بر این مشکل مزید بر علت شده است. به‌طوری‌که مردم روستا برای استحمام و حتی وضو گرفتن و برپایی نماز در مسجد روستا مجبور به حمل آب با خود هستند.

,

 

,

ارجمند تأکید کرد: روستایی که خود با مشکلات شدید بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کند و عمده فعالیت ساکنان آن نیز کشاورزی و باغداری است، بی‌آبی موجود و عدم چاره هرچه سریع‌تر مسئولان همین منبع درآمد ناچیز را نیز از دست خواهند داد.

,

ادامه تصاویر را در زیر مشاهده می کنید:

,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه