اخبار داغ

اضافه کار روز تعطیل چقدر است؟

اضافه کار روز تعطیل چقدر است؟
کار در روز تعطیل از همان ساعت اول به عنوان اضافه کار تلقی می‌شود و برای هر ساعت آن فوق العاده‌ای معادل 40 درصد اضافه بر مزد ساعت عادی باید به کارگران پرداخت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کار در روز تعطیل رسمی از همان ساعت اول به عنوان اضافه کار تلقی می‌شود و برای هر ساعت آن فوق العاده‌ای معادل 40 درصد اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی باید پرداخت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بدیهی است چنانچه بر اساس عرف و روال کارگاه فوق العاده اضافه کارپرداختی در روزهای تعطیل رسمی بیش از میزان اخیر الذکر بوده باشد، عرف و روال مذکور کماکان معتبر و لازم است رعایت شود.

,

بدین ترتیب در صورتی که روز دیگری به جای روز جمعه تعطیل در نظر گرفته شود و کارگر در روز جمعه کار کند، به میزان ساعات موظفی در آن روز از 40 درصد فوق العاده علاوه بر مزد عادی برخوردار می‌شود و اگر در همان روز جمعه علاوه بر ساعات موظفی عادی، کار اضافی هم انجام دهد، ساعات اضافه به عنوان اضافه کاری محسوب می‌شود.

,

نحوه محاسبه اضافه کاری انجام شده در روز جمعه همانند انجام اضافه کاری در روزهای عادی است و از همان فرمول پیروی می‌کند. محاسبه اضافه کاری در روز تعطیل نیز به همین ترتیب است و تفاوتی میان اضافه کاری در روز عادی با روز تعطیل و روز جمعه در نظر گرفته نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه