اخبار داغ

استقرار سامانه گمرک در مناطق آزاد نهایی شد+سند

استقرار سامانه گمرک در مناطق آزاد نهایی شد+سند
بر اساس دستور العمل جدید گمرک، سامانه جامع امور گمرکی به عنوان سامانه داخلی مناطق آزاد برای طی مراحل شش گانه ورودی کالا در این مناطق مستقر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دستورالعمل استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد به  گمرکات ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این دستورالعمل آمده است:‌ در اجرای تبصره بند 2 راهکارهای عملیاتی ذیل بخش (ب) مصوبه شماره 118416‌/ت 50193 هـ مورخ 8/9/94 هیأت محترم وزیران در خصوص استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد، به پیوست تصویر صورتجلسه مورخ 30/2/97 فی مابین گمرک ایران و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند با رعایت مفاد بندهای ذیل نسبت به اجرای صورت جلسه یاد شده ضمن رعایت سایر مقررات مربوطه اقدام لازم معمول دارند:

,

, ,

ا- مرحله اول: مقرر شد نسبت به ارسال مانیفست به پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام شود.

,

2- مرحله دوم: با استقرار گمرک در اسکله، عملیات پاس کشتی بر مبنای مانیفست ارسالی به پنجره واحد به صورت سیستمی توسط گمرک و منطقه انجام شود.

,

3- مرحله سوم: عملیات اظهار به صورت حمل یکسره و یا انباری توسط خدمت گیرنده بر اساس مانیفست و ثبت سفارش از بستر پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گیرد.

,

4- مرحله چهارم: عملیات ارزیابی بر اساس قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن پس از اظهار صاحب کالا، توسط ارزیاب منطقه بر مبنای مقررات مناطق صورت می گیرد و نتیجه ارزیابی در بستر پنجره واحد ارسال و نسبت به فعال سازی مجوزهای لازم در بستر مذکور توسط ارزیاب منطقه اقدام خواهد شد.

,

5- مرحله پنجم: عملیات کارشناسی توسط کارشناس گمرک (غیر مجازی انجام می شود و پس از تعیین ارزش کالا و اتمام مراحل کارشناسی اظهار، جهت تأیید مرحله صندوق در بستر پنجره واحد به مسئول منطقه ارسال می‌گردد. حداکثر زمان انجام کارشناسی توسط گمرک یک روز کاری خواهد بود.

,

6- مرحله ششم: عملیات درب خروج به صورت وضعیت موجود توسط پرسنل سازمان در سامانه گارد درب خروج گمرکی صورت خواهد پذیرفت.

,

پس از استقرار سامانه جامع امور گمرکی به عنوان سامانه داخلی مناطق، سیستم مدیریت ریسک جهت تعیین ریسک در سرویس ارزیابی و درب خروج در اظهارنامه فعال خواهد شد. مدیریت ریسک برای مناطق توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان گمرک و مناطق آزاد تعیین می‌شود.

,

, ,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه