اخبار داغ

جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا آغاز شد

جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا آغاز شد
از روز گذشته و با تشدید اقدامات تلافی جویانه اروپا علیه سیاست های تعرفه ای آمریکا عملا جنگ تجاری بین دو سوی آتلانتیک آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه اعلام کرد: از امروز پنج شنبه 28 تیر برای مقابله با پیامدهای منفی تعرفه های سنگین آمریکا، بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا، اقدامات تلافی جویانه جدیدی را به اجرا خواهد گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اقدامات تلافی جویانه اروپا علیه آمریکا 23 قلم محصولات فولادی را شامل می شود.کمیسیون اروپا با انتشار گزارشی اعلام کرد این اقدامات جدید تلافی جویانه که اقدامات حفاظتی نام گرفته با هدف حمایت و حفاظت از صنایع فولاد کشورهای اروپایی به اجرا درآمده است، صنایعی که دیگر در آمریکا بازار ندارد. اقدامات تلافی جویانه اروپا علیه آمریکا 23 قلم محصولات فولادی را شامل می شود و قرار است تا اوایل سال 2019 یعنی زمانی که تحقیقات کمیسیون اروپا تکمیل می شود به طور موقت به اجرا درآید.

,

اتحادیه اروپا همچنین در اقدامی بی سابقه  شرکت آمریکایی گوگل را به علت اقدامات بازرگانی مخالف قوانین اتحادیه اروپا چهار میلیارد و 340 میلیون یورو جریمه کرد. این اتحادیه به گوگل 90 روز فرصت داد برای مواجه نشدن با جریمه های جدید، اقدامات غیر قانونی را متوقف کند.

,

از سوی دیگر کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا درباره تشدید مناقشات تجاری با اعمال تعرفه‌های ویژه علیه واردات خودرو از اروپا به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

,

"سسیلیا مالمستروم"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در سخنانی اظهار داشت: اگر آمریکا تعرفه های گمرکی ویژه برای واردات خودرو از اروپا را اعمال کند این امر فاجعه بار خواهد بود و یک واقعیت تلخ جدید را ایجاد می کند.

,

وی افزود: اتحادیه اروپا به شدت نگران تحقیقات در حال انجام از طرف مقامات آمریکایی درباره چنین تعرفه هایی است. مالمستروم اجرای احتمالی چنین تعرفه هیی را به عنوان یک گام غیر قانونی از طرف آمریکا دانست تا در مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا فشار بر بر بروکسل را افزایش دهد.

,

وی همچنین در این باره هشدار داد که مشترکا با کشورهای عضو این اتحادیه روی لیستی از تولیدات آمریکایی که می تواند علیه آن ها تعرفه های گمرکی متقابل اعمال شود کار می کند.

,

 این تعرفه های متقابل اتحادیه اروپا می تواند علیه  محصولات دارویی و شیمیایی آمریکا و همچنین زغال سنگ اعمال شود. این خبر در محافل اتحادیه اروپا تایید می شود.

,

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا این مسئله را روشن کرد که اقدامات تلافی جویانه جدید، ابعادی بسیار متفاوت از آن اقداماتی دارند که در واکنش به اعمال تعرفه های بالا روی محصولات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا در نظر گرفته شد.

,

بر این اساس اتحادیه اروپا به اقدامات ترامپ در قراردادن تعرفه های گمرکی روی محصولات فولاد و آلومینیوم این اتحادیه با اقدامات متقابل از جمله قراردادن تعرفه های گمرکی بالا علیه محصولات ایالات متحده مانند ویسکی، شلوار جین و موتورسیکلت واکنش نشان داد. حالا ترامپ در نظر دارد همچنین تعرفه های گمرکی ویژه ای را علیه واردات خودرو از اروپا اعمال کند. این اقدام ترامپ بخصوص تاثیرات بدی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه