اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛

خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن با پیروی از تذکرات رهبری/برجام فتنه ای بزرگ تر از فتنه های دیگر/اقتصاد کشور نباید معطل مذاکره شود

خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن با پیروی از تذکرات رهبری/برجام فتنه ای بزرگ تر از فتنه های دیگر/اقتصاد کشور نباید معطل مذاکره شود
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام جمعه کرمان:تلاش امام رضا(ع)برای ترویج اخلاق در جامعه/خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن با پیروی از تذکرات رهبری

, امام جمعه کرمان:تلاش امام رضا(ع)برای ترویج اخلاق در جامعه/خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن با پیروی از تذکرات رهبری, امام جمعه کرمان:تلاش امام رضا(ع)برای ترویج اخلاق در جامعه/خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن با پیروی از تذکرات رهبری,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام اظهار کرد: عمر خودمان را در مسیر تقوای الهی قرار دهیم و تمام اعمال و رفتار و حب و بغض خود را در رضایت خداوند ببینید و اگر غیر از این باشد هیچ فایده‌ای ندارد.

,

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه در زمان معاصر بسیاری از انحرافات بشر ناشی از جهل و نادانی از امور است، ابراز کرد: بعضی از جهل‌ها در حوزه اخلاق و رفتار است و افراد به خیال خودشان فکر می‌کنند عملی که انجام می‌دهند بهترین عمل است در حالی که آن عمل او را به نابودی می‌برد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه هر شرارتی از نادانی آغاز می‌شود، عنوان کرد:وقتی با آدم‌های شرور بعد از دستگیری آنها و اجرای حکم مجازات، صحبت می‌کنیم به صراحت اعلام می‌کنند که نمی‌دانستیم و دچار این گناه شدیم، لذا حضرت علی(ع) فرمود به جهل خود تکیه نکنید.

,

حجت السلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ابراز کرد: عقب ماندن و جلو رفتن از رهبر جامعه ممنوع است؛ در زمان حضرت علی‌ علیه السلام برخی گروه های افراط و تفریط به جامعه اسلامی ضربه زدند .

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: در 40 سال انقلاب افراد زیادی بودند که از رهبر جلو شدند و به انحراف کشیده شدند و عده‌ای هم عقب افتادند اما سعادتمند کسانی بودند که همراه رهبری هستند و تاریخ را در این زمینه مطالعه کنید.

,

وی با اشاره به میلاد امام رضا علیه السلام گفت: این امام بزرگوار در بیست سال امامت فراز و نشیب‌های زیادی دارد و مبارزات امام رضا‌(ع) با استبداد زمان بسیار مورد اهمیت است.

,

این مقام مسئول افزود:مناظراتی که امام رضا‌(ع) داشت نشان می‌دهد امام با قاطعیت از انحراف دین جلوگیری کرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام در زمینه فرهنگی و اخلاقی نیز مبارزاتی داشتند، تصریح کرد: گفتمان امام رضا‌(ع) با گفتمان حکومت زمان بسیار متفاوت بود و امام تلاش می‌کرد اخلاق را در جامعه ترویج دهد.

,

امام جمعه شهر کرمان  با تاکید بر اینکه تذکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دولتمردان بسیار اهمیت داشته و در راستای خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور است، عنوان کرد:آمریکا روز به‌روز عملیات اقتصادی خود را تقویت می‌کند و رهبری بارها تذکر دادند که دولت نباید منتظر برجام و نتایج آن باشند.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: مسئولان کشور باید با انگیزه و اراده قوی و روحیه انقلابی کار کنند و با تقید به زمان اداری، نمی‌شود کشور را اداره کرد.

,

وی با اشاره به اینکه باید همه تاکید خود را به توان داخلی کشور و اقتصاد داخلی بگذاریم گفت: منعی برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی نیست اما نباید ظرفیت داخلی کشور نادیده گرفته شود و رهبری بر این موضوع تاکید دارند.

,

حجت السلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مردم هم باید با دولت همکاری و مشارکت کنند، اظهار کرد: لازمه این کار شفاف سخن گفتن با مردم و به میان مردم رفتن است، روزی که کشور دستش خالی بود مردم در جنگ تحمیلی به میدان آمدند و کشور پیروز شد.

,

امام جمعه شهر کرمان در پایان خاطر نشان کرد:ایستادگی و مقاومت در عمل و با قدرت ایستادن در دیپلماسی خارجی از رهنمودهای رهبری است و راه برون رفت از مشکلات اقتصادی همین است؛در چهار دهه انقلاب هر جا در مقابل آمریکا ایستادیم پیروز بودیم و امروز دنیا از استکبار و رفتار آمریکا نفرت دارد.

,

امام جمعه موقت ریگان:برجام فتنه ای بزرگ تر از فتنه های دیگر /امید داشتن به دشمن یعنی به یغما بردن سرمایه های ملی

, امام جمعه موقت ریگان:برجام فتنه ای بزرگ تر از فتنه های دیگر /امید داشتن به دشمن یعنی به یغما بردن سرمایه های ملی, امام جمعه موقت ریگان:برجام فتنه ای بزرگ تر از فتنه های دیگر /امید داشتن به دشمن یعنی به یغما بردن سرمایه های ملی,

حجت الاسلام جعفر ریگانی در خطبه های این هفته ریگان اظهار داشت: برای خدا و بر مردم است که حج ابراهیمی را به جا بیاورند و هر کس که توانایی رفتن به حج را دارد این کار را انجام دهد.

امام جمعه موقت ریگان بیان داشت:حاجیان بدانند استکبار جهانی و نوکران فریب خورده آنها در عربستان قصدشان این است که روح حج که برائت از مشرکین است این روح را از زائران و حاجیان بگیرند یعنی اگر قرار است حج داشته باشید کاری به برائت و بیزاری از دشمنان وانزجار و نفرت خود را به ابر جنایتکاران نشان ندهند اما باید بدانند حجی قابل قبول است که برائت و بیزاری در آن نسبت به کفار باشد.

وی افزود:یکی از پیامهایی که مقام معظم رهبری در حج سالهای گذشته داشتند به روسای کشورهای اسلامی و نخبگان دنیای اسلام که شرح و وظایف سنگینی بر دوش آنها قرار داده شده است یک ایجاد وحدت در بین مسلمین تبلیغ کنند دوم آگاه سازی ملت ها از خیانت های استکبار بلاخص صهیونیست.

ریگانی ادامه داد:آل سعود این را باید بداند شما یک عروسک خیمه شب بازی بیش در مقابل دشمنان نیستید. شما را نوک پیکان قرار داده اند شما مثل همان دانه های شطرنجی هستید که مثل صدام و قذافی ها روبروی مسلمان ها قرارتان می دهند و همین که تاریخ مصرفتان گذشت از آنجایی که اطلاعاتشان در خاورمیانه و غرب آسیا لو نرود سرنوشت شما را مثل صدام و قذافی ها همان طور باطل خواهید شد . شما می توانید مثل حرها بیایید به آغوش اسلام، آغوش مسلمانان برای شما باز است.

وی بیان کرد: تا به کی قرار است داستان غم انگیز برجام به سرانجام برسد؟ امروز خودی ها و آنهایی که دلشان بر نظام جمهوری اسلامی می سوزد باید بدانند ادامه ی برجام یک فتنه ای بزرگ تر از فتنه های دیگر بوده و قرار بر این است که با این فتنه ی بزرگشان این مملکت ما را به نابودى بکشند. مومن دو مرتبه از یک سوراخ گزیده نمی شود.

امام جمعه موقت ریگان عنوان داشت:شما در معاهدات اولیه دیدید و متوجه شدید که یزیدیان زمان همه ی معاهدات خود را زیر پا گذاشتند آیا هنوز شما به دشمن امید دارید؟ امید داشتن به دشمن یعنی به تاراج بردن و به یغما کشیدن سرمایه های ملی و داخلی نظام جمهوری و در اختیار دشمن قرار دادن است. امروز دشمنان آنقدر گستاخ شده اند که به بهانه های مختلف وارد دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ما شده اند.فکر می کنید آنها غمخوار شما ها هستند که تمام اصرار امنیتی را در اختیار آنها قرار می دهید؟ اینها با موساد و سازمان سیا در ارتباط اند.

ریگانی در پایان گفت:زمین خواران بدانند که چشم تنگ دنیا خوار را یا خاک گور پر کند یا قناعت. مسئولینی که سوگند یاد کردند که تا آخرین لحظه از کیان و حق و حقوق مردم دفاع کنند در مقابل زیاد خواهی ها بایستید که اینها هر روز گستاخ تر خواهند شد. دستگاه قضایی و مسئولین اجرایی از حق و حقوق مردم دفاع کنید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه ارزوئیه:اقتصاد کشور نباید معطل مذاکره شود/موضع گیری های دولت باید انقلابی و به موقع باشد

, امام جمعه ارزوئیه:اقتصاد کشور نباید معطل مذاکره شود/موضع گیری های دولت باید انقلابی و به موقع باشد, امام جمعه ارزوئیه:اقتصاد کشور نباید معطل مذاکره شود/موضع گیری های دولت باید انقلابی و به موقع باشد,

حجت الاسلام و المسلمین جواد نصرالله پور امام جمعه ارزوئیه در خطبه  اول به شیوه ی رفتار اجتماعی و سیاسی امام رضاعلیه السلام پرداخت و ابراز کرد: انشاءالله همگی ما سیره ی عالم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم را در زندگی مان به عرصه  عمل برسانیم.

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به اتفاقات مهم و مسائل جهان اسلام و منطقه به سخنان مقام معظم رهبریمدظله العالی در جمع مسئولین اشاره کرد و گفت: بنا به کلام ولایت امروز دولت باید نقشه ی راه اقتصاد با ثباتی را برای حل مشکلات اقتصادی طراحی کند که لازمه ی آن همکاری مردم و فعالان اقتصادی است.

وی تصریح کرد: عمل به تکلیف وظیفه ماست و به فرموده ی امام خامنه ای(مدظله العالی) ما در یک جنگ اقتصادی هستیم که جنگ اراده هاست و تلاش جهادی و همه روزه با روحیه بالا در برابر شیاطین عالم را می طلبد.

حجت الاسلام  و المسلمین نصرالله پور بیان کرد: مسئولین دولتی موظف اند مردم را نسبت به نقشه های دشمن آگاه نمایند تا مردم متوجه وقایع امروز باشند نه آنکه هیچ شفاف سازی صورت نپذیرد.

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به کلام ولایت خاطر نشان کرد: امروز اقتصاد نباید معطل مذاکره شود و تمام رده های دولت باید بیش از گذشته فعالیت جدی خود را رو به جلو ادامه دهند و یاد آور شد اگر مذاکره برای کشور نتیجه داشت شاهد طبل توخالی امروز آن نبودیم.

وی با اشاره بر اینکه رهبر انقلاب فرمودند: "مسئولین دولتی و اقتصادی نسبت به مسائل برخورد قاطع و جدی داشته باشند." خاطر نشان کرد: موضع گیری های دولت باید انقلابی و به موقع باشد و با اتحاد و وحدت می توان به اهداف کشور اسلامی دست یافت.

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به سیاه نمایی هایی که از سوی برخی افراد در تخریب نهادهای اداری و مسئولین صورت می گیرد ابراز کرد: در این بین مسئولینی داریم که برای مردم و نظام زحمت می کشند و تلاش می کنند که نباید نادیده گرفته شوند و یک نهاد زیر سوال رود.

این مقام مسئول با اشاره به سفر راهبردی دکتر ولایتی به روسیه عنوان کرد: رسانه ها خارجی با دشمنی و رسانه های داخلی از روی نادانی نظراتی را در خصوص سفر وی دادند که البته دکتر ولایتی در این سفر به عنوان نماینده ی نظام جمهوری اسلامی ایران در روسیه حضور پیدا کرد. و زمانی که پای منافع ملی و کشور در میان باشد قطعا هیچ اعتمادی به دشمن از جمله اروپا و آمریکا نیست.

حجت الاسلام  و المسلمین نصرالله پور در پایان به ناآرامی های اخیر عراق هم اشاره کرد و گفت: قطعا بار دیگر با تدبیر آگاهانه مرجعیت این توطئه ی عربستان هم کور خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رفسنجان:تغییر تیم اقتصادی کشور مطالبه جدی همه مردم است

, امام جمعه رفسنجان:تغییر تیم اقتصادی کشور مطالبه جدی همه مردم است, امام جمعه رفسنجان:تغییر تیم اقتصادی کشور مطالبه جدی همه مردم است,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزارن به رعایت تقوای الهی ، حدود و مقررات و ادعوت به اصلاح ذات البین ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رئوف حضرت علی موسی الرضا(ع) اظهار داشت: ایشان در دوران امامت خود کارهای بزرگی در تربیت شاگردان و افراد شاخص انجام دادند تا شخصیتهایی را تربیت کند که زمینه غیبت فرزنشان مهدی فاطمه(عج) را ایجاد کنند و این شخصیت های مورد اطمینان و قبول مردم بودند که می توانستند این امر خطیر را انجام دهند.
وی افزود: مامون امام رضا(ع) را به توس احضار کرد و با مراقبت شدید قصد داشت بسیاری از مسائل در رابطه با شیعیان را کنترل و نقشه های شوم خود را عملی کند اما امام رضا(ع) با تدبیر خاص توانستند از این مکر مامون عبور کند و مدیریت کردند.
رمضانی پور بیان داشت: گرچه برای امام رضا(ع) سخت بود در غربت و دور از اهل بیت مظلومانه به شهادت رسید اما برای ما ایرانی ها مایه خیر و نجات این کشور شده است.
خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: حضور مبارک امام رضا(ع) در دوران های مختلف های چهل ساله انقلاب را نمی توانیم نادیده بگیریم عنایت ها و توجه ها ایشان در صحنه های مختلف این انقلاب دیده شده است .
وی با بیان اینکه سالانه دهها میلیون نفر عاشق به کوی مظلوم امام رضا(ع) در مشهر مشرف می شوند تصریح کرد: امام رضا زائر با معارفت می خواهد باید به حق امامت و ولایت عارف باشیم امروز برخی مشکلات و گرفتای ها که در این کشور ولایی بوجود می آید به این علت است که معرفت و اعتقاد به ولایت کم است.

,
,
,
,
,

وی افزود: برخی گوش به حرف ولایت نمی دهد و عمل نمی کند این فرد معتقد نیست هرچند ممکن است در ظاهر گفته باشد اما از نظر اعتقادی ولایت را قبول ندارد و گرفتاری ها برای مملکت عزیزمان به ویژه مشکلات سخت اقتصادی بر مردم وارد می شود.

,

رمضانی پور گفت: در اثر سوءمدیریتی که در این سالها بر کشورمان حاکم شده است حتی خود مسئولان و مدیران هم سردرگم هستند و نمی دانند که چه تدبیری را بکنند ؛بیش از هفت میلیون سکه طلای بهار آزادی را به حلقوم حرام خواران و ویژه خورها ریختند و ارز را قریب به 50 میلیارد دلار به کسانی دادند که اهلش نبود متقلب و متخلف بودند در حالیکه می بایست خرج زیر ساختهای کشورمان بشود.
وی خاطر نشان کرد: اعتقاد به ولایت آدم را شبانه روزی، انقلابی و جهادی و عاشق خدمت به مردم می کند.

,
,

رمضانی پور بیان داشت: برخی از شما مردم نفرمایید که رهبری در امور دخالت ندارند ایشان رئیس جمهور را احضار کردند شدیدترین الفاظ را به دولت و رئیس جمهور عنوان داشتند و فرمودند وزرا هر کدام نمی توانند کار کنند همین الان کنار بکشند دولت و کشور را معطل نکنند گره ندهند به برجام، مذاکرات کنید اما کارخودتان هم در داخل کشور انجام دهید.

,

امام جمعه رفسنجان گفت: رهبری ورود پیدا کردند و نماینده ویژه خودشان را به سفر روسیه فرستادند و پوتین به عنوان یک شخصیت حقوقی جدی وارد مذاکره شدند و وعده هایی خوبی را دادند ما باید جایگزین کنیم غرب وقتی جنایت می کند ما نباید معطل بمانیم ، کار باید انجام شود.
وی تصریح کرد: بیشترین دلسوزی نسبت به معیشت و اشتغال و سختی های مردم را رهبری دارند ایشان کار اجرایی نمی کنند و کار نظارتی خود را به نحو مطلوب و احسن انجام می دهند.
وی اظهار داشت: کشور را نباید معطل کرد ، با تغییراتی که رئیس جمهور در صدد هستند در کابینه جایگزین کنند و مجلس هم در این امر یاری رساند به ویژه تیم اقتصادی که این مطالبه جدی همه مردم است امید است که اتفاقات خوبی برای کشور رقم خورد، در این پنج سال ثابت کردند که کارآمد نیستند و مردم به فقر فلاکت کشاندند.

,
,
,

رمضانی پور گفت: همه باید کمک کنیم حمایت از دولت امر ضروری است تا بتواند کارهای کارآمد و توفیق خدمت به مردم بصورت شبانه روزی بیابد.

,

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به آغاز هفته آغاز اعزام حجاج به سفر معنوی حج امسال بیان داشت: اعزام نزدیک به سه هزار حاجی استان کرمان از هفته آینده آغاز خواهد شد اصل این سفر مکه و مدینه باشد سوغات از داخل کشور تهیه شود اگر زوار این دقام را انجام دعند نزدیک به 180 میلیارد تومان کمک به اقتصاد کشور می شود.
رمضانی پور بیان داشت: اقتدار کشورمان در درون احساس می کنیم امنیت را حس می کنیم اینکه دشمن به مرزهای ما نمی تواند تجاوز کند و گروه های تروریستی در بدو ورود به کشور در دام اطلاعات و نیروهای انتظامی و نظامی می افتند این نشان از اقتدار داخلی است.

,
,

وی تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی درافغانستان ، عراق ،سوریه ،لبنان، در فلسطین و یمن به جهانیان نشان داده شده است، می خواستند ایران را منزوی کنند اما ایران در جای جای جهان حرف و منطق دارد .

,

امام جمعه موقت نودژ منوجان:نقشه راه اقتصادِ با ثبات،شرط عبور از مشکلات موجود است

, امام جمعه موقت نودژ منوجان:نقشه راه اقتصادِ با ثبات،شرط عبور از مشکلات موجود است, امام جمعه موقت نودژ منوجان:نقشه راه اقتصادِ با ثبات،شرط عبور از مشکلات موجود است,

حجت الاسلام و المسلمین احمد بهبودی امام جمعه موقت بخش نودژ در خطبه های نمازجمعه گفت : نقشه راه اقتصادِ با ثبات ، شرط عبور از مشکلات موجود است

,
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب با دعوت از رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ، نکات مهمی را به دولتمردان جهت ساماندهی اوضاع کشور به‏ ویژه در حوزه اقتصادی متذکر شدند به‏ گونه‏دای‏ که برخی کارشناسان از این نکات اساسی و کلیدی به عنوان «نقشه راه اقتصادی دولت» نام بردند. در واقع رهبری معظم انقلاب از جایگاه و نقش رهبری خود به ساماندهی حرکت قوای کشور در این عرصه وارد شده‏ اند تا دشمن نتواند از التهاب‏ آفرینی در عرصه‏ های اقتصادی و اجتماعی کشور بهره‏ برداری و سوء‏استفاده کند.
,
 
,
 بهبودی تاکید کرد :در این دیدار رهبری معظم انقلاب توصیه‏ های اقتصادی فراوان دیگری از جمله «تقویت بخش خصوصی» و «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان» و «نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‏ ویژه آمریکایی‏ ها» و «جدی گرفتن سیاست‏ های اقتصاد مقاومتی» داشتند.
,
 
,
خطیب موقت جمعه نودژ با تبریک 11 ذى القعده؛ ولادت ثامن‏ الحجج على ابن موسى الرضا(ع) بیان داشت :سیره عملى و سلوک عالمانه و اخلاقى امام رضا(ع)؛ شیوه‏اى از مبارزه فرهنگى و معنوى براى گسترش معارف اسلام بود امام رضا(ع) در این مدت هرچند کوتاه امامت در هر یک از این سه دوره، به‏ مقتضاى مسؤولیت خطیر امامت، با اوضاع‏ واحوال پیچیده خلافت آن روز که خلفاى عباسى باسیاست خاصى که داشتند به نام اسلام بر مردم حکومت مى‏ کردند و باوجود نابسامانى‏ هاى زیادى که از جهات مختلف در زندگى اجتماعى مردم وجود داشت، وظایف امامت خود را در جهت ابلاغ شریعت و احکام اسلام انجام مى‏ دادند. ‏ 
,
 
,
امام جمعه موقت نودژ خاطر نشان کرد: آن حضرت در دوران امامت با عمل به آموزه‏ هاى اخلاقى دین اسلام و رفتار و سلوک معنوى خود که شایسته مقام امامت بود و مردم آن زمان تنها آن‏ را از سیره نبوى و امامان معصوم شنیده و خلاف آن‏را در رفتار حاکمان و اربابان قدرت دیده بودند، ابعاد معنوى و اخلاقى دین اسلام که در مقام امامت متجلى مى‏ شد را بار دیگر زنده کردند و در تقابل با رفتار غیردینى حاکمان قراردادند.
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه