اخبار داغ

بیانیه وزارت خارجه ترکیه بعد از دیدار با هیات آمریکایی

آنکارا: ایران همسایه و شریک مهم منطقه‌ای ما است

آنکارا: ایران همسایه و شریک مهم منطقه‌ای ما است
مقامات ترکیه در دیدار با هیأت آمریکایی، بر اهمیت ایران به عنوان یک شریک منطقه‌ای تاکید کرده و گفتند که تلاش می‌کنند این کشور را از تاثیرات منفی تحریم‌های آمریکا دور نگه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک هیأت آمریکایی که برای صحبت درباره تحریم‌های ایران به آنکارا رفته، با مقامات ترکیه دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این هیأت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.

, دیلی صاباح,

وزارت خارجه ترکیه اما با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه ایران یک همسایه و شریک منطقه‌ای مهم برای آنها است، اعلام کرد که به نظارت بر تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهند.

,

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «دستگاه‌های مرتبط در ترکیه تلاش می‌کنند تا این کشور را از تاثیرات منفی این اقدامات (تحریم‌ها) دور نگه دارند».

,

ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

,

وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

,

این در حالی است که مقامات مختلف ترکیه بارها تاکید کرده‌اند که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروزی نخواهند کرد و روابط تجاری خود با تهران را به خاطر واشنگتن برهم نمی‌زنند.

,

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه