اخبار داغ

امام جمعه شیراز:

برخی بر مسند نشستن را ارث شخصی خود می دانند/ قفس ایجاد شده در اطراف حرم دسترسی مردم را سخت کرده است

برخی بر مسند نشستن را ارث شخصی خود می دانند/ قفس ایجاد شده در اطراف حرم دسترسی مردم را سخت کرده است
امام جمعه شیراز با ابراز تاسف از اینکه برخی بر مسند نشستن را ارث شخصی خود می دانند، گفت: مسئولان شهرسازی اگر می توانند محدودیت های دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) را برطرف کنند که انجام دهند وگرنه مسئولیت های خود را به افرادی توانمند واگذار کنند تا این مسئله حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام بیست و نهم تیرماه در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت دهه کرامت، محبت اهل بیت را مزد رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان کرد و گفت: در دوست داشتن اهل بیت اسراری وجود دارد که هر که آن را در دلش نداشته باشد مسلمان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
 
,
امام جمعه شیراز با اظهار اینکه محبت اهل بیت تنها در دل پاک طینتان ریشه می دواند؛ شادی، نشاط، امیدواری و آرامش را از نتیجه های این محبت عنوان کرد و در ادامه بیان کرد: آرامش سهم دل هایی است که نسبت به اهل بیت و اولیاء الهی حب دارند.
,
 
,
وی تاکید بر اینکه خدا و اولیائش احتیاجی به ما و ابراز ارادت ما ندارند، افزود: ما با این دوست داشتن هیچ نفعی به خداوند متعال و اهل بیت نمی رسانیم و تمام فایده این محبت تنها برای خود ما است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان فارس ایجاد وحدت و تقویت هویت ملی را از مهمترین فواید این محبت عنوان کرد و گفت: از نظر سیاسی گفته می شود که ملت هایی که وحدت دارند قدرتمند هستند و همواره پیروز خواهند شد.
,
 
,
دژکام به آمار تشرف زائر و گردشگر به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه حدود 16 میلیون نفر به زیارت این آستان مقدس می آیند.
,
 
,
وی تعداد زائران در طول روز را چهل هزار نفر عنوان کرد و افزود: حرم شاهچراغ در حال حاضر در قفسی قرار دارد که دسترسی مردم برای رسیدن به این آستان را سخت و پر زمان کرده است.
,
 
,
امام جمعه شیراز تصریح کرد: لازم است مسئولان مربوطه شرایط لازم برای دسترسی راحت مردم به این مکان مطهر را فراهم کنند و اطراف حرم را که از بافت ها قدیمی و تاریخی است را احیا کنند.
,
 
,
دژکام خاطرنشان کرد: مردم قدیمی در بافت ها به سمت شمال، شرق و جنوب شیراز مهاجرت کرده اند و اکنون بیشتر ساکنان این بافت ها افراد غیربومی و مهاجران از دیگر استان ها و بعضا از اتباع غیر ایرانی هستند که این موضوع مطلوب نیست و مشکلات و تبعات بسیاری برای شهر به وجود آورده است.
,
 
,
وی درخواست خود مبنی بر ایجاد زیرساخت های لازم و فراهم کردن حداقل هایی که درخور سومین حرم اهل بیت باشد را خطاب به مجموعه مدیران استانی و کشوری مطرح کرد و افزود: لازم است بافت قدیمی و تاریخی علاوه بر حفظ و نگهداری، احیا شوند.
,
 
,
امام جمعه شیراز گفت: توقع ما از استانداری این است که بتواند همه تلاش ها را مدیریت و متمرکز کند تا نتیجه مطلوبی به دست آوریم.
,
 
,
مسئولان شهرسازی محدودیت های اطراف حرم را برطرف کنند
, مسئولان شهرسازی محدودیت های اطراف حرم را برطرف کنند,
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: همیشه تناقضی ایجاد شده که طبق آن عده ای درست شدن شرایط بافت تاریخی را منوط بر عدم دسترسی راحت برای مردم می دانند که باید بگویم این تفکر اشتباه است.
,
 
,
دژکام با طرح این سوال که مگر طراح مجموعه زندیه مهندسی از اهل فارس نبود که بخاطر آن جایزه شهرسازی را هم گرفته ایم، اظهار داشت: چگونه بدون اینکه دسترسی مردم را قطع یا سخت کنیم آن زیرگذر محور زندیه را درست کردیم و سعی در حفظ این فضای باستانی داشتیم اما نمی شود برای مجموعه آستان مقدس این امام زاده واجب التعظیم که محور اصلی استان است برنامه ریزی کنیم و طراحی مناسبی داشته باشیم؟
,
 
,
امام جمعه شیراز تصریح کرد: چرا این موضوع نادیده گرفته می شود در حالیکه اگر موانع دسترسی به این مکان برطرف شود جمعیت زائران به 30 الی 40 میلون زارئر ارتقا پیدا خواهد کرد و منافع آن نیز برای خود شهر است و اقتصاد مردم را بهبود می بخشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه چگونه شهرسازی در 250 سال گذشته توانسته محدودیت های دسترسی به مکان های تاریخی در شهر را از بین ببرد اما امروزه شورای عالی شهرسازی قادر به انجام این امر نیست، افزود: ما از مسئولان شهرسازی توقع داریم که در این موضوع بکوشند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان فارس با ابراز تاسف از اینکه برخی بر مسند نشستن را ارث شخصی خود می دانند، گفت: مسئولان شهرسازی اگر می توانند محدودیت های دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) را برطرف کنند که انجام دهند وگرنه مسئولیت های خود را به افرادی توانمند واگذار کنند تا این مسئله حل شود.
,
 
,
دژکام با تاکید بر اینکه رفع محدودیت های فعلی در اطراف حرم های مطهر می تواند رشد اقتصاد گردشگری شهر را افزایش دهد، تصریح کرد: گفته می شود که سالی 150 هزار گردشگر به شیراز می آید و منافعی چون اشتغال زایی به همراه خود دارد؛ این خوب است و امیدواریم روزافزون باشد اما در حال حاضر می بینیم که حرم مطهر 16 میلیون زائر دارد و با یک نسبت سنجی می توانیم اختلاف چشمگیر این آمار را متوجه شویم.
,
 
,
وی افزود: مردم اگر نانی به دست می آورند از برکت این امامزاده ها است چرا که حضور میلیونی زائران منفعت اقتصادی برای شهر دارد که نباید آن را نادیده گرفت و باید توجه داشت که نباید به اشتباه این برکات را به پای آن 150 هزار گردشگر گذاشت.
,
 
,
شیراز باید مرکز تولید اندیشه و ترویج تفکر انقلابی و دینی باشد/ دولتمردان صریح و واضح تکلیف ملت را در معاهده برجام روشن کنند
, شیراز باید مرکز تولید اندیشه و ترویج تفکر انقلابی و دینی باشد/ دولتمردان صریح و واضح تکلیف ملت را در معاهده برجام روشن کنند,
امام جمعه شیراز به ظرفیت های موجود از جمله حوزه های علمیه و دانشگاه هایی که در اطراف این حرم وجود دارد اشاره و بیان کرد: شهر فرهنگی و بین المللی شیراز و این آستان مقدس باید مرکز تولید اندیشه و ترویج تفکر انقلابی و دینی باشد و ظرفیت هایش تقویت شود.
,
 
,
دژکام در ادامه با اعلام اینکه متاسفانه تاکنون برای این قضیه کاری نکرده ایم، اظهار داشت: توقع مردم از اهل علم است لذا این جهت دهی را باید اساتید دانشگاه ها و حوزه ها طراحی کنند.
,
 
,
وی در خطبه دوم به معاهده برجام و نتایج آن اشاره کرد و گفت: اکنون سه سال از عمر این مذاکره و تعهد می گذرد که تکلیفش از دید آمریکا معلوم شده اما درواقع معلوم نیست سر و ته آن چیست و آیا به نتیجه می رسیم یا نه؟
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: توقع ما از مجموعه مدیران سیاسی کشور این است که اگر می بینند شرایط مذاکرات آشکار است و اروپا نمی خواهد مردانگی کند و پای حرفش بایستد خیلی صریح و واضح تکلیف ملت را روشن کنند و به جای اینکه به حمایت سایر کشورها دلخوش باشیم به تمام یافته ها و داشته های خود متکی باشیم که این ملت با عظمت، با فرهنگ و با ایمان می تواند مشکل کشور خود را حل کند و برای تمام ملت های مظلوم نیز الگوی قابل توجه باشد.
,
 
,
امام جمعه شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ارائه نقشه راه اقتصاد باثبات، تصریح کرد: اقتصاد ما باید مقاوم باشد و برای محقق شدن این موضوع لازم است دولت برنامه و راهکار مناسب و مشخصی ارائه دهد.
,
 
,
دژکام گفت: اگر در این زمینه ضعیف هستند و راهکاری ندارند که تقویتش کنند نه اینکه آزمون و خطا کنیم و بعد از مدتی بگوییم تجربه کردیم و نتیجه نداد!
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه این نوع رفتارهایی که در مدیریت بحث ارز شد برای همه سوال انگیز و نگران کننده بود، اظهار داشت: مردم به دلیل اینکه کشور و انقلاب را می خواهند تحمل می کنند اما این بدان معنا نیست که مدیران و مسئولان بی توجه باشند.
,
 
,

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه گاهی در این فضاهای ملتهب جریان های سیاسی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، تصریح کرد: وضع کنونی ما این اقتضاء را ندارد؛ هیچ شخصی نباید به صورت جریانی به این مسائل نگاه کند، همه باید به این فکر باشیم که این مشکلی که ناشی از ضعف مدیریت از داخل و فشارهای دشمنان خارجی از بیرون است را با هم فکری، همکاری و همدلی حل کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه