اخبار داغ

قنیطره در آستانه پاکسازی از تروریسم

قنیطره در آستانه پاکسازی از تروریسم
گروه‌های معارض مسلح با میانجیگری روسیه وارد روند آشتی با دمشق شده و با آن به توافق‌هایی دست یافته‌اند؛ فرآیندی که باعث شده است استان قنیطره در آستانه آزادسازی کامل از اشغال تروریسم قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روسیا الیوم، ارتش سوریه در آستانه بازپس‌گیری کنترل مناطق مجاور بلندی‌های جولان اشغالی، و آزادسازی استان قنیطره از اشغال عناصر مسلح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«همام دیبات» استاندار قنیطره اعلام کرد، در نتیجه عملیات نظامی موفقیت‌آمیز ارتش در جنوب غربی کشور، انتظار می‌رود عملیات خارج کردن جنگجویان معارض از قنیطره، امروز- جمعه- انجام شود.

,

معارضان مسلح در قنیطره، روز گذشته موافقت کردند اوضاع آنها از سوی ارتش ساماندهی شود یا این‌که به استان ادلب، که بخش اعظمی از آن در اشغال «جبهه النصره»- شاخه القاعده در سوریه- منتقل شوند.

,

دیبات گفت:‌ «ما آماده تامین امنیت عملیات انتقال عناصر مسلح از این منطقه هستیم و در صورتی‌که امور طبق برنامه پیش رود بلافاصله خدمات لازم از جمله آب و برق را در اختیار عناصر باقی‌مانده خواهیم گذاشت.»

,

استاندار قنیطره با اشاره به این‌که دولت 45 اتوبوس را برای انتقال شورشیان تخصیص داده است، خاطرنشان کرد تاکنون آمار دقیق عناصری که قصد خروج دارند، مشخص نشده است.

,

تلویزیون سوریه گزارش داد که عصر پنجشنبه 10 دستگاه اتوبوس وارد یکی از روستاهای قنیطره برای خارج کردن شورشیان شده‌اند که ترجیح داده‌اند به جای ساماندهی وضعیشان از سوی دولت، به مناطق تحت سیطره معارضان در شمال بروند.

,

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) نیز گزارش داد که از ساعاتی پیش روند آماده‌سازی اتوبوس‌ها در روستای «ام باطنه» برای خارج کردن تروریست‌ها و خانواده‌های‌شان به شمال سوریه، آغاز شده است.

,

به گزارش سانا، تمام شورشیان در روستاهای حومه قنیطره که تمایلی به ساماندهی اوضاعشان از سوی ارتش نداشته‌اند در روستای ام باطنه گرد آوری شده‌اند و قرار است به زودی در قالب یک کاروانی به سمت روستای «نبع الصخر» و سپس شمال سوریه حرکت کنند.

,

بر این اساس، نیروهای ارتش سوریه صبح امروز وارد روستاهای «عین التینه» و «قرقس» در حومه قنیطره شده‌اند.

,

پایگاه خبری «العهد» گزارش کرد که ارتش سوریه کنترل روستاهای ام باطنه، «نبع الصخر»، «مربعات»، «رسم الخوالد»، «المطیحات» و «ممتنه» در حومه قنیطره را به دست گرفته است.

,

از سوی دیگر، در حالی‌که منابع میدانی از پیشروی ارتش در بیش از 90 درصد استان درعا خبر می‌دهند ساکنان شهرک «دیر البخیت» در حومه شمال غربی این استان راهپیمایی برای اعلام حمایت از پیروزی‌های نیروهای دولتی سوریه در جنگ علیه تروریسم برگزار کرده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه