اخبار داغ

به مناسبت زادروز ارنست میلر همینگوی؛

به عنوان یک نویسنده هیچ‌گاه نباید قضاوت کنید، بلکه باید درک کنید

به عنوان یک نویسنده هیچ‌گاه نباید قضاوت کنید، بلکه باید درک کنید
ارنست میلر همینگوی زاده 21 ژوئیه، از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باقرشهر نیوز؛ ارنِست میلر هِمینگوی (زاده ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ درگذشت ۲ ژوئیه ۱۹۶۱) از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  باقرشهر نیوز,

آثار ارنست همینگوی به شرح زیر می باشد: 1- مردان بی زن 2- زندگی خوش و کوتاه فرانسیس مکومبر 3- برف های کلیمانجارو 4- فیستا 5- وداع با اسلحه 6- داشتن و نداشتن 7- برای که زنگ ها به صدا در می آید 8- آنسوی رودخانه و میان درختان 9- جزایری در جویبار 10- سیلاب های بهاری 11- مرگ پس از نیمروز 12 – تپه های سبز آفریقا 13- جشن ناپایدار 14- ستون پنجم 15- آدم کش ها 16- خورشید همچنان میدمد 17 – پیرمرد و دریا 18- در زمان ما 19- پرنده چیزی نمی برد 20- کلبه سرخپوستان 21- مردم در جنگ 22- سه داستان و ده شعر همینگوی در سال 1952 کتاب پیر مرد و دریا را نوشت و این سال برای ارنست سال خوشی بود.

,

در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۴ جایزه ی نوبل ادبیات به ارنست همینگوی به خاطر همه کارهایش و کتاب معروفش پیرمرد و دریا اهدا شد. داستان پیرمرد و دریا از این جا شروع می شود که یک پیرمرد صید کننده ی ماهی به بدشانسی بر میخورد و هر روز که به صید ماهی می رود دست خالی بر میگرد در حالی که بقیه صیادان ماهی صید میکردند و کم کم پسرکی که با پیرمرد همراه بوده است پدر و مادرش او را از پیرمرو جدا میکنند به خاطر بدشانسی پیرمرد که ماهی صید نمی کند و در کنار صیاد دیگر مشغول به کار میشود.

,

نکته قابل توجه داستان این است که پیرمرد هیچ وقت از کار خودش ناامید نمی شود و هر روز به صید ادامه میدهد هر چند که دست خالی برمیگشت و… کتاب های همینگوی به اندازه ی افسانه خودش شاید ماندنی نباشد، اما آن ها با دقتی بیش از آن‌ که ما بتوانیم از چنین زندگی پر مشغله ‌ای انتظار داشته باشیم، نوشته شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه