اخبار داغ

آخرین آمار فوتی و مبتلایان تب کریمه کنگو

آخرین آمار فوتی و مبتلایان تب کریمه کنگو
یک مقام مسئول گفت: براساس آخرین آمار تاکنون ۵۰ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم امیری معاون دفتر بهداشت وتشخیص بیماری‌های سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار تاکنون ۵۰ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته، روند بیماری تا پایان سال ادامه خواهد داشت، به همین دلیل انتظار می‌رود تعداد افراد مبتلا به بیماری از ۱۵۸ نفر بالاتر نرود.

,

به گفته امیری، امسال روند شیوع بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به علت توجه افراد به توصیه‌های سازمان دامپزشکیکاهش چشمگیری داشته است.

,

این مقام مسئول از گزارش بیماری در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری خبر داد.

,

وی با بیان اینکه تاکنون در استان تهران گزارشی از شیوع بیماری نداشتیم، افزود: با توجه به کاهش تعداد دامداری در استان تهران، تاکنون موردی در این زمینه گزارش نشده است.

,

امیری در پایان در توصیه‌ای به خانوار‌ها تصریح کرد: از افراد تقاضا داریم که از کشتار غیرمجاز دام در منازل خود اجتناب کنند چرا که ممکن است کنه‌های بدن دام وارد منازل شود و یا ویروس در خون دام وجود داشته باشد.

,

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه