اخبار داغ

مطالبات کامیونداران روی ریل تحقق/ خواب آشفته معاندان برای اعتراضات صنفی تعبیر نخواهد شد!

مطالبات کامیونداران روی ریل تحقق/ خواب آشفته معاندان برای اعتراضات صنفی تعبیر نخواهد شد!
طی 2 ماه گذشته کامیونداران نسبت به برخی از مشکلات اعتراض هایی داشتند که رفع مشکلات آنها در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک در خرداد ماه امسال بود که جمعی از رانندگان کامیون در راستای افزایش نرخ بیمه، افزایش قیمت لوازم و قطعات، لاستیک، قیمت بار دست به اعتراض زدند، این رانندگان مطالبات خود را با دست کشیدن از کار اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

کامیونداران در این اعتراض ها بنرهایی را جلوی کامیون نصب کرده بودند که خواستند از همان ابتدا به معاندان و دشمنان بگویند هدفشان سیاسی نیست بلکه خواستار رسیدگی به مشکلات هستند تا صدای اعتراض آنها شنیده شود و برای این همه مشکلات فکری شود.

,

 

,

گرچه در این مدت دشمنان و معاندان منتظر هستند تا از یک اعتراض صنفی سواستفاده کنند و با هوچی گری نشان دهند که مشکلات تا به کجا کشیده شده اما کامیونداران از همان ابتدا فقط و فقط حرفشان رسیدگی به مشکلات بود و پشت این اعتراضات هیچ برنامه دیگری وجود نداشت.

,

 

,

در خرداد ماه در اکثر شهرهای کشور بسیاری از کامیونداران دست از کار کشیدند و سبب شد تا جلسات برگزار و برای رفع موانع و مشکلات آنها برنامه ریزی شود.

,

 

,

البته در این میان رسانه های بیگانه با بزرگنمایی و سیاسی کاری خواستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند اما رانندگان کامیون بر دل آنها حسرت گذاشته و اجازه ندادند این خواب آشفته آنها تعبیر شود.

,

 

,

کامیون داران  

, کامیون داران,

 

,

اما حالا بعد از گذشت حدود 50 روز از این اعتراضات بخشی از مطابلات در همان روزهای اول محقق شد و مابقی مطالبات هم در حال بررسی است که در این راستا با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مصاحبه ای انجام شده است.

,

 

,

نصیرزاده؛رئیس انجمن رانندگان لرستان در گفت و گوی اختصاصی با سفیرافلاک در رابطه با حل مشکلات کامیونداران گفت:طی دوماه 67 جلسه با مدیران و وزرا در سطح کشور برای رسیدگی به مطالبات رانندگان برگزار شد که بحمد الله اثربخش بوده است.

, سفیرافلاک,

 

,

 وی با تإکید براین که خواسته های رانندگان در دست اقدام است خاطرنشان کرد:حل شدن بیمه تکمیلی رانندگان،افزایش بیمه رانندگان بازنشسته از یک میلیون و 100 هزار به یک میلیون و 800 هزار، و برطرف شدن مشکل سوخت و کرایه حمل بار از جمله مواردی است که پیگیری و تصویب شده است.

,

 

,

 نصیرزاده  گفت: برای مثال اگر قبلاً نرخ کرایه رفت و آمد تهران به خرم آباد 500 هزار بوده الان به یک میلیون و 100 هزار رسیده است بنابراین اگرچه کرایه را 20 درصد افزایش دادیم ،اما باید گفت در اصل کرایه 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

,

 

,

 وی تصریح کرد: قبلا شاید کامیون داران استان های همجوار نصف کرایه شامل حالشان می شد اما در حال حاضر کل کرایه برای راننده اعمال می شود.

,

 

,

 رئیس انجمن رانندگان لرستان اذعان داشت: افزایش یک درصدی پایانه بارتوسط دولت که مربوط به قبل بوده است از صاحب کالا گرفته شده و روی کرایه حساب می شود؛و درمراکزی که پایانه بار دارد ودولت سرمایه گذاری کرده است و شرکت های حمل و نقل همان 8درصد است.

,

 

,

 وی دراین خصوص  افزود: بیرون از پایانه بار، شرکت های دیگر تا 10 درصد آزاد شده است که دراستان ما چه در بیرون از پایانه و در داخل همان 8 درصد است.

,

 

,

مطالبات کامیون داران

, مطالبات کامیون داران,

 

,

نصیرزاده بیان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی قول داده شده است ظرف یک هفته استارت خروجی بارها در گمرگات بندرعباس زده شود تااجناس یدکی با قیمت ارزانی به دست کامیونداران برسد.

,

 

,

 وی اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده رانندگان می گویم که مشکل کامیون داران حل شده است حال مدیران قبلی ممکن است کار نکرده اند و این پروسه اندکی زمان ببرد  اما دراین 50 روز و پیگیری 23 مورد  مطالبات رانندگان به صورت فشرده، به 12 مورد جامعه عمل پوشانده شده است  و11 مورد دیگر ظرف یک،دو ماه آینده فرآیندش انجام می شود و حل می شود.

,

 

,

رئیس انجمن رانندگان لرستان با اشاره به تلاش منافقین و برخی معاندین داخلی  برای ضربه زدن به کشور از راه های مختلف همچون احتکار و کشاندن مطالبات مردمی به سمت اغتشاش گفت: هیچ کدام از صنوف با کار اعتصاب موافق نیستند بلکه مخالف اند  و انجمن نیز پشت سر رانندگانی که به دنبال اعتصاب هستند نبوده و حامی اعتصاب رانندگان نیست،بلکه مطالبات از راه قانونی قابل پیگیری و حل شدن است.  

,

 

,

"امین گودرزی" رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای  در همین خصوص گفت: بخشی از مطالبات کامیونداران از همان ابتدا در دستور کار گرفت و محقق شد و بخشی دیگر از مطالبات در سطح ملی بوده و زمان تحقق آنها کمی زمانبر است.

,

 

,

وی اضافه کرد: حواله های لاستیک به زودی برای رانندگان کامیون صادر می شود و قیمت آنها به قیمت درب کارخانه است و هدف این است که رانندگان به قیمت کمتری بتوانند لاستیک مورد نیاز را تهیه کنند.

,

 

,

 

, ,

 

,

گودرزی اظهار داشت: از امروز شنبه رانندگان کامیون می توانند با مراجعه به سایتی که به آنها اعلام شده برای بیمه تکمیلی اقدام کنند که این امر یکی از مطالبات آنها بود.

,

 

,

به گفته وی در شهرستان بروجرد 4000 کامیون فعال هستند که همه رانندگان آنها تحت پوشش بیمه بوده و یک سوم رانندگان کل استان در شهرستان بروجرد وجود دارد و بروجرد در اعتراضات خرداد ماه گذشته جزء اولین شهرستان هایی بود که پس از صحبت کردن با رانندگان به کار خود ادامه دادند و بارگیری را مجددا انجام دادند.

,

 

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد تصریح کرد: متاسفانه شرکت های حمل و نقل در این میان تخلفاتی را مرتکب شدند که بعد از اعتراضات مورد رسیدگی قرار گرفتند و این شرکت ها کرایه واقعی را به رانندگان نمی دادند که در این راستا یک شرکت حمل و نقل در بروجرد پلمپ شد و سه شرکت دیگر که در این راستا تخلفاتی را مرتکب شده بودند طی این روزها پلمپ خواهند شد.

,

 

,

محمود علی زنگیوند رئیس انجمن صنفی رانندگان و کامیون داران شهرستان دلفان در گفت وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: خوشبختانه اخیرا هزینه حمل و نقل های دولتی ۲۰ درصد افزایش داشته است که مورد رضایت کامیون دارها می باشد اما کرایه حمل بارهای آزاد همچنان با همان نرخ قبلی محاسبه می شود.

, سفیر افلاک,

 

,

مطالبات کامیون داران0

, مطالبات کامیون داران0,

 

,

وی افزود: دولت می تواند با چند اقدام ساده رضایت تمامی کامیون داران را جلب کند؛ برای مثال در روزهای اخیر با چندین باربری متخلف برخورد شده که ادامه این روند می تواند مانع‌ خیلی از مشکلات شود. دریافت های نامتعارف موجب شده است رقابت منفی بین رانندگان کامیون اتفاق بیفتد و آنها برای اینکه باربری ها، بار را در اختیار آنها قرار دهند، کمیسیون بیشتری پرداخت کنند.  

,

 

,

 وی با اشاره به اینکه شهرستان دلفان تنها یک باربری دارد،خاطر نشان کرد: متاسفانه هم اکنون شرایط ایجاد باربری بسیار سخت می باشد اما میتوان با حذف پیچ و تاب های اداری و صدور مجوز باربری و ایجاد رقابت این مشکل را حل کرد.

,

 

,

 زنگیوند هم‌چنین از دلالی قطعه فروشان هم‌صحبت کرد و در این‌باره گفت: در حال حاضر تعدادی افراد سودجو اقدام به احتکار قطعات مورد نیاز کامیون ها کرده‌اند. "کامیون من نیازمند تعمیرات اساسی است، اما به مغازه لوازم‌یدکی که مراجعه می‌کنم می‌گویند قطعه نداریم، زمانی که زیاد اصرار می‌کنم می‌گویند پس اجازه بدهید با تهران تماس بگیریم ببینیم امروز این قطعه را باید به چه قیمتی به شما بفروشیم؛ وقتی علت را جویا می‌شویم، می‌گویند امروز قیمت دلار فرق کرده است." مطمئنا دولت با نظارت خود بر مراکز فروش این قطعات می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

,

 

,

رئیس انجمن صنفی رانندگان و کامیون داران شهرستان دلفان در پایان تصریح کرد: بنده به نمایندگی بیش از ۲۰۰ کامیون دار دلفانی اعلام می کنم که تحصن به هیچ عنوان مورد تایید ما نمی باشد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی کشور این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی معیشتی و اقتصادی فروانی برای مردم خواهد شد و هیچ کامیون داری بدنبال تحت فشار قرار دادن مردم نیست.این مشکلات فقط باید از طریق مسیر های قانونی مطالبه گری حل شود و دولت هم باید حل مشکلات کامیون داران را وظیفه خود بداند. 

,

 

,

مطالبات کامیون داران2

, مطالبات کامیون داران2,

 

,

نصیری رئیس انجمن صنفی رانندگان الیگودرز در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: بسیاری از رانندگان همواره از راه قانونی بدبنال تحقق مطالبات خود بوده اند و مهمترین مطالبه آنها که افزایش میزان کرایه است تحقق یافته واز اول مردادماه امسال 20درصد به نرخ کرایه آنها افزوده خواهد شد.

, سفیرافلاک,

 

,

وی ادامه داد: یکی از مطالبات سالن اعلام بارکه با پیگری مسئولین شهرستان وانجمن صنفی رنندگان این خواسته نیز در دست اقدام است.

,

 

,

رئیس انجمن صنفی رانندگان الیگودرز  با بیان این که متاسفانه برخی رانندگان پاتوقی از قانون تبعیت نکرده و سیستم اعلام بار را نادیده می گیرند و برخی کارخانه داران  نیز از آنها حمایت می کنند،گفت: برای حل این مشکل با کنترل مسیرهای خروجی این مشکل توسط انجمن صنفی شرکتها و رانندگان  برطرف می شود.

,

 

,

به گفته وی همیشه اعضای شورای تامین شهرستان الیگودرز حمایتهای لازم را انجام داده اند و تقاضا داریم مجوز لازم برای برخورد با این رانندگان متخلف را صادر نماید و همچنین برخی تعاونی ها با سیستم اعلام بار همکاری ندارند.

,

 

,

نصیری اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد بدنبال سوء استفاده از مطالبات حقیقی رانندگان هستند و قصد دارند با حاشیه سازی به اهداف شوم خود برسند ما رانندگان مطالبات خود را قانونی انجام می دهیم و نیازی به تجمع ویا اعتصاب نیست.     

,

 

,

می طلبد متولیان و مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات کامیوندارن اقدامات اساسی انجام دهند تا هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه