اخبار داغ

کارشناسان و نمایندگان مجلس مطرح کردند؛

پذیرش FATF یعنی از بین بردن نقاط قوت و قرار گرفتن مسائل مالی و اقتصادی کشور در اختیار غربی‌ها/ FATF معاهده مثل برجام است

پذیرش FATF یعنی از بین بردن نقاط قوت و قرار گرفتن مسائل مالی و اقتصادی کشور در اختیار غربی‌ها/  FATF معاهده مثل برجام است
پذیرش FATF باعث می‌شود غربی‌ها بر تمام مسائل و حتی جزئی‌ترین مسائل کشور از جمله هسته ای، مالی و بانکی اطلاع پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، FATF کارگروهی است که مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم مهم‌ترین وظایف آن است. این گروه با نظارت بر سیستم بانکی کشور می‌تواند تمام مبادلات بانکی را رصد کرده و از همین‌رو مشکلات زیادی برای برخی از نهادهای داخلی کشور اعم از نهادهای نظامی و غیرنظامی به وجود آورد. نکته قابل توجه این‌جاست که برخی از نهادهای نظامی ایران مانند سپاه، ارتش و نیروی قدس از دیدگاه این گروه جزو گروه‌های تروریستی دنیا بوده و از همین‌رو مبادلات مالی بانک‌های کشور با این گروه‌ها قطعا غیرممکن خواهد بود. با پذیرش حضور در این گروه، مجبور به اجرای خواسته‌های آن‌ها هستیم؛ به عبارت دیگر با پذیرش FATF باعث انتقال اطلاعات مالی کشور به دشمنان و سوءاستفاده دشمنان از آن اطلاعات علیه خود ما و حتی خودتحریمی می‌شویم چراکه آن‌ها، ایران را تروریست می‌دانند و نباید با تروریست کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، , FATF,  کارگروهی است که مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم مهم‌ترین وظایف آن است. این گروه با نظارت بر سیستم بانکی کشور می‌تواند تمام مبادلات بانکی را رصد کرده و از همین‌رو مشکلات زیادی برای برخی از نهادهای داخلی کشور اعم از نهادهای نظامی و غیرنظامی به وجود آورد. نکته قابل توجه این‌جاست که برخی از نهادهای نظامی ایران مانند سپاه، ارتش و نیروی قدس از دیدگاه این گروه جزو گروه‌های تروریستی دنیا بوده و از همین‌رو مبادلات مالی بانک‌های کشور با این گروه‌ها قطعا غیرممکن خواهد بود. با پذیرش حضور در این گروه، مجبور به اجرای خواسته‌های آن‌ها هستیم؛ به عبارت دیگر با پذیرش , FATF,  باعث انتقال اطلاعات مالی کشور به دشمنان و سوءاستفاده دشمنان از آن اطلاعات علیه خود ما و حتی خودتحریمی می‌شویم چراکه آن‌ها، ایران را تروریست می‌دانند و نباید با تروریست کار کرد.,

 

,

خودمان مستقل از قدرت‌ها درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کنیم

, خودمان مستقل از قدرت‌ها درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کنیم, خودمان مستقل از قدرت‌ها درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کنیم,

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی که 30 خردادماه 1397 برگزار شد، در زمینه معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی فرمودند: این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت‌وپز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آن‌ها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً 150 کشور پذیرفته‌اند شما چطور آن را رد می کنید؟

, دیدار رئیس و نمایندگان,

 

,

ایشان در تبیین راه صحیح برخورد با این‌گونه کنوانسیون‌ها افزودند: همان‌گونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل  مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

,

 

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.

,

 

,

مردم کوچه و بازار خطرات FATF را فهمیدند اما آقای سیاستمدار متوجه نیست

, مردم کوچه و بازار خطرات FATF را فهمیدند اما آقای سیاستمدار متوجه نیست, مردم کوچه و بازار خطرات , FATF, FATF,  را فهمیدند اما آقای سیاستمدار متوجه نیست,

آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند 28 خردادماه 1397 در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مطالبی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود که برخی از سیاسیون خواسته دشمن را امضا می‌کنند. مردم کوچه و بازار اعتراض می‌کنند یعنی مردم می‌فهمند و آقای سیاست‌مدار نمی‌فهمد.

,

 

,

وی با بیان این‌که تروریست کلمه مشکوکی است که تجربه میدانی کاملا نشان داده است، تصریح کرد: وقتی 17 هزار از مردم را یک عده منافق ترور و از کشور فرار می‌کنند این‌ها از آمریکا، انگلیس و صهیونیست پشتیبانی می‌شوند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که مستکبرین تروریست را به دو نوع تروریسم خوب و بد تقسیم می‌کنند، افزود: هر کس در چهارچوب منویات انگلیس، آمریکا و صهیونیست باشد تروریست خوب است و هر کس در مقابل مستکبران باشد و در کشور خود از ناموس و استقلال خود طبق حکم اسلامی و حقوق بین‌الملل دفاع کند تروریست بد است.

,

 

,

نتیجه برجام چه بود که حالا به FATF بپیوندیم؟

, نتیجه برجام چه بود که حالا به FATF بپیوندیم؟, نتیجه برجام چه بود که حالا به , FATF, FATF,  بپیوندیم؟,

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی 6 مهرماه 1395 در نشست علنی مجلس پس از اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی درباره FATF اظهار کرد: ورود به عرصه‌های بین‌المللی باعث رشد کشور می‌شود اما از جهتی باید اقتدار مملکت که امری عقلایی است در نظر گرفته شود.

, در نشست علنی مجلس, FATF,

 

,

وی افزود: نگرانی دلسوزان نظام درباره FATF به خاطر دشمنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است. گروه ویژه اقدام مالی بیشترین ضربات را به کشور ما زده‌ است که به عنوان نمونه قطعنامه‌های سازمان ملل براساس این گروه بوده است.

, FATF,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران علمدار مبارزه با پولشویی است، اظهار کرد: نظام بیشترین شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر داده است. ما هنوز با این گروه به تعریف مشترکی درباره مبارزه با پولشویی نرسیده‌ایم.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: تعهد سیاسی جزو وظایف قانونی دولتمردان است آیا سناریوی این گروه در شورای عالی امنیت ملی نوشته شده است؟ آیا پس از حضور در توافق FATF شکوفایی برای اقتصاد مملکت رخ می‌دهد؟

, FATF,

 

,

وی تأکید کرد: در شرایطی که برجام اجرایی نشده است، چه ضرورتی دارد به این گروه بپیوندیم؟ البته باید گفت تا زمانی که FATF مسیر انقلابی نظام را تعضیف نکند، خوب است اما در صورتی ضربه زدن به نظام نباید این توافق اجرا شود.

, FATF,

 

,

ورود به اِف‌اِی‌تی‌اِف به مصلحت کشور نیست/ با این توافق غربی‌ها از جزئی‌ترین مسائل مالی ما اطلاع پیدا می‌کنند

, ورود به اِف‌اِی‌تی‌اِف به مصلحت کشور نیست/ با این توافق غربی‌ها از جزئی‌ترین مسائل مالی ما اطلاع پیدا می‌کنند, ورود به اِف‌اِی‌تی‌اِف به مصلحت کشور نیست/ با این توافق غربی‌ها از جزئی‌ترین مسائل مالی ما اطلاع پیدا می‌کنند,

همچنین فلاحتی، 17 تیرماه 1397 در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: در همان زمانی که FATF در مجلس مطرح شد این موضوع جزو مذاکرات مجلس قرار گرفت که اصلا لزومی به ورود به معاهدات بین المللی مانند FATF نیست و خود این برمی‌گشت به مسائل برجام یعنی یکی از بسترهای وقوع برجام، FATF بود اگر چنانچه طرف های اروپایی و مخصوصا آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کردند بر اساس قرارداد برجام باید یکسری تسهیلاتی فراهم می‌شد که کارهای بعدی رو به راه شود.

, در گفت‌وگو با خاورستان،, FATF, FATF, FATF,

 

,

وی ادامه داد: اما امروز که متاسفانه با زورگویی ترامپ از برجام خیری نمانده است و اروپا هم سست وارد قضایا شده و کشور را معطل جلسات و معاهدات سطح پایین خود می‌کند قطعا ورود به عرصه این‌گونه لوایح که دولت به مجلس ارائه داده است به مصلحت کشور نیست؛ بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس نیز در همه گروه های سیاسی کسی مانده باشد که امروز صحبت ازFATF  کند و عملا از صحنه مجلس این لایحه باید خارج شود.

, FATF,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اینگونه معاهدات شکل بگیرد منافع عمومی را به خطر انداخته است و هر گونه قرارداد حقوقی و پیمان بین المللی که باعث شود در آن طرف مقابل هیچ تعهدی نداشته باشد، طرد می‌شود. از طرفی نیز متاسفانه رویکرد غلطی در روابط بین الملل ما ایجاد خواهد شد و کشور به سمتی به پیش خواهد رفت که هر گونه شفاف‌سازی اقتصادی، مالی و ارتباطات بانکی برای طرف‌های اروپایی از طرف ایران مقدور شده و آن‌ها می‌توانند بر تمام مسائل و حتی جزئی‌ترین مسائل کشور از جمله هسته ای، مالی و بانکی اطلاع پیدا کنند.

,

 

,

اطمینانی به توافقاتی که تنظیم‌کنندگان کرسنت آن را پیاده کرده‌اند ندارم/ FATF فاجعه‌آمیز است

, اطمینانی به توافقاتی که تنظیم‌کنندگان کرسنت آن را پیاده کرده‌اند ندارم/ FATF فاجعه‌آمیز است, اطمینانی به توافقاتی که تنظیم‌کنندگان کرسنت آن را پیاده کرده‌اند ندارم/ , FATF, FATF,  فاجعه‌آمیز است,

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس عالی امور راهبردی 16 شهریورماه 1395 در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: دولت قول داده بود با برجام همه تحریم‌های بانکی و غیربانکی در روز اجرای برجام برطرف شود اما نه‌تنها آن تحریم‌ها برداشته نشده بلکه دولت خودش به تحریم‌کنندگان علیه ایران پیوسته و این یک فاجعه است.

, در گفت‌وگو با خاورستان،,

 

,

وی افزود: دولت تعهداتی را می‌پذیرد که ایران را بعد از پایان این دولت نیز تا سال‌های طولانی گرفتار می‌کند و این مسئله را در رابطه با برجام، قراردادهای نفتی و FATF می‌بینیم.

, FATF,

 

,

کارشناس عالی امور راهبردی تصریح کرد: من به توافقاتی که تنظیم‌کنندگان کرسنت آن را پیشنهاد کنند، هیچ اطمینانی ندارم و به شدّت نگرانم نکاتی در این متن‌ها گنجانده شود که اگر دقت نشود می‌تواند برای ملت ما بسیار خطرناک باشد و خسارت‌های جبران ناپذیری به بار بیاورد.

,

 

,

با پذیرفتن FATF با دست خودمان نقاط قوتمان را از بین می‌بریم/ تمامی تراکنش‌های بانکی و اقتصادی کشور به صورت شفاف در اختیار آمریکا و اروپا قرار می‌گیرد

, با پذیرفتن FATF با دست خودمان نقاط قوتمان را از بین می‌بریم/ تمامی تراکنش‌های بانکی و اقتصادی کشور به صورت شفاف در اختیار آمریکا و اروپا قرار می‌گیرد, با پذیرفتن , FATF, FATF,  با دست خودمان نقاط قوتمان را از بین می‌بریم/ تمامی تراکنش‌های بانکی و اقتصادی کشور به صورت شفاف در اختیار آمریکا و اروپا قرار می‌گیرد,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی گفت: FATF گروهی مالی در دنیاست، که جنبه استعماری داشته و هدف اصلی آن نیز سلطه بر کل دنیا است.

, گفت‌وگویی, FATF,

 

,

وی افزود: از جمله اشکالاتی که در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریست وجود دارد، این است که تعریف درستی از تروریست مطرح نشده و آن‌ها تعیین می‌کنند، که چه گروه‌هایی تروریست به شمار می‌آیند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ممکن است شرایطی پیش آید، که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت، حزب‌الله لبنان و حماس را نیز تروریست بنامند، زیرا غربی‌ها دنبال تروریست واقعی نبوده و اغلب منافع خود را مورد توجه قرار می‌دهند.

,

 

,

عبادی تصریح کرد: با پذیرفتن این لایحه با دست خودمان نقاط قوتمان را از بین می‌بریم، زیرا جبهه مقاومت از نظر جایگاه، برای ما بسیار مهم بوده و اقتدار نظام را در پی داشته و قدرت چانه‌زنی ایران اسلامی را در برابر دنیا بالا برده است.  

,

 

,

وی گفت: با پیوستن ایران به FATF تمامی تراکنش‌های بانکی و اقتصادی کشور به صورت شفاف در اختیار آمریکا و دیگر کشورهای عضو قرار داده خواهد شد. این دسترسی برای کشورهای سلطه‌گر دنیا که اهدافشان نیز مشخص است، آسیب فراوانی برای ما به بار خواهد آورد.

, FATF,

 

,

FATF مثل همان برجام است/ افراد عضو FATF تأمین کننده داعش هستند

, FATF مثل همان برجام است/ افراد عضو FATF تأمین کننده داعش هستند, FATF, FATF,  مثل همان برجام است/ افراد عضو , FATF, FATF,  تأمین کننده داعش هستند,

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی 20 تیرماه 1395 در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: FATF مانند برجام، قصد محدودیت و زمین‌گیرکردن ایران را دارد.

, در گفت‌وگو با خاورستان،, FATF,

 

,

وی با بیان این‌که کشورهایی که این قرارداد را امضا کرده‌اند انواع کارها را انجام می‌دهند اما کسی جلودارشان نیست اظهارکرد: مثلا داعش برای همه به عنوان تروریست شناخته شده و کسی نمی‌تواند این موضوع را نقض کند و همه متفق‌القول هستند. اما چند وقت است که داعش با چند ارتش در حال مبارزه است؛ پس از کجا تأمین می‌شود؟ همه می‌دانند که افرادی که عضو FATF هستند داعش را تأمین می‌کنند.

, FATF,

 

,

FATF قراردادی صددرصد استکباری جهت وابسته‌کردن انقلاب اسلامی است

, FATF قراردادی صددرصد استکباری جهت وابسته‌کردن انقلاب اسلامی است, FATF, FATF,  قراردادی صددرصد استکباری جهت وابسته‌کردن انقلاب اسلامی است,

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی 7 تیرماه 1397 در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: اف‌ای‌تی‌اف قراردادی صددرصد استکباری و قراردادی جهت وابسته‌کردن جمهوری اسلامی از حیث مالی به غرب است و این قرارداد، حلقه آخری است که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ملت ایران در دستور کار دارد.

, در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی,

 

,

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، یکبار این قرارداد استکباری را مصوب کرد که شورای نگهبان آن را رد کرد.

,

 

,

بنابراین گزارش، امید است دولت آقای روحانی به نظرات کارشناسان گوش کرده و از پذیرش معاهداتی که به نفع ملت و کشور نیست و حتی باعث خودتحریمی می‌شود، خودداری کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه