اخبار داغ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان:

شیوع تب کریمه کنگو در شهرستان لردگان شایعه است

شیوع تب کریمه کنگو در شهرستان لردگان شایعه است
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان، درپی شایعه وجود فرد مبتلا به تب کریمه کنگو در روستاهای همجوار شهر لردگان گفت: این موضوع شایعه است و آزمایشات بعمل آمده هیچ موردی دال بر وجود تب کریمه کنگو را تایید نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کریمی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به شایعه وجود فرد مبتلا به تب کریمه کنگو در روستاهای همجوار شهر لردگان اظهار کرد:  این موضوع شایعه است و آزمایشات بعمل آمده هیچ موردی دال بر وجود تب کریمه کنگو را تایید نکرده است.

کریمی، به تشریح و اطلاع‌رسانی تب خونریزی‌دهنده پرداخت بیان داشت: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو نوعی بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق تماس بادام آلوده، گزش کنه آلوده، مصرف گوشت آلوده حاصل از ذبح غیرمجاز و غیربهداشتی از حیوان به انسان منتقل می‌شود.

وی به علائم آن تب پرداخت و گفت: سردرد، درد عضلانی، استفراغ، بی‌حالی و خونریزی است که دراین صورت و عدم پیشگیری و عدم مراجعه جهت درمان مرگ حتمی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان افزود: راه‌های پیشگیری از این بیماری نگهداری گوشت و احشام دام حداقل به مدت 24 ساعت در سردخانه یا یخچال پس از ذبح و پرهیز از مصرف جگر گوشت خام یا نیم‌پز و خرید دام سالم از مکان‌های مورد تایید دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: ذبح دام باید در کشتارگاه‌های مجاز تحت نظارت شبکه بهداشت صورت گیرد.

علی کریمی از شهروندان لردگانی خواست تا به شایعات توجه نکنند و هرگونه خبر موثق و حقیقی را فقط از طریق رسانه‌های ملی و یا اخبار حوزه سلامت دنبال کنند و درحال حاضر هرگونه خبر مبنی بر وجود فرد یا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو در سطح شهرستان لردگان را رد می‌کنیم و لذا همشهریان عزیز به اخبار بی‌اساس و غیرموثق توجه نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه