اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

دولت های غربی تحریم های اقتصادی را راهی برای ایجاد نارضایتی عمومی در کشور می دانند

دولت های غربی تحریم های اقتصادی را راهی برای ایجاد نارضایتی عمومی در کشور می دانند
امیر حمیدی ، کارشناس اقتصادی در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت و تاکید بر تهیه نقشه راه اقتصادی به اقدامات دولت های غربی در خصوص مواجهه با ایران پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: دول غربی وقتی دیدند که بعد از انقلاب نمی توانند تاثیر چندانی روی نظام بگذارند اول از طریق تهاجم فرهنگی اقدام کردند و بعد از آن بهترین قسمتی که می توان کشور را تحت فشار قرار داد، بحث تحریم اقتصادی و فشارهای اقتصادی دیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حمیدی گفت: کشورهای غربی بعد از آسیب شناسی هایی که کردند به این نتیجه رسیده اند که نیازی به این ندارند که نیروهای نظامی خود را درگیر کنند و به کشورهایی مثل ایران و کره شمالی حمله کنند بلکه بر این باورند که راحتترین کار فشار اقتصادی بر مردم است به طوری که این موضوع باعث ایجاد نارضایتی عمومی در بین مردم شده و مردم از آن طریق به مسئولین کشور هجمه وارد می کنند و باعث ایجاد تزلزل بین سرمایه های اجتماعی کشور می شوند.
حمیدی گفت: رهبری نیز به خوبی این موضوع را درک کردند و بر هماهنگی همه دستگاه ها تاکید داشتند .
وی ادامه داد: ما می بینیم که با توجه به تحریم های خاص بعد از برجام کشور با مشکلاتی همچون نقدینگی بیش از حد مواجه است که یکی از دلایل مهم آن ضعف دولت های قبل و فعلی در مهار نقدینگی موجود در کشور است.
حمیدی اظهار داشت: همین موضوع باعث شده که نقدینگی در بازارهای مختلفی که سوداگری گفته می شود خود را نشان دهد این مشکل هر بار در یک بازار خود را نشان می دهد بازارهایی همچون سکه ، ارز، مسکن از جمله این بازارها هستند که عده ای با سوداگری و سفته بازی می خواهند در کوتاهترین زمان بیشترین عایدی نصیبشان شود و همین باعث ایجاد مشکل در کشور شده است .
وی ادامه داد: رهبری هم در چنین شرایطی بحث تیم اقتصادی را مطرح کرده اند و تاکید داشتند که مسئولین عزمشان را جمع کنند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.
این کارشناس اقتصادی در ادامه صحبت هایش گفت: همواره مردم کشور ما این سوال را می پرسند که «چه موقع اوضاع کشور ما خوب می شود؟» اما مهم این است که ما از خودمان این سوال را بپرسیم که «من به شحصه چه کاری می توانم برای بهبود وضع کنونی انجام دهم؟»
وی ادامه داد: مهمترین کاری که هر یک از ما می تواند انجام دهد این است که مثل کشورهای توسعه یافته از خرید بعضی اقلام که با افزایش قیمت ممکن است بازار را بر هم بزند خودداری کنیم که از آن جمله می توان به بازار سکه و ارز اشاره کرد، چرا که شاهد بودیم در زمانی که قیمت سکه و ارز در حال افزایش بود، تقاضا نیز برای خرید بالا می رفت و همین باعث می شد که قیمت بیش از اندازه بالا رود. انتظار ما از مردم این است که کمک کنند تا نقدینگی کشور کنترل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع، ,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه