اخبار داغ

رئیس جهادکشاورزی شهرستان لردگان:

۳۰۰ هکتار از باغات مثمر لردگان خشک شد

۳۰۰ هکتار از باغات مثمر لردگان خشک شد
رئیس جهادکشاورزی شهرستان لردگان گفت: یک هزار هکتار از باغات این مناطق در معرض خطر بی‌آبی قرار دارد که برخی از آنها با توجه به اینکه به شیوه آبیاری سیراب می‌شود، نیاز به آبرسانی سیار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار جهانبین نیوز؛ عطاءالله خالدی رئیس جهادکشاورزی شهرستان لردگان باغات خسارت دیده را شامل؛ درختان گردو، بادام و سیب عنوان و تصریح کرد: این باغات از چشمه‌های دائمی بالادست سیراب می شد که بطور بی‌سابقه ای خشک و بی آب شد.

وی هشدار داد: یک‌هزار هکتار از باغات دیگر این مناطق در معرض خطر بی آبی قرار دارد که برخی از آنها با توجه به اینکه به شیوه آبیاری سیراب می شود، نیاز به آب‌رسانی سیار دارد.

 رئیس جهادکشاورزی شهرستان لردگان از برداشت 40 هزار تن محصولات باغی در سال زراعی گذشته خبر داد و تاکید کرد: با تاثیر مستقیم کم‌آبی، امکان کاهش محسوس تولید در سال زراعی جاری دور از انتظار نیست.

خالدی، از کاهش 37 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته این شهرستان خبر داد و گفت: با این میزان کاهش بیش از 28 هزار هکتار از اراضی زراعی منطقه تا 40 درصد دچار خسارت شده است.

وی وسعت زمین‌های زراعی و باغی آبی شهرستان لردگان را نیز 22 هزار هکتار عنوان و تاکید کرد: اراضی این خطه توسط یک هزار چاه عمیق آبیاری می شود.

رئیس جهادکشاورزی لردگان، خشک شدن 20 درصد از چاه های بخش کشاورزی شهرستان در خشکسالی چند سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: نیمی از چاه های آب نیز با افت شدید دبی آب مواجه شده است.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است. شهرستان لردگان در 165 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه