اخبار داغ

چهارمحال و بختیاری میزبان نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی

چهارمحال و بختیاری میزبان نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی
چهارمحال و بختیاری از هشتم مردادماه سال جاری میزبان نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های سراسر کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ حشمت الله تیرگیر  قائم مقام دبیرخانه اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های سراسر کشور  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  از هشتم مرداد ماه سال جاری نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری و در سه هنرستان مرکز این استان  افتتاح و تا 10 مرداد ماه ادامه خواهد داشت

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بخش اعظمی از این توانمند سازی های  دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود  بیان داشت: این جشنواره فرصت مناسبی است که دانش آموزان بتوانند یاد بگیرند چطور  بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

گرایش دانش آموزان به هنرستان یک ضرورت است

قائم مقام دبیرخانه اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های سراسر کشور  گفت: لازم است فرهنگ سازی لازم صورت گیردتا دانش آموزان کم کم به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش روی آورند چراکه این امر می تواند در آینده برای ایجاد شغل آن هانیز موثرباشد.

تیرگیر با اشاره به اینکه این جشنواره در 12 رشته و 41 زمینه برگزار می شود اظهار داشت: تولید برنامه تلویزیونی ، سینما، نمایش، پویا نمایی، یا انیمیشن، صنایع چوب، و مبلمان  و در کل در 41 زمینه این جشنواره برگزار می شود.

وی با اذعان بر اینکه کمیته ها فعالیت خود را  با تقسیم وظایف اعلام کرده اند بیان داشت: این جشنواره با حمایت و استقبال از کمیته های اجرایی  برگزار می شود.

تیرگیر با بیان اینکه 3 هنرستان در سطح استان میزبان برگزاری این جشنواره هستند  بیان داشت: آموزش و پرورش  ناحیه 1 و ناحیه 2  آمادگی این را دارندکه مسابقات را برگزار کنند

وی  با اشاره به اینکه این رقابت هاتلفیقی است  عنوان کرد :  هر دو جنس دختر و پسر در این مسابقات شرکت داشته و برخی از رشته ها دختر و ها و پسر ها باهم به رقابت می پردازند.

تیر گیر نحوه ارسال طرح ها را اینگونه عنوان کرد و گفت:  در سراسر هنرستان های کشور  موضوع جشنواره ابلاغ شد و کسانی که طرح داشتند در خود آن هنرستان داوری می شد  بعد از آن مرحله منطقه ای بود که  مورد داوری قرار می گرفت و بعد از آن به مرحله استانی می رسید استان آن ها را ارزیابی کرده و داوری می کردند و منتخبین را به جشنواره ارسال نمودند.

وی افزود: سامانه همگام طراحی شد که تمام طرح ها ضبط و ثبت و به صورت الکترونیک داوری شدند .

تیرگیر با اشاره به اینکه از 32 استان کشور 26 استان طرح داشتند و شش استان انتخاب نشدند بیان داشت:  طرح ها نهایی شده و 2 استان دیگر در راه است.

وی از برپایی نمایشگاه نیز خبر داد و گفت: بعد از  مسابقات یک نمایشگاه در فرهنگسرا  شهرکرد برگزار می شود و طرح ها و هنرهای دانش آموزان آنجا به نمایش گذاشته می شود و عموم مردم از انجا بازدید دارند.

تیر گیر در پایان خاطر نشان کرد: 174  اثر پذیرفته شده در سطح کشور و به جشنواره ارسال شد ه است که همه ارزیابی را طی کردند و واردمرحله کشوری شده است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, گرایش دانش آموزان به هنرستان یک ضرورت است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه