اخبار داغ

برداشت انگور یاقوتی در خلیل آباد + تصاویر

برداشت انگور یاقوتی در خلیل آباد + تصاویر
سطح زیر کشت انگور شهرستان خلیل آباد 6 هزار هکتار می باشد، که200 هکتار از این باغات به انگور یاقوتی اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، درشهرستان خلیل آباد بیش از 20 رقم انگور شناسایی شده است که مهمترین ارقام آن پیکامی و عسکری معمولی است که جهت تولید کشمش و تازه خوری مصرف می شود و سایرارقام شامل ترشیز، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی، سرقی و... که جهت تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

انگور یاقوتی دارای مشخصاتی شامل تراکم حبه ها زیاد، حبه ها آبدار، رنگ پوست قرمز مایل به بنفش، رنگ گوشت خیلی پررنگ و خیلی زودرس است که مصرف تازه خوری دارد.

,

کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی موجب شده بخشی از تولیدات باغی به ضایعات تبدیل شود در صورتی که گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه اقتصاد کشاورزی محسوب می شود.

,

 

,

مجید طاهرپور در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه سطح زیر کشت انگور شهرستان خلیل آباد 6 هزار هکتار می باشد، اظهار داشت: 200 هکتار از این باغات به انگور یاقوتی اختصاص یافته است.

,

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از هر هکتار حدود 15 تن انگور پیش رس(یاقوتی ) برداشت شود، خاطرنشان کرد: امسال در راستای افزایش سطح زیر کشت انگور حدود 20 هزار اصله نهال (ارقام جدیدی که نسبت به کم آبی و تنش های محیطی مقاومت بیشتری دارند) بین باغداران متقاضی نهال توزیع شد که از نظر اشتغال و درآمد زایی برای شهرستان مفید واقع شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در پایان طاهرپور تصریح کرد: انگور تولید شده علاوه بر مصرف داخلی در شهرستان به سایر شهرها ، استان ها و همچنین کشورهای عربی و روسیه صادر می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه