اخبار داغ

تجمع اعتراضی دانش آموخته های آموزشکده نفت به روند استخدامی ها درشرکت نفت گچساران+تصاویر

تجمع اعتراضی دانش آموخته های آموزشکده نفت به روند استخدامی ها درشرکت نفت گچساران+تصاویر
جمعی ازدانش آموخته های آموزشکده شرکت نفت وگاز گچساران در اعتراض به استخدام های غیرقانونی در این شرکت و با در دست داشتن بنر و نوشته های مقابل فرمانداری گچساران تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،صبح امروز جمعی از دانش آموخته های آموزشکده نفت وگاز گچساران(ترینینگی) دراعتراض به روند استخدام های غیرقانونی دراین شرکت ، مقابل فرمانداری این شهرتجمع کردند،معترضان نیز با دردست داشتن بنرنوشته هایی به بی توجهی و سلیقه ای رفتار کردن مسئولین وزارت نفت در روند جذب و نحوه بکارگیرافراد اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

این درحالی است که بحث استخدام های اخیرو بی ضابطه برخی نیروها در شرکت نفت وگاز گچساران طی ماه های اخیر حواشی و واکنش های  زیادی در محافل عمومی شهرستان را به همراه داشت.

,

, , ,

هرچند یکی از مسئولین شرکت بهره برداری نفت و گاز  گچساران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص می گوید:این نیروها برخلاف آنچه  که خود را "ترینینگی" می دانند ترینینگی نیستند و ترینینگی ها کسانی بودند که از سال سوم راهنمایی و در یک آزمون ورودی به آموزشکده های نفت وارد می شدند و پس از گذراندن دوره های تخصصی و آموزشی معمولأ بصورت نیروهای رسمی جذب صنعت نفت می شدند که چندین سال است این روند استخدام برچیده شده است.

,

 وی معتقد است که نیروهای معترض کسانی بوده اند که در آموزشگاه علمی و کاربردی نفت و گاز گچساران در چند سال گذشته مدرک گرفته اند و از آنها در اهواز تعهد ثبتی هم گرفته شده که هیچگونه ادعایی مبنی بر استخدام شدن در صنعت نفت نداشته باشند.

,

این مسئول در خصوص استخدام های اخیر در شرکت نفت وگازگچساران نیز می افزاید:افراد استخدام شده کسانی بودند که قبلأ به عنوان نیروی نگهبان حراست در شرکت نفت سابقه کار داشته اند و بدلیل میسر نشدن ادامه کار آنها و نبود مجوز قطعی استخدام از کار اخراج شده بودند و حکم برگشت بکار اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و پیگیری نماینده گچساران و باشت و مدیران نفت از سوی وزیر نفت مجوز استخدام آنها صادر شد و در واقع افراد استخدام شده تحت عنوان نیروی نگهبان و حراست استخدام شدند و نیروی تخصصی هم نبوده اند.

,

, ,

این مسئول ادامه می دهد:قبلا جوابیه ای از سوی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران به نیروهای آموزشکده ای نفت داده شده و در صورت کسب مجوز از سوی وزارت نفت ، از نیروهای مذکور استفاده خواهد شد.

,

وی در پایان به جوابیه سال گذشته روابط عمومی شرکت نفت وگاز گچساران اشاره کرد و پاسخ این نیروها را رجوع به جوابیه مذکور دانست.به هرحال  دربخشی از جوابیه  روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به نیروهای معترض به استخدام چنین آمده است:

,

  عبارت ترینینگ (Training) به آن دسته از کارآموزانی اطلاق می‌شود که طبق مقررات وزارت نفت پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی (یا نهم) با شرکت و موفقیت در آزمون های کتبی و مصاحبه، به آموزشکده‌های شرکت های تابعه راه می‌یافتند و پس از طی دو سال آموزش و فراگرفتن فنون موردنیاز و طی دوره خدمت نظام وظیفه، ‌حسب نیاز شرکت جذب و استخدام می‌شدند. این رویه تا سال ۱۳۷۳ تداوم داشت و از‌‌ همان سال به بعد تا کنون متوقف شده و لذا به کاربردن این عبارت از سوی افراد موردنظر (به مفهوم مورد اشاره) صحیح نیست.

,

, ,

۲- در سال تحصیلی ۹۳/۹۲ از طریق دفترچه راهنمای دانشگاه علمی و کاربردی استان خوزستان، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی اعلام و متعاقب آن از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز تعدادی دانشجو در رشته‌های اعلام شده از سوی آن دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفتند و به دلیل بعد مسافت محل سکونت تعدادی از متقاضیان تا محل تحصیل (اهواز)، مقرر شد که هریک از شرکت های تابعه گچساران، مسجدسلیمان، آغاجاری و… نیز تعدادی را پذیرش نمایند.

, .,

در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ جمعاً «۱۴۴» نفر از این دانشجویان در رشته‌های تولید و فرآورش گاز، تولید و فرآورش نفت و برق صنعتی در دانشکده علمی کاربردی این شرکت (اداره آموزش) پذیرفته شده و فارغ التحصیل شده‌اند.

,

شایان ذکر است که از کلیه این دانشجویان تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم جذب و به کارگیری (پس از فارغ التحصیلی) اخذ شده است و لذا ادعای مطروحه با عنوان «بدقولی و بدعهدی مسئولان مربوط برای جذب در شرکت نفت» فاقد وجاهت است.

,

, ,

۳- جذب نیرو در شرکت نفت ضوابط معینی دارد وهرگاه وزارت نفت مجوز جذب داشته باشد از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون های کتبی و مصاحبه، مبادرت به تأمین نیروهای موردنیاز خود می‌کند. جذب نیروهای پیمانکاری نیز مستلزم وجود مجوز از اداره مهندسی ساختار و بهره وری است.

,

تعدادی از نیروهای موقت شاغل در اداره حراست، اخیرا» به سایر اداراتی که نیازمند نیرو بوده‌اند، انتقال یافته‌اند و اغلب آنان نیز دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس هستند. این رویه به دلیل عدم امکان جذب نیروی جدید و استفاده بهینه از نیروهای فعلی و با هماهنگی کامل با مسئولین ذیربط در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه