اخبار داغ

بی اطلاعی وزیر کار از آمار بیکاران

بی اطلاعی وزیر کار از آمار بیکاران
درحالی که این روزها بیکاری تبدیل به ابر چالش اقتصاد کشور شده است علی ربیعی به عنوان متولی وزارت کار آمار دقیق بیکاران را نمی داند و درباره نرخ بیکاری می گوید که حضور ذهن ندارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها با رکود حاکم در اقتصاد وضعیت بنگاه های تولیدی به سمتی رفته است که با کمترین ظرفیت ممکن فعالیت می کنند و در راستای این موضوع میزان تعدیل نیروی کار روبه افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رکود ,

درحالی که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار نرخ بیکاری زمستان سال96 حدود 12.1 درصد اعلام شد که بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان١٣٩٥)، 0.8 درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز١٣٩٦)، 0 .4 درصد کاهش داشته است.

, مرکز آمار نرخ بیکاری ,

  مطابق نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار زمستان 1396 بررسی نرخ بیکاری افراد 10 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 12.1 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان 1395)، 0.4درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (پاییز 1396) 0.2 درصد افزایش داشته است.

,

درزمستان 1396، 39.7 درصد جمعیت 10 ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان1395)، 0.8 درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز1396)، 0.4 درصد کاهش داشته است.

,

نرخ بیکاری جوانان 29-15 ساله نیز حاکی از آن است که 25.2 درصد از جمعیت فعال 29-15 ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیش‌تر بوده است. بررسی روند تغییـرات نرخ بیکاری جوانان 29-15 ساله نشان می‌دهد که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 0.3 درصد کاهش و نسبت به فصل قبل0.2درصد افزایش پیدا کرده است.

,

 آمارتعداد بیکاران از سوی مرکز آمار حدود 3میلیون و 200 هزار نفر در سال 96 اعلام شده است در حالی که تعدادی از کارشناسان نرخ بیکاری را بیش از 6میلیون نفر می دانند و معتعدند بخش زیادی از شاغلانی که اشتغال ناقص دارند یا در مشاغل غیر رسمی و با حقوقی کمتر از حداقل حقوق کار می کنند شاغل تلقی نمی شوند.

,

در شرایط فعلی بیکاری به بحران اول کشور تبدیل شده است که  مقام معظم رهبری بارها تأکیدات متعددی را مبنی بر حمایت از تولید داخل و توجه به اشتغال دارند.

,

همچنین کارشناسان وحتی دولتی ها نیز بر این موضوع اذعان دارند. حتی اسحاق جهانگیری سال گذشته بیکاری را ابر چالش اقتصاد خواند.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 95فرمودند: تولید داخلی، علاج رکود و اشتغال خیلی مهم است؛ شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.

, رهبر معظم انقلاب اسلامی,

 درحالی بیکاری این روزها در میان جوانان قابل لمس است که چشم تعداد زیادی از جوانان بیکار به وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی است تا با ارائه سیاست های درست و مداخلات توسعه ای بتواند تحرکی در بازار کار ایجاد و مشکل اصلی عمده نیروی کار که بیکاری را حل کند،اما شواهد حاکی از این است که وزیر کار تمام تمرکز خود را بیشتر در رفاه هزینه کرده است.

,

 علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر استانی خود به شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین نرخ بیکاری کشور نیز گفت: فعلا حضور ذهن ندارم.

,  علی ربیعی,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه